דוחות חזקים לאינפיניה (נייר חדרה): ההכנסות הרבעוניות צמחו ב-28%

נייר חדרה, שבשבוע שעבר שינתה את שמה לאינפיניה כחלק ממיתוג מחדש, הציגה שיפור מהותי בכל הפרמטרים בדוחותיה לרבעון ולשנת 2021, לאחר הירידה החדה בשנת סגרי הקורונה של 2020

גדי קוניא, מנכ''ל נייר חדרה / צילום: אלעד גרשגורן
גדי קוניא, מנכ''ל נייר חדרה / צילום: אלעד גרשגורן

חברת נייר חדרה עוברת מיתוג מחדש, במסגרתו שינתה בשבוע שעבר את שמה לאינפיניה . היום פרסמה אינפיניה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2022 ולשנה כולה, שכללו שיפור מהותי בכל הפרמטרים לאחר הירידה החדה בשנת סגרי הקורונה של 2020.

את הרבעון הרביעי סיימה החברה עם הכנסות של 463 מיליון שקל, המשקפות צמיחה של 28% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020. לדברי החברה, נבעה הצמיחה במכירות מעלייה במכירות גלילי הנייר לקרטון, במכירות ניירות הכתיבה וההדפסה, וכן במכירות אריזות הקרטון.

משאית של אינפיניה מיחזור / צילום: אינפיניה מיחזור
 משאית של אינפיניה מיחזור / צילום: אינפיניה מיחזור

עוד עולה מתוצאות הרבעון הרביעי כי הרווח הגולמי של החברה גדל ב-53% ל-95 מיליון שקל, הרווח התפעולי שלה זינק ב-245% ל-38 מיליון שקל ואילו ה-EBITDA (רווח תפעולי לפני פחת והפחתות) צמח ב-63% ל-80 מיליון שקל. לעלייה ברווחיות תרמו גם שיפור הייעילות בכל מגזרי שרשרת הערך, הגדלת התפוקה והכמות שנמכרה, וכן השפעה חיובית ראשונה של תהליך הסבת מכונה מס' 4, מייצור ניירות כתיבה והדפסה לייצור גלילי נייר ממוחזר לקרטון.

הרווח הנקי של החברה הסתכם ברבעון הרביעי של 2021 ב-25 מיליון שקל, לעומת רווח של 1 מיליון שקל בלבד שנרשם ברבעון הרביעי של 2020. בעקבות התוצאות המשופרות, הכריזה אינפיניה על דיבידנד של 25 מיליון שקל, שתחלק לבעלי מניותיה במהלך החודש הנוכחי, וזאת בהמשך ל-50 מיליון שקלים שכבר חילקה לאורך שנת 2021.

 
  

"ביקוש גואה למוצרי אריזה ניתנים למחזור"

גדי קוניא, מנכ"ל קבוצת אינפיניה, ציין כי "תוצאות הרבעון הרביעי משקפות את עוצמת השיפור התפעולי בחברה. בשנת 2021 החברה צמחה, התייעלה והעמיקה את רמת האינטגרטיביות בין מגזרי הפעילות של שרשרת הערך. האינטגרטיביות משפרת רווחיות ומפחיתה את החשיפה לתנודות השוק.

"הביקוש הגואה למוצרי אריזה בני מחזור מקרטון, בארץ ובעולם כולו, העצים את השיפור התפעולי. אנו עדים להמשך הגידול בביקוש גם בחודשים הראשונים של השנה הנוכחית, 2022. הגידול בביקוש מואץ על ידי מגמות ארוכות טווח של גידול במסחר המקוון ומעבר לאריזות קרטון חלף אריזות פלסטיק, כחלק מהמודעות הגוברת לקיימות ואיכות סביבה".

בשנת 2021 כולה גדלו הכנסות החברה ב-11% ל-1.64 מיליארד שקל, הרווח התפעולי צמח ב-171% ל-122 מיליון שקל, ואילו הרווח הנקי זינק ל-63 מיליון שקל. לשם השוואה, ב-2020 כולה הציגה החברה רווח נקי של 3.4 מיליון שקל בלבד.

אינפיניה, שבשליטת קרן פימי (כ-45.5%), היא החברה המובילה בארץ בתחום המיחזור, הקרטון והאריזות. לחברה שלוש פעילויות מרכזיות המהוות את שרשרת הערך שלה: איסוף פסולת קרטון למיחזור, ייצור גלילי נייר לקרטון, וייצור אריזות קרטון.

איסוף הפסולת מבוצע באמצעות החברה הבת אינפיניה מיחזור (לשעבר אמניר), את גלילי הנייר לקרטון מייצרת אינפיניה נייר לקרטון, ואילו את אריזות הקרטון מייצרת אינפיניה אריזות (לשעבר כרמל).

בנוסף, עוסקת אינפיניה בייצור ושיווק ניירות כתיבה והדפסה ובשיווק צרכי משרד - שני תחומים שאינם תורמים בדרך כלל לרווחיה.

לדברי המנכ"ל קוניא, "מטרת שינוי השם היא לבטא את תחום עיסוקה של הקבוצה ואת האסטרטגיה העסקית שלה: כלכלה מעגלית אינסופית בתחום המיחזור ואריזות הקרטון. בנוסף, איחוד כל פעילויות הקבוצה תחת מותג גג אחד, אגב שינוי שמות החברות הבנות לאינפיניה מיחזור ואינפיניה אריזות, מדגיש את האינטגרציה בין שלושת מגזרי שרשרת הערך".

אינפיניה נסחרת בבורסה לפי שווי של 1.66 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה הציגה תשואה מתואמת דיבידנדים של 25% בשנה האחרונה, ושל מינוס 5% בשלוש השנים האחרונות. בעשור האחרון כולו הניבה החברה למשקיעים תשואה מתואמת כולל של כ-95%.