להשקיע במניות? הצעירים בהודו מעדיפים לשים את הכסף באפיק אחר

הודו, שנייה רק לווייטנאם ברשימת המדינות עם הצמיחה המהירה ביותר של אימוץ מטבעות קריפטו, בעיקר על ידי הדור הצעיר, נאלצת למצוא את האיזון הנכון בין הצורך לא להישאר מאחור לבין טיפול בדאגות רגולטוריות

קריפטו, בחירת הצעירים בהודו / צילום: Shutterstock
קריפטו, בחירת הצעירים בהודו / צילום: Shutterstock

בהודו נרשמה פריחה עצומה במסחר במטבעות דיגיטליים מאז תחילת המגיפה, זאת למרות שהרשויות הביעו דאגות לגבי שוק הקריפטו במשך שנים, ואף העלו את האופציה של איסור מוחלט על מסחר בו. אלא שעם 20 מיליון משקיעי ומשקיעות קריפטו ופוטנציאל להפוך למעצמת מטבעות דיגיטליים, הממשלה ההודית נאלצת למצוא פתרונות יצירתיים, שיכשירו את המסחר במטבעות הקריפטו מחד, ויניחו את דעתם של הרשויות המודאגות מאידך.

הודו היא אחד משווקי האינטרנט הגדולים בעולם, עם 750 מיליון משתמשים ועוד מאות מיליונים שעוד מחכים לגלישה ראשונה בחייהם. למרות היחס האמביוולנטי של הרשויות, והחשש שמביע הבנק המרכזי מזה זמן רב מפני שימוש במטבעות קריפטו להלבנת הון ולמימון טרור - הפופולריות של מסחר במטבעות דיגיטליים רק מתגברת, במיוחד בקרב בני ה-35 ומטה. בעוד שלפני 20 שנה הוריהם בחרו להשקיע בזהב, השקעה שהיא גם הרגל תרבותי בהודו, הצעירים מעדיפים ביטקוין בתיק ההשקעות שלהם.

עוד מגמה חיובית שתופסת תאוצה יחד עם הפופולריות הגואה של הקריפטו, היא עלייה משמעותית במספר הנשים המשקיעות בשוק. נתונים מראים כי כ-15% מכלל המשתמשים בפלטפורמות השונות למחסר במטבעות דיגיטליים הם נשים.

וכך, על רקע הפופולריות הגוברת של המטבעות הדיגיטליים ומגוון הבשורות שהיא מביאה איתה, ממשלת הודו תזנח, ככל הנראה, את הכוונות שלה לאיסור מוחלט על מסחר בהם, תוך המצאת פתרונות שיענו על החששות העולים מול העולם המבוזר. מוקדם יותר החודש הודיעה הממשלה כי תטיל מס של 30% על הכנסה מנכסים דיגיטליים, צעד שמומחים מפרשים כסימן לכך שמסחר בקריפטו לא ייאסר אחרי הכל. הממשלה ההודית גם הודיעה על כוונותיה להשיק רופי דיגיטלי בחודשים הקרובים. מומחים מסכימים על כך שמיסוי על נכסים דיגיטליים הוא צעד בכיוון הנכון, אלא שממשלת הודו מיהרה להבהיר שנכון לעכשיו, מטבעות קריפטו עדיין אינם חוקיים במדינה.