גם צרפת מצטרפת למצוד: החרימה יאכטה של מנכ"ל "רוסנפט"

ממשלת צרפת החרימה יאכטה מפוארת שלפי החשד שייכת לאיגור סצ'ין, מנכ"ל חברת הנפט הרוסית "רוסנפט", הנמצא ברשימת הסנקציות האישיות של המערב החל מהשבוע

היאכטה Amore Vero / צילום: מתוך אתר yachtharbour.com
היאכטה Amore Vero / צילום: מתוך אתר yachtharbour.com

ממשלת צרפת החרימה יאכטה מפוארת שלפי החשד שייכת לאיגור סצ'ין, מנכ"ל חברת הנפט הרוסית רוסנפט, הנמצא ברשימת הסנקציות האישיות של המערב החל מהשבוע. היאכטה, ששמה אמורה ורו ("אהבת אמת" באיטלקית), נתפסה סמוך לעיר מרסיי. שוויה מוערך בקרוב ל-110 מיליון אירו. שר האוצר הצרפתי ברונו לה מר הודה בהודעה על החרמת היאכטה ל"קציני המכס שאוכפים את הסנקציות של איחוד נגד המקורבים לשלטון הרוסי".

איגור סצ'ין, מנכ''ל חברת הנפט הרוסית רוסנפט / צילום: Mikhail Klimentyev, Sputnik
 איגור סצ'ין, מנכ''ל חברת הנפט הרוסית רוסנפט / צילום: Mikhail Klimentyev, Sputnik

סצ'ין מקורב לפוטין עוד מימיו של הנשיא הרוסי בסנט-פטרסבורג. הוא כיהן בעבר כסגן ראש ממשלת רוסיה, והונו אינו ידוע.

צרפת הודיעה בתחילת השבוע כי תקים "צוות מיוחד" שיבדוק את כל הנכסים שבהם מחזיקים אוליגרכים רוסים הנמצאים ברשימת הסנקציות, או של חברות הקשורות אליהם. "לבקשת הנשיא מקרון", אמר השבוע שר האוצר הצרפתי ז'אן-איב לה דריאן, "אנו מבצעים סקר מקיף של כל הנכסים הפיננסיים, נכסי הנדל"ן, היאכטות וכלי הרכב היוקרתיים ששייכים לאנשי עסקים רוסים הנמצאים ברשימה". שר האוצר הצרפתי גם הבהיר כי הממשלה "בודקת מראש" את שורת הנכסים של אנשי עסקים רוסים נוספים, שעשויים להיכנס לרשימות השחורות של המערב בימים הקרובים.