אלביט תקבל ממדינה באסיה 130 מיליון דולר בעבור הקמת פס ייצור לתחמושת ארטילרית

החברה הביטחונית קופצת בבורסה אחרי שדיווחה על שני חוזים עם מדינה באסיה פסיפק, להקמת מתחם ייצור • לפני שבוע הודיעה אלביט שתספק פגזי טנקים לצבא שבדיה תמורת כ-27 מיליון דולר • ביום שלישי צפויה לפרסם דוחות

מערכות תותח SIGMA של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות
מערכות תותח SIGMA של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות

עסקה גדולה נוספת לאלביט מערכות : החברה הביטחונית הישראלית דיווחה היום (א') שתקבל 130 מיליון דולר ממדינה באסיה פסיפיק ותקים עבורה פס ייצור לתחמושת ארטילרית מתקדמת. מדובר במתחם ייצור מוכן לפעולה turn-key, שיאפשר ייצור סדרתי של תחמושת ארטילרית.

מדינות רבות באירופה הודיעו בשבועות האחרונים על הגדלת תקציבי הביטחון שלהן בעקבות התגברות האיום הרוסי והמלחמה באוקראינה. בין השאר, בשבדיה מתכננים להגדיל את תקציב הביטחון עד ל-2% מהתמ"ג ובגרמניה הודיעו על תוספת של יותר מ-100 מיליון דולר לתקציב ההתעצמות של הצבא.

בשבוע שעבר הודיעה אלביט על זכייתה בחוזה בסך של 27 מיליון דולר לספק פגזי טנקים מתוצרתה וכן יחידות הזנת נתונים לתחמושת עבור טנקי הליאופרד של צבא שבדיה. שבוע לפני כן הודיעה שתספק מערכת שליטה ובקרה אווירית לצבא קנדה בעסקה ששוויה 8.6 מיליון דולר.

מניית אלביט מגיבה בחיוב לדיווח ומטפסת בכ-4% בבורסה בתל אביב. גם לפני הזינוק היום, החברה נהנית מתשואה חיובית גבוהה בהרבה מהממוצע בשוק, וטיפסה מתחילת השנה ביותר מ-37% לעומת עלייה צנועה ביותר של כ-3% במדדי ת"א 35 ו-90.

החברה נסחרת גם בנאסד"ק בשווי שוק של יותר מ-10 מיליארד דולר, ובכך עקפה גם את טבע וגם את אמדוקס, נובוקיור ועוד רבות וטובות. בערב הפלישה לאוקראינה, 23 בפברואר, נסחרה מניית אלביט  תמורת 178 דולר ומאז טיפסה בכ-30% עד לשיא כל הזמנים של 233 דולר למניה, נכון לנעילה ביום שישי האחרון.

בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, מסר כי "הזכייה בחוזים מעידה על איכות המוצרים שלנו ועל היכולת המוכחת שלנו לבצע שיתופי פעולה טכנולוגיים במדינות שותפות".

תפרסם דוחות ביום שלישי

אלביט תפרסם את דוחותיה לרבעון הרביעי ביום שלישי השבוע. לאחרונה עדכנה החברה שבשל תיקון בחוק לעידוד השקעות הון, הנוגע לחלוקת דיבידנדים, היא תכיר בהוצאה חד-פעמית בסך 80 מיליון דולר בדוחות הרבעון. עם זאת, להוצאה לא תהיה השפעה על תוצאות החברה על בסיס Non-GAAP.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021 צמחו הכנסותיה של אלביט ב-15% והתקרבו ל-3.8 מיליארד דולר. על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-273 מיליון דולר, שהם 6.16 דולרים למניה, גידול של 27.8% לעומת התקופה המקבילה ב-2020.