פתיחת חנויות חדשות הקפיצה את הכנסות ורווחי יוחננוף ב-2021

הרווח התפעולי הסתכם בכ-227 מיליון שקל אשתקד, שיעור של כ-6.1% מההכנסות, לעומת רווח תפעולי של כ-211 מיליון שקל ב-2020 • תחלק דיבידנד של כ-100 מיליון שקל

איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת יוחננוף / צילום: איל יצהר
איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת יוחננוף / צילום: איל יצהר

רשת יוחננוף  מסכמת את שנת 2021 עם הכנסות של כ-3.7 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של כ-3.3 מיליארד שקל בשנת 2020, עלייה של 12.6%. הגידול נובע הן ממכירות בחנויות חדשות שנפתחו במהלך השנה בהיקף של כ-420 מיליון שקל, והן מרווחי רשת הסטוקים זול סטוק, שיוחננוף השלימה את רכישת השליטה בה (50.1%) במהלך הרבעון השני. הרווח הנקי הסתכם ב-210 מיליון שקל, לעומת כ-127 מיליון שקל ב-2020.

המכירות בחנויות זהות (הפועלות יותר משנה) ירדו ב-2021 בכ-2.5% לעומת 2020, וברבעון הרביעי בכ-9.8% לעומת הרבעון המקביל, בצל ההגבלות שהוטלו על המשק עקב מגפת הקורונה. הרווח התפעולי הסתכם בכ-227 מיליון שקל, שיעור של כ-6.1% מההכנסות, לעומת רווח תפעולי של כ-211 מיליון שקל ב-2020. עוד דיווחה החברה על חלוקת דיבידנד של כ-100 מיליון שקל.

לחברה, שנמצאת בשליטת משפחת יוחננוף, 36 סניפים בפריסה ארצית ומערך מכירות מקוונות בשיטת איסוף עצמי מחניוני הסניפים. במהלך השנה נפתחו סניפים חדשים בעפולה, בקרית שמונה, בטבריה, בחדרה, בתל אביב, בבאר שבע, בראשון לציון ובאשדות יעקב. תשעה סניפים נוספים נמצאים בשלבי תכנון או הקמה, בין היתר בגדרה, אשקלון, ראשון לציון וירושלים.

מוקדם יותר השנה השיקה יוחננוף  מותג פרטי למוצרי טואלטיקה ומזון, שהיווה כ-28% מהמכירות.

ביוחננוף מתכוונים להמשיך ולפתח את פעילות רשת הסטוק 'זול סטוק', ומעבר לפתיחת סניפים נוספים החברה נערכת להפעיל מחלקות למכירת מוצרי זול סטוק במספר מסניפי יוחננוף, כאשר פיילוט ראשון נערך בחנות מכר של החברה בחיפה וצפוי להיפתח בימים הקרובים .

איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת יוחננוף, מסר היום (ב'): "בשנת 2021 המשכנו את מגמת הצמיחה של הרשת, שנבעה, בין היתר, מפתיחת סניפים חדשים, רכישת זול סטוק, השקעה בחברות טכנולוגיות ורכישת עתודות קרקע לבנייה מסחרית. ברבעון הרביעי של השנה השקנו מגוון מוצרים הנמכרים תחת המותג הפרטי של הרשת, אשר תפס נתח שוק ממוצע של כ-28% מהקטגוריות הפעילות. בנוסף, אנו מתחילים בפתיחת מחלקות זול סטוק בסניפי רשת יוחננוף, אשר יתנו מענה ללקוחות הרשת גם בכל הנוגע למוצרים לבית".

בחודש נובמבר 2020 ביצעה החברה השקעה הונית בסך של כ-2.6 מיליון דולר קנדי בחברת A2Z Smart Technologies Corp , השולטת בחברה המפתחת ומייצרת עגלות החכמות, אשר החברה עושה בהן שימוש בסניפיה. העגלות החכמות מאפשרות לבצע את רכישת המוצרים מבלי לעבור בקופת התשלום. תהליך הרכישה מאפשר לצרכן לקבל מידע רציף על סל הקניות בזמן אמת, ולדעת בכל רגע נתון מהי עלות סל הקניות. בחודש ינואר 2022 הגדילה החברה את החזקותיה במניות A2Z באמצעות מימוש מניות נוספות מבעל השליטה ב- A2Z בתמורה לסך נמוך של 50 אלף שקל. החברה מחזיקה, נכון למועד זה, בכ-1.9 מיליון מניות ובכ-1.4 מיליון אופציות הניתנות למימוש בתוספת מימוש של 7.1418 שקל. שיעור החזקותיה של החברה במניות A2Z הוא כ-7% וכ-10% בדילול מלא.

בחודש ספטמבר 2021 התקשרה החברה בהסכם לביצוע השקעה של כ-5 מיליון דולר ארה"ב בחברת אלגוריטייל בע"מ, חברה פרטית ישראלית המפתחת טכנולוגיה לניהול חכם ואוטומציה של תהליכי ניהול המלאי, ביצוע רכש מדויק ואופטימלי להזמנת המוצרים מספקים, סידור וזמינות המוצרים בחנויות, ומסייעת בצמצום הפחת וימי המלאי ברשתות קמעונאיות. כך המערכת צפויה לתרום לצמיחה במכירות, לצמצום ימי המלאי, לצמצום הפחת, לחיסכון בהוצאות התפעול, השכר והלוגיסטיקה ולשיפור הרווחיות. כספי ההשקעה יועברו לאלגוריטייל בהתאם לעמידה באבני דרך, בהתאם לשווי אלגוריטייל של כ-25 מיליון דולר לאחר ההשקעה, ולפיכך תחזיק החברה במניות של 20% מהונה המונפק והנפרע של אלגוריטייל לאחר ההשקעה. נכון למועד זה העבירה החברה כ-3.6 מיליון דולר לאלגוריטייל, ומחזיקה בכ-15.68% מהונה המונפק והנפרע.

רשת מרכולי יוחננוף מונה כיום 36 סניפי סופר-שוק פעילים בפריסה ארצית בבעלות משפחת יוחננוף, כאשר היא צפויה להפעיל בשנים הקרובות 47 סניפים לפחות. הרשת החלה את דרכה כחברה סיטונאית בשנות ה-70 אשר נוסדה על-ידי אילנה ומרדכי יוחננוף. בשנת 1992 החלה החברה בפעילות קמעונאית מורחבת ושומרת על צביון משפחתי, בשליטת משפחת יוחננוף ובהובלת המנכ"ל איתן יוחננוף. סניפי הרשת, מקרית שמונה ועד באר שבע, ממוקמים ברובם באזורי תעשייה ומסחר ובצמוד לכל אחד מהם עומדים לרשות קהל הלקוחות חניוני ענק. החברה נסחרת בבורסה לני"ע בת"א כחלק ממדד ת"א 90.