עשרות אזרחים אוקראינים נהרגו בהתקפת טילים רוסית בקראמטורסק

שני טילים בליסטיים פגעו הבוקר בתחנת הרכבת בעיר, שמשמשת כתחנת מעבר לפליטים הנמלטים מערבה • לפי הדיווחים, 27 אזרחים אוקראינים נהרגו, בהם שני ילדים

נזק מהפצצות בעיר קראמאטורסק שבאוקראינה, / צילום: Reuters
נזק מהפצצות בעיר קראמאטורסק שבאוקראינה, / צילום: Reuters

לפחות 27 אזרחים אוקראינים נהרגו הבוקר, ועוד עשרות נפצעו, במתקפת טילים רוסית שפגעה בתחנת רכבת עמוסה בעיר קראמטורסק, דרכה ניסו תושבי חבל דונבאס להימלט מחשש להתגברות המלחמה במזרח אוקראינה; כך דיווחו הבוקר כלי התקשורת. תמונות וקטעי וידיאו שהופצו ברשתות החברתיות מראות עשרות גופות שרועות על הקרקע, ליד מזוודות ותיקים שאותם התכוונו לקחת אתם במסע מערבה. הגופות נראות שרועות על האספלט ליד אחד הרציפים.

מושל מחוז דונצק אמר לתקשורת כי אלפי בני אדם היו בתחנת הרכבת בזמן ההתקפה, לאחר שנענו לקריאת הרשויות האוקראיניות להתפנות ולהימלט, מחשש שרוסיה מתכננת להרחיב את המלחמה על מזרח אוקראינה ולנסות ולכבוש את כל חבל דונבאס. סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה כי חלק מהרכבות מערבה נעצרו ונחסמו אחרי התקפה רוסית על קווי הרכבת, מה שמונע פינוי אזרחים. יותר משישה מיליון אזרחים חיים בחבל הדונבאס, כולל מיליונים בערים חרקיב ומריופול שהיו יעד להתקפות ברוטליות של הצבא הרוסי בחודש וחצי האחרונים.

מספר הקורבנות הסופי אינו ידוע, אך הרשויות באוקראינה מסרו כי "עשרות נהרגו". לפי הדיווחים, שני טילים רוסים פגעו בתחנת הרכבת. התחנה משמשת כתחנת מעבר מרכזית לפליטים הנמלטים ממזרח אוקראינה מערבה. "הרוסים ידעו כי יש כאן אלפי אנשים מדי יום", מסרה דוברת אוקראינית מקומית לרשת CNN. היא אמרה כי התחנה משמשת כתחנת מעבר לפליטים כבר מאז תחילת המלחמה. לפי דיווחי האוקראינים ההתקפה נעשתה באמצעות שני טילי "איסקנדר" בליסטיים. דוברת מקומית מסרה כי יש לפחות שני ילדים בין ההרוגים.