בעקבות התייקרות חומרי הגלם: טסלה מעלה את המחירים בפעם השנייה מתחילת החודש

הפעם ההתייקרות במחירי מודל 3 היא בשיעור של כ-8%, ודגם הבסיס מתחיל ב-225 אלף • הנימוק להעלאת המחירים הוא העלייה החדה במחירי חומרי הגלם כתוצאה מהמשבר באוקראינה, ובמיוחד העלייה הדרמטית במחירי הניקל בו נעשה שימוש לסוללות והעלייה במחירי האנרגיה לייצור

טסלה 3. המחיר יעלה / צילום: Shutterstock
טסלה 3. המחיר יעלה / צילום: Shutterstock

חברת טסלה הקדימה הבוקר (ד') את לקוחותיה עם "הפתעה" לפורים: העלאת מחיר שנייה החודש, לאחר שהפעם הקודמת הייתה בתחילת מרץ.

דגם הבסיס SR עולה כעת כ-225 אלף לפני תוספות, התייקרות של כמעט 40 אלף שקל ביחס למחיר החדירה. דגם הטווח הארוך (LR) עולה כעת כ-271 אלף שקל לפני תוספות, ודגם הפרפורמנס התייקר ל-299 אלף שקל.

יצוין כי ההתייקרות היא כמעט אוטומטית וחלה בימים האחרונים גם בטסלה בארה"ב וגם בטסלה בסין, שם נרשמו שתי התייקרויות בהיקף מצטבר של מעל 2,000 דולר בתוך חמישה ימים.

הנימוק להתייקרות הוא העלייה החדה במחירי חומרי הגלם בתקופה האחרונה כתוצאה מהמשבר באוקראינה, ובמיוחד העלייה הדרמטית במחירי הניקל בו נעשה שימוש לסוללות והעלייה במחירי האנרגיה לייצור.

יצוין כי המחירון של טסלה משקף את הזעזועים הללו מהר יותר מאשר אצל רוב היצרנים, מכיוון שהחברה משווקת את כלי הרכב ישירות, בלי מתווכים ודילרים. עם זאת, יבואני רכב אמרו הבוקר לגלובס כי "יש לחץ משמעותי של היצרנים לעליית מחירים. אנחנו מנסים לבלום את זה, אך זה בלתי נמנע".