הכשרה מוכרת החזקות מהקרן של דובי פרנסס במסגרת עסקה של 50 מיליון דולר

שלוש שנים וחצי לאחר שהשקיעה 4 מיליון דולר בקרן ההון סיכון Group 11, חברת הביטוח מוכרת חלק מהחזקותיה בתמורה של יותר מפי שלושה • שיעור התשואה הפנימית שהשיגה קרן למשקיעים – 41%

דובי פרנסס / צילום: באדיבות קרן Group 11
דובי פרנסס / צילום: באדיבות קרן Group 11

הכשרה ביטוח מוכרת חלק מההחזקות בקרן ההון סיכוןGroup 11 של דובי פרנסס, לסטפסטון (StepStone), חברת השקעות גלובלית המתמחה בשווקים פרטיים. מכירת חלקה של הכשרה בקרן היא חלק מעסקה בסך של 50 מיליון דולר, בה רוכשת סטפסטון החזקות ממספר משקיעים בקרן השלישית של Group 11. סך הכל תרכוש סטפסטון 27% מהקרן, העסקה בוצעה באופן ישיר וללא תיווך.

העסקה אפשרה למשקיעי הקרן השלישית של Group 11, שהוקמה ב-2017, לממש את השקעותיהם משלב מוקדם יחסית בחיי הקרן. המשקיעים המשתתפים בעסקה קיבלו תמורה גבוהה פי 3.25 מן ההשקעה המקורית, המייצגת שיעור תשואה פנימי שנתי של 41%.

"אירוע נזילות כה גדול באמצע חיי קרן הון סיכון הוא אירוע נדיר", אמר רועי קדוש, מנהל ההשקעות של חברת הביטוח הכשרה, שהשקיעה בנובמבר 2018 כ-4 מיליון דולר בקרן.

הפורטפוליו של הקרן השלישית של Group 11 כולל את Tipalti, שגייסה לאחרונה 270 מיליון דולר לפי שווי של 8.3 מיליארד דולר; TripActions, שגייסה לאחרונה 275 מיליון דולר לפי שווי של 7.25 מיליארד דולר; Next Insurance, שגייסה לאחרונה 250 מיליון דולר לפי שווי של 4 מיליארד דולר; HomeLight, שגייסה לאחרונה 100 מיליון דולר לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר; ו-Sunbit, שגייסה לאחרונה 130 מיליון דולר לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר.

Group 11 נוסדה בשנת 2012 על ידי דובי פרנסס במטרה להעצים יזמים מוכשרים אשר שמו להם למטרה לחולל מהפכה בתעשיית השירותים הפיננסיים. הפירמה השקיעה בשלבים מוקדמים של כמה מחברות הטכנולוגיה הפיננסיות הבולטות ביותר של עמק הסיליקון. הערך המצטבר של תיק ההשקעות של Group 11 עומד על כ-1.6 מיליארד דולר. בימים אלה Group 11 מתחילה בגיוס קרן שישית בהיקף של 150 מיליון דולר. מאז הקמתה, השקיעה הפירמה למעלה מ-550 מיליון דולר בכמה מחברות הטכנולוגיה הפיננסיות הבולטות ביותר בעמק הסיליקון

העסקה עם StepStone נסגרת חודשים ספורים לאחר ש-Group 11 השלימה גיוס של 200 מיליון דולר עבור הקרן החמישית שלה - פי שניים מיעד הגיוס המקורי שעמד על 100 מיליון דולר. בין המשקיעים המוסדיים הישראלים בקרן החמישית נמנים הראל ביטוח ופיננסים, מור בית השקעות, מנורה מבטחים, קבוצת מגדל וחברת הביטוח הכשרה.