הריסה ובנייה ברמת השרון: "היה ברור לכולנו שזאת עסקה כדאית"

תשעה בעלי הדירות ברחוב בראשית 9 ברמת השרון התפנו לטובת בניין חדש בן 24 דירות

בראשית 9, רמת השרון / הדמיה: יח''צ
בראשית 9, רמת השרון / הדמיה: יח''צ

סיפור הפרויקט:

הבניין המקורי נבנה ב-1979 וניצב בקצה הצפוני של רמת השרון, סמוך להרצליה, בצדו המזרחי של רחוב סוקולוב וליד בית הספר התיכון "אלון". "השכונה היא שכונה מבוססת שרוב דייריה מרקע סוציו אקונומי גבוה", מספר רובין בראון, נציג הדיירים ובעל נכס בפרויקט. ""בסביבה יש פארקים, בתי ספר וגנים", הוא אומר.

בראון מציין שרכש את הדירה שלו בשנת 1995 ושילם אז 260 אלף דולר (כ-780 אלף שקל אז). "מדובר בדירה בת 4 חדרים בקומה ראשונה שהשכרתי כל התקופה - לא גרתי שם בעצמי. התשתיות בבניין היו ישנות, מה שגרם לפיצוצים בצינורות מדי פעם ותקלות רבות. לפני כעשר שנים עשינו שיפוץ, אבל ללא שום ספק הבניין היה זקוק להתחדשות עירונית גם כי לא היו לו חניות מסודרות".

לדבריו, "בבניין ישנן 9 דירות. לפני שש שנים קיבלנו פנייה מיזם שרצה לקדם את הפרויקט. בהתחלה כולנו - הדיירים - היינו מעורבים, דיברנו עם שלושה יזמים שפנו אלינו והציעו לקדם את התוכנית, אולם מה שהוצע לנו בהתחלה היה חיזוק ותוספות (38/1) אבל לא ראינו בהצעה כדאיות כלכלית. רק אחרי כמה שנים הגיע יזם והציע לעשות הריסה ובנייה (38/2)".

לגבי התהליך בראון מספר שלא היו התנגדויות מצד הדיירים. "היו בעיקר בירורים על התמורות ומספר הדירות שהיזם יקבל. מה שהיה הכי קשה עבורנו הוא השגת היתר הבנייה. מדובר על תהליך שארך שלוש שנים, והרבה מאמץ שהושקע.

"בסך הכול ההתנהלות בינינו הייתה טובה, לא היו התנגדויות והגענו להסכמות רחבות באופן מהיר. היה ברור לכולנו שזאת עסקה כדאית. אמנם מדובר בהליך לא פשוט, אך כל גורמי המקצוע עמדו ביעדים. מה גם שמדובר בהבדל של שמיים וארץ בין הבניין הישן לחדש".

בראשית 9, רמת השרון / צילום: יח״צ, איל יצהר
 בראשית 9, רמת השרון / צילום: יח״צ, איל יצהר

התמורה ליזם:

15 דירות חדשות כולל דירת גן ופנטהאוז.

התמורה לדיירים:

דירות חדשות בקומות הגבוהות של הבניין - 4, 5, 6, עם תוספת שטח של 25 מ"ר לדירה, כולל ממ"ד, חניה, מחסן. בבניין שתי מעליות, חניון רגיל, חדר אופניים משותף ועוד.

לו"ז:

תכנון ראשוני בתחילת 2017. ההיתר התקבל ב-2018. הבניין הישן נהרס בתחילת 2020, והאכלוס צפוי בקיץ 2022.

הפרויקט: תמ"א 38/2 - הריסה ובנייה
המצב הישן: 9 דירות בשלוש קומות על עמודים
המצב החדש: 24 דירות כולל פנטהאוז ושתי דירות גן בשבע קומות
היזם: אשדר
קבלן: סטרוקטורה
אדריכל: אור נגר - ארכוד אדריכלים
עו"ד הדיירים: עו"ד חנה גוברין
עו"ד היזם: משרד עו"ד פירון