כשזלנסקי גילם את נשיא אוקראינה: תוכנית טלוויזיה ישנה בכיכובו זוכה לעניין מחודש

"משרת העם", תוכנית טלוויזיה ישנה בכיכובו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שם גילם את דמותו של נשיא אוקראינה – זוכה לעניין בקרב גופי תקשורת ברחבי העולם, שרוכשים את זכויות השידור שלה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, כבר היה נשיא אוקראינה בטלוויזיה / צילום: Reuters, Ukrainian Presidential Press Service
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, כבר היה נשיא אוקראינה בטלוויזיה / צילום: Reuters, Ukrainian Presidential Press Service

נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי, לפני כניסתו לפוליטיקה, גילם את נשיא אוקראינה בסדרת הטלוויזיה המצליחה "משרת העם". כעת, גופי תקשורת ברחבי העולם מעוניינות לרכוש את זכויות השידור שלה.

בשנת 2015, זלנסקי עוד היה שחקן וקומיקאי, אז גילם את וסילי פטרוביץ' גולובורודקו, מורה בתיכון שמתמודד לנשיאות, לאחר שסרטון של תלמיד שלו מגנה את השחיתות הרשמית באוקראינה הפך לוויראלי. גולובורודקו נכנס לתפקידו ונמנע מההטבות שיכל לזכות בהן בתור מנהיג תוך שהוא שומר על אורח חייו השגרתי. הסדרה היתה להיט באוקראינה במשך שלוש עונות ואף הופק סרט ספין-אוף בעקבותיה. מאז התקיפה הרוסית על אוקראינה, ההתעניינות בסדרה עלתה באופן ניכר.

הסדרה נוצרה על ידי חברת ההפקות של זלנסקי, סטודיו Kvartel 95, ומופצת על ידי Eccho Rights הסקנדינבית. השותף המנהל של החברה, ניקולה סודרלונד, מספר כי שמנם מדובר בקומדיה, אבל הסדרה ממחישה את הרקע הערכי ממנו מגיע זלנסקי, ומוסיף: "זו כבר סדרה די ישנה, אבל, כמובן, בהתחשב בנסיבות, זה הפך להיות מאוד מאוד מאוד מעניין עבור כולם", אמר לרשת Fox. סודרלונד אומר כי המכירות עלו באופן דרמטי בימים האחרונים, וכינה את ההתעניינות בסדרה "ראויה לציון".

הרווחים של Eccho Rights ממכירת זכויות השידור של הסדרה ככל הנראה תתקזז עם התרומה שביצעה לצלב האדום האוקראיני, בסכום של יותר מ-50 אלף אירו.

ערוץ 4 הבריטי כבר הודיע ​​שרכש את זכויות השידור של "משרת העם", בעוד ש-Eccho Rights דיווחה על עסקאות עם MBC במזרח התיכון, ANT 1 היוונית ו-PRO TV ברומניה, כמו גם עם גופי שידור בבולגריה, מולדובה, אסטוניה, צרפת, פינלנד וגרוזיה.