מה מחפש היורש ממונאקו בישראל, ואיך זה קשור לגיימינג?

בוריס פדורוף ולואי דורכו, בנה של הנסיכה סטפני ממונאקו, מוכרים את ארגון ה-eSports של מונאקו על כלל נכסיו תמורת כ-10 מיליון דולר לפיינסט (Finest), ארגון ה-eSports המקצועני הראשון בישראל • אירועים ומינויים

מייסדי ארגון ה־eSports של מונאקו – בוריס פדורוף ולואי דורכו / צילום: Finest
מייסדי ארגון ה־eSports של מונאקו – בוריס פדורוף ולואי דורכו / צילום: Finest

ארגון ה-eSports המקצועני הראשון בישראל, פיינסט (Finest), רוכש את ארגון ה-eSports של מונאקו על כלל נכסיו תמורת כ-10 מיליון דולר. את הארגון ייסדו בוריס פדורוף ולואי דורכו, בנה של הנסיכה סטפני ממונאקו, שיכהן כשותף בפיינסט.

הארגון הישראלי הוקם ב-2019 על ידי רוביק מילקיס המשמש כסמנכ"ל צמיחה ראשי, ואליו הצטרף סמנכ"ל השיווק יותם נחשון. פעילות הארגון כוללת שש קבוצות שמשחקות בחמישה כותרי משחק: פיפ"א, פורטנייט, ואלורנט, CS:GO וסים רייסינג. אחת משש הקבוצות היא קבוצת ה-eSports נשים הראשונה בארץ, הפועלת במשחק הלחימה הפופולרי ואלוראנט.

"חברות הגיימינג וארגוני ה-eSports הופכים לפלטפורמות עסקיות מרכזיות, ושחקנים משמעותיים בחיבור בין ספורט, ליייף סטייל, שחקנים, יוצרים וחברות יוקרה", אומר מרק קליין, יו"ר פיינסט. "השאיפה שלנו היא להוביל את התחום בישראל ולפרוץ גבולות לעוד ועוד קבוצות ברחבי העולם".

לדברי מנכ"ל פיינסט, רתם קמר, במונאקו שואפים להפוך את הנסיכות למרכז גיימינג ו-eSports עולמי, ולכן הם צפויים לתמוך ביוזמות כמו אירועי ספורט קהילתיים, תחרויות גיימינג והקמת בית ליוצרי תוכן מובילים מרחבי אירופה, שיעודד יצירת תוכן לפיינסט ולתעשיית הגיימינג המקומית. "הרכישה מחזקת את פיינסט גם מול הקהל - הן מול הקהל שלנו המקבל ערך מוסף, והן מול קהלים חדשים שייחשפו לארגון ולפעילותו", מציין קמר. "המהלך הזה הוא רק יריית הפתיחה לשורת פעולות נוספות שנודיע עליהם בחודשים הקרובים, שיחזקו את אותה מגמה".

מצנח הזהב

ד"ר יעקב מנדל מונה לסגן נשיא לתחום טכנולוגיית הבלוקצ'יין בחברת Playtika.

פרופ' איל שורצברג נבחר ליו"ר ארגון הרוקחות.

אורלי שחם מונתה לסמנכ"לית שיווק של קבוצת MGS, בעלי רשת מגה ספורט ואליטל.

גיא פישר מונה למנהל טכנולוגיות ראשי של חטיבת הדיגיטל באלעד מערכות תוכנה. שי פרדו מונה למנהל Elad Commerce.

מורן דורי מונתה לסמנכ"לית משאבי אנוש של Hailo, המספקת מעבדי AI למכשירי קצה.

גונן ברקן מונה לסמנכ"ל בכיר לפיתוח הרדאר של ארבה, מובילת פתרונות רדאר לרכב.

ערן היימר מונה למנהל הכספים הראשי בקבוצת רובי קפיטל, שמעמידה הלוואות ליזמים וקבוצות רכישה.

חדשות טובות

דואגים לחיילות הבודדות. ארגון הקבלנים והבונים מחוז ת"א והמרכז משפץ דירות עבור חיילות בודדות במסגרת פרויקט של "בית חם" הכולל 160 דירות ברחבי הארץ. כחלק משיתוף הפעולה, התחייבו בארגון הקבלנים והבונים מחוז ת"א והמרכז לרתום את קבלני הארגון לטובת שיפוץ הדירות השונות על פי דרישה. עלות שיפוץ הדירות עומדת על 100-15 אלף שקל לדירה.

מגייסים למסע משנה חיים. עמותת דרך לוטן, על שם סרן לוטן סלוין ז"ל שנהרג במלחמת לבנון השנייה, קיימה אירוע גיוס שגרירים ותרומות לפעילותה - שבעקבותיו כ-80 בני נוער בסיכון יוכלו לצאת למסע הישרדות משנה חיים. עלות ההשתתפות של כל נער ונערה עומדת על 2,500 שקל.

העמותה פועלת בשיטת Wilderness Therapy, המשלבת את יתרונות המסע בטבע, הלמידה החווייתית ופסיכותרפיה באמצעות הדרכת מסעות טיפוליים-חינוכיים-ערכיים במשך חמישה ימים במדבר. מאז שהוקמה העמותה, לפני כ-13 שנים, עברו בה כ-7,000 בני נוער.

השלט ''אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן'' / צילום: עמותת דרך לוטן
 השלט ''אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן'' / צילום: עמותת דרך לוטן

מודל הגיוס של לוטן עובד כך שכל שגריר מתחייב על סכום גיוס, החל מ-2,500 ועד 25 אלף שקל. זאת לטובת מסעות המקנים לבני הנוער כלים להתמודדות עם קשיים, לפתרון בעיות ומיומנויות חיים, פיתוח מיומנויות חברתיות, הובלה והתנהלות בקבוצה, התחשבות באחרים ועוד.