חברת החשמל | בלעדי

מאיר שפיגלר הוא המנכ"ל החדש של חברת החשמל

לגלובס נודע כי שפיגלר, מי שנחשב לאורך כל הדרך המועמד המועדף על שר האוצר אביגדור ליברמן, הגיע לקו הגמר של ועדת האיתור יחד עם שני מועמדים מתוך החברה, ממלא מקום המנכ"ל איציק בלמס וסמנכ"ל הכספים אבי דויטשמן

מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל החדש / צילום: יוסי זמיר
מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל החדש / צילום: יוסי זמיר

מאיר שפיגלר נבחר היום (ה') לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל על ידי ועדת האיתור - כך נודע לגלובס. שפיגלר, המסיים קדנציה כמנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, צפוי להחליף בחודש הבא את עופר בלוך בחברת החשמל.

שפיגלר, מי שנחשב לאורך כל הדרך המועמד המועדף על שר האוצר אביגדור ליברמן, הגיע לקו הגמר של ועדת האיתור יחד עם שני מועמדים מתוך החברה, ממלא מקום המנכ"ל איציק בלמס וסמנכ"ל הכספים אבי דויטשמן. מבין השלישיה, נבחר שפיגלר, שעד לפני כחודש עוד שימש כדירקטור בחברה.

לאחר אישור הדירקטוריון, מינויו של שפיגלר יעבור לוועדת גילאור לבדיקת מינויים ברשות החברות, ומשם לחתימת שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת האנרגיה קארין אלהרר.

לאחר פרישתו מהמוסד לביטוח לאומי, העניק שפיגלר ראיון פרישה לגלובס ובו ביקר בחריפות את אגף התקציבים באוצר, התייחס לשינויים שביצע בביטוח הלאומי, וניבא שהיוזמה שניסה לקדם של שבוע עבודה מקוצר של ארבעה ימים תאומץ בישראל מוקדם מהצפוי.

יו"ר דירקטוריון חברת החשמל , דב בהרב, מסר כי "הוועדה התרשמה מהניסיון של שפיגלר ומהגישה החדשנית אותה הוא הציג בהסתכלות על עתיד חברת החשמל בתוך משק האנרגיה המשתנה. אני מאמין, כי ביחד נוכל להצעיד את חברת החשמל תוך התמודדות עם אתגרי התקופה לדרך חדשה".

שרת האנרגיה קארין אלהרר הוסיפה: "אני מברכת את הדירקטוריון על השלמת התהליך ומחכה להבאת התוצאות לאישורי".

שפיגלר ביקש להודות לחברי הדירקטוריון על הבחירה: "אני נרגש ומודה על ההזדמנות שניתנה לי, ערב שנת ה 100 של החברה להוביל אותה, את ההנהלה והעובדים המצויינים שלה".