ויקטורי מסכמת את 2021 עם ירידה במכירות וממשיכה לפתוח עוד סניפים

הרווח התפעולי הסתכם בשנת 2021 ב-89 מיליון שקל, בהשוואה לכ-104 מיליון שקל ב-2020 - ירידה של 15.1% • בשורה התחתונה רשמה ויקטורי רווח נקי של 50.7 מיליון שקל ב-2021, בהשוואה ל-58.1 מיליון שקל ב-2020

אייל רביד, מנכ''ל ויקטורי / צילום: אבי רוקח
אייל רביד, מנכ''ל ויקטורי / צילום: אבי רוקח

רשת ויקטורי דיווחה היום (ג') כי מכירות החברה בשנת 2021 הסתכמו לסך 2.31 מיליארד שקל, בהשוואה ל-2.38 מיליארד שקל ב-2020 - ירידה של 2.7%. ברשת מסבירים כי הירידה נבעה בעיקר בחזרה לשגרה לאחר שיא צריכה ב-2020 בשל משבר הקורונה ושיא במכירות בשנת 2020.

לעומת 2019, בשנת 2021 עלו המכירות ב-32.3% הודות לפתיחת חנויות חדשות ועלייה במכירות בחנויות זהות.

הפדיון למ"ר מכירה נטו במהלך שנת 2021 עמד על 35.1 אלף שקל למ"ר, לעומת פדיון של 36.2 אלף שקל למ"ר מכירה בשנת 2020 ופדיון של 32.3 אלף שקל למ"ר מכירה בשנת 2019.

הפדיון למ"ר בחנויות זהות הפועלות יותר משנה בשנת 2021 עמד על 35 אלף שקל למ"ר, לעומת 36 אלף שקל למ"ר בשנת 2020 - קיטון של 2.8%.

הרווח התפעולי הסתכם בשנת 2021 ב-89 מיליון שקל, בהשוואה לכ-104 מיליון שקל ב-2020 - ירידה של 15.1%. שיעור הרווח עמד על 3.9%%, בהשוואה ל-4.4% ב-2020. בשורה התחתונה רשמה ויקטורי רווח נקי של 50.7 מיליון שקל ב-2021, בהשוואה ל-58.1 מיליון שקל ב-2020. 

בוויקטורי, אותה מוביל המנכ"ל אייל רביד, מתכננים לפתוח מהלך 2022-2023 עוד 8 סניפי סופרמרקטים בעמק חפר, חריש, באר יעקב, נס ציונה, רמלה, חולון, תל מונד ודימונה בהיקף כולל של 11 אלף מ"ר. אלה יצטרפו ל-67.5 אלף מ"ר של 59 הסניפים הקיימים.

עוד מתכננים בויקטורי לפתוח 7 סניפים קטנים יותר בתל אביב תחת תת-הרשת ויקטורי CITY - מרביתם ייפתחו בחודשים הקרובים, והיתרה במחצית השנייה של השנה. שטחי סניפים אלה עומד במצטבר על כ-1,800 מ"ר. החברה מתכננים לפתוח עד 50 סניפים ברחבי גוש דן, בגדלים של עד 300 מ"ר.

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, ציין כי "לאחר שנת שיא בקורונה, ניצלנו את שנת 2021 לשמור על נתחי השוק שלנו ולהרחיבם, זאת על אף ירידה בצריכה בהשוואה לשנת הקורונה. לאור עוצמת הרשת השקנו תוכנית אסטרטגית לצמיחה גם באמצעות תת-הרשת ויקטורי CITY עם סניפים חדשים במרכז הארץ, אשר צפויה לתרום הכנסות נוספות של כ-500 מיליון שקל, זאת לצד הצמיחה והתפתחות אורגנית של רשת הסניפים בכל הארץ.

"לאור הנזילות והאיתנות הפיננסית אנו ממשיכים לבחון רכישת סניפים ורשתות אחרות. בהסתכלות קדימה אנו רואים המשך צמיחה בהיקפי הפעילות שתומכת בתנאי סחר טובים יותר, שיפור ברווחיות וברווחים של הרשת".