התאחדות המלונות לאוצר: בגלל סחבת בתי מלון לא מקבלים מענקי קורונה

נשיא התאחדות המלונות אבי ניסנקורן פנה לאוצר בדרישה לשחרר כספי מענקים בגובה 150 מיליון שקל, שהממשלה הקצתה לבתי מלון בגלל הקורונה, אך עדיין לא הועברו אליהם • האוצר: הכסף הוקצה למשרד התיירות • משרד התיירות: נוהל הזכאות נמצא בשלבי הכנה ויפורסם בקרוב

אבי ניסקורן, נשיא התאחדות המלונות / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה
אבי ניסקורן, נשיא התאחדות המלונות / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

המלונאים זועמים: היכן תקועים כספי המענקים שהובטחו להם עוד בסוף 2021? התאחדות המלונות בישראל פנתה למשרד האוצר בדרישה להעניק מקדמות על חשבון המענקים שהובטחו למלונאים, במסגרת החלטת הממשלה להוסיף 150 מיליון שקל לתקציב הסיוע שניתן למלונאים עד אז. למענקים זכאים מלונות הנשענים על תיירות נכנסת, ושהוכיחו ירידה של 40% לפחות בפעילות.

בסוף דצמבר הוחלט להוסיף תקציב של 150 מיליון שקל למלונאים על הנזקים שנצברו להם בתקופה שבין יולי לדצמבר 2021, תקופה שבה עדיין לא הותרה כניסת תיירים לישראל.

"חרף פתיחת השמיים בחודש האחרון מצב המלונות הקטנים והבינוניים באזורי התיירות הנכנסת (כגון נצרת, נתניה, טבריה, תל אביב וירושלים) עדיין בכי רע", כתב נשיא התאחדות המלונות אבי ניסנקורן במכתבו לשר האוצר אביגדור ליברמן. "המלונאים מתקשים להחזיק את הראש מעל למים על רקע העובדה שכבר שנתיים הם כמעט ללא הכנסות אולם מחויבים בתשלומי הוצאות קבועות". ניסנקורן מגדיר את מצב המלונאים כ"מצוקה אמיתית", ומבקש מליברמן לפעול בדחיפות להעברות מקדמות לבתי המלון.

במשרד האוצר מפנים את האצבע לכיוון משרד התיירות. לעניין טענות המלונאים נמסר מהמשרד כי "ענף התיירות זכה לסיוע ייחודי במהלך הקורונה זאת בנוסף לרשת הביטחון הרוחבית. בדצמבר 2021 במתווה שגובש עם משרד התיירות הוחלט על הגדלת הסיוע הייחודי לענף בסכום כולל של 350 מיליון שקל. סכום זה הוקצה למשרד התיירות".

המשמעות היא שמשרד התיירות הוא שאמור לפרסם נהלים לחלוקת המענקים שאישר האוצר ולאחר פרסום הנהלים תתאפשר חלוקת הכספים. במשרד התיירות משיבים לפניית גלובס כי "בין משרד התיירות לבין אגף התקציבים באוצר וכן עם התאחדות המלונות קיימת הסכמה לגבי נוסח נוהל התמיכה במתקנים מלונאים. הנוהל נמצא בשלבי הכנה שלו ויפורסם בקרוב. עד כה הועברו למלונות יותר מ-275 מיליון שקל".

אבי ניסקורן מסר כי "בתי המלון שעברו שנתיים קשות מחכים מזה יותר מחודשיים לתשלום המענק בגין החודשים יולי-דצמבר 2021. הסחבת גוררת פגיעה בתזרים ובהיערכות לתיירות הנכנסת. אי אפשר להמתין רגע אחד יותר. כולם צריכים להירתם כאן ועכשיו, לסייע למלונות שנפגעו ולהשקיע בתשתיות תיירות ובשיווק".