הגרלת הסבב הראשון של "דירה בהנחה" יצאה לדרך; התוצאות יימסרו במהלך החודש הבא

מתוך כמעט 120 אלף נרשמים להגרלת "דירה בהנחה", ייבחרו הזוכים ב־10,053 דירות שייבנו ב־150 פרויקטים, ב־31 יישובים • הרישום להגרלה הבאה ייפתח ביוני הקרוב, ובחירת הזוכים תתבצע ביולי

אירוע פתיחת שלב בחירת הזוכים בסבב הראשון של תוכנית ''דירה בהנחה'' / צילום: סיון שחור, ענבה, לע''מ
אירוע פתיחת שלב בחירת הזוכים בסבב הראשון של תוכנית ''דירה בהנחה'' / צילום: סיון שחור, ענבה, לע''מ

הבוקר (ג') יצאה לדרך הגרלת הזוכים בסבב הראשון של תוכנית "דירה בהנחה". לאחר שבתחילת החודש נסגרה ההרשמה להגרלות, עם כמעט 120 אלף בתי אב שנרשמו אליה, פתח שר הבינוי והשיכון זאב אלקין את השלב המעשי של סבב ההגרלות הראשון - השלב שבו ייבחרו מתוך הנרשמים הזוכים ב־10,053 דירות שהשתתפו בסבב זה.

נזכיר כי סבב ההגרלות הנוכחי נפתח לרישום ב־20.3, ועל פי התכנון המקורי הרישום אמור היה להסתיים ב־29.3, אך בשל הביקושים הגבוהים - ובשל בעיות הרישום שבהם נתקלו רבים מהמבקשים להשתתף בסבב ההגרלות - הוארך הרישום עד 10.4. בסך-הכול נרשמו לאורך ימים אלו 119,207 משקי בית, אשר יתמודדו על 10,053 דירות ב־31 יישובים שונים.

העיר שבה מספר הנרשמים בסבב ההגרלה הראשון הוא הגבוה ביותר הייתה באר יעקב, עם 38,286 נרשמים, שיתמודדו על 512 דירות. השנייה ברשימת הנרשמים היא ראשון לציון, שבה נרשמו בסך-הכול 36,930 איש, עבור 409 דירות. אור יהודה שלישית עם 34,670 נרשמים, עבור 322 דירות.

אירוע פתיחת שלב בחירת הזוכים התקיים במעמד שר המשפטים וסגן ראש הממשלה, גדעון סער, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן, ומנהל רשות מקרקעי ישראל, עו"ד יעקב (ינקי) קוינט. במשרד הבינוי והשיכון מעדכנים כי תוצאות ההגרלה צפויות להימסר לזוכים במהלך חודש מאי, וכי במהלך חודש יוני תיפתח ההרשמה לזכאות להגרלה הבאה, שתתבצע ביולי. כבר היום ניתן להנפיק אישורי זכאות חדשים, שרק בעזרתם ניתן להירשם להגרלות השונות.

"הליך ההגרלה נערך בהתאם לנהלים מחמירים ומוקפדים, במערכת ממוחשבת, ללא מגע יד אדם, בניהולה של ועדה ובפיקוחו של רואה חשבון מוסמך", מדגישים במשרד. "חישוב התוצאות מתבצע בחדר הגרלות סגור, בנוכחות ועדת הגרלות, המפקחת, בודקת וחותמת על תוצאות ההגרלה". ועדה זו מורכבת מיו"ר ההגרלה, מנציג חברה מפקחת, מנציג שיווק, מנציג חשבות ומנציג לשכה משפטית.

"עד סוף השנה נגריל עוד 20 אלף דירות"

שר הבינוי והשיכון אלקין: "אנו נמצאים ברגע היסטורי, וזו רק ההתחלה: עד סוף השנה נגריל עוד 20 אלף דירות בכ־150 פרויקטים, בדירה בהנחה משמעותית לזוגות הצעירים. אנו לא מסתפקים בזה. לאחר ששברנו את שיא השיווקים לשנה אחת, אנו ממשיכים לשווק בקצב גבוה מאוד שיוביל לגידול משמעותי בהיצע. גם נגן על זכויות רוכשי הדירות באמצעות חוק המכר, שיפסיק את הצמדת תשומות הבנייה הלא מוצדקת, וניתֵן ייעוץ והכוונה לרוכשי הדירות".

גדעון סער, סגן ראש הממשלה ושר המשפטים: "ישנם שני דברים משמעותיים שניתן לעשות כדי לקדם את הזוגות הצעירים להגיע לדירה: 1. הצפה של קרקעות לבנייה למגורים בהיקפים גדולים עם הגבלה של המחירים, שהרי בסופו של דבר זה המפתח. מצד אחד זה יבוא מתקציב המדינה, אך ייתן מענה ישיר לאזרחים, לכן חשוב ללכת למהלך גדול ומשמעותי; 2. למצוא את הדרכים לתמרץ היקפים גדולים של התחדשות עירונית. אני מאמין שכדי להתמודד בצורה אפקטיבית אנחנו צריכים ללכת למהלכים הללו, ואני מתכוון להיאבק על זה לצד חבריי".

אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, מסר: "התחלת ביצוע ההגרלות היום תשנה את חייהם של יותר מ־10,000 משפחות, ובשנה הקרובה יתווספו אליהן כ־20,000 משפחות נוספות. בימים הקרובים הצוות המקצועי במשרד יבצע 150 הגרלות ב־30 יישובים, בהגרלה הגדולה ביותר מבחינת היקף היישובים. בהרשמה ראינו כי אין כמעט שינוי בין גדרה לחדרה ולעכו, לבית שאן, לשדרות ולדימונה. כל זה מתאפשר בזכות העבודה האינטנסיבית של המשרד בשיתוף רשות מקרקעי ישראל, וכבר עכשיו רואים תוצאות בשטח ונמשיך ככה לבנות בכל רחבי הארץ צפון ,דרום, מזרח מערב".

ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, מסר: "ההיענות המוגברת לתוכנית מעידה יותר מכול על הצלחתה. רשות מקרקעי ישראל תמשיך לפעול יחד ולהרחיב את סל הכלים לפתרון משבר הדיור, להסרת חסמים וכמובן להגדלת ההיצע".