עוד אכזבה בקרן של גורו ההשקעות: ההחזקה השלישית בגודלה התרסקה

חברת טלאדוק, שמספקת שירותי אבחון וטיפול וירטואליים, צללה ב-36% לאחר שדיווחה על הפסד עצום של 6.7 מיליארד דולר (41.5 דולר למניה, בעוד התחזיות היו להפסד של כחצי דולר בלבד) • מניית החברה, ההחזקה השלישית בגודלה בקרן ARK של קת'י ווד אחרי טסלה וזום, צללה ב-70% בשנה האחרונה

קת'י ווד, מייסדת קרן ההשקעות ARK / צילום: Reuters, BRENDAN MCDERMID
קת'י ווד, מייסדת קרן ההשקעות ARK / צילום: Reuters, BRENDAN MCDERMID

חברת טלאדוק הלת' , שמספקת שירותי אבחון וטיפול וירטואליים, התרסקה אמש ביותר מ-36% במסחר המאוחר והגיעה לשפל של ארבע שנים לאחר שפרסמה דוחות רבעוניים גרועים וסיפקה תחזית מאכזבת להמשך.

החברה, ששווי השוק שלה עומד על 9 מיליארד דולר לאחר שמחקה 70% מערכה בשנה האחרונה, דיווחה על הפסד ענק של 6.67 מיליארד דולר (41.58 דולר למניה) ברבעון הראשון של השנה. האנליסטים ציפו להפסד קטן משמעותית של 56 סנט בלבד למניה.

גם בשורה העליונה החברה לא עמדה בתחזיות כאשר דיווחה על הכנסות רבעוניות של 565.4 מיליון דולר. זו אמנם עלייה של כ-24% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אך בשוק קיוו להכנסות בהיקף של 569 מיליון דולר.

החברה סיפקה תחזיות עגומות לשנת 2022 כולה, שלפיהן ההפסד הנקי ינוע בין 43 ל-43.5 דולר למניה וההכנסות יגיעו לטווח של 2.4-2.5 מיליארד דולר (לעומת תחזית קודמת שהעריכה הכנסות של 2.55 עד 2.65 מיליארד דולר). המנכ"ל ג'ייסון גורביץ' ציין שעדכון התחזית "משקף את הדינמיקה בשוקי בריאות הנפש, שם עלויות הפרסום גבוהות יותר ומייצרות תשואה נמוכה מהצפוי".

גורביץ' אמר בשיחת המשקיעים שכשלושה רבעים מהקיצוץ בתחזית ההכנסות קשורים למוצר הייעוץ המקוון BetterHelp, בעוד השאר שיקפו ציפיות חדשות למכירות בעסקי הטיפול הכרוניים. "למרות השינוי בתחזית, אנו בטוחים באסטרטגיה שלנו", הוא סיכם.

טלאדוק מסבירה את ההפסד העצום בירידת ערך המוניטין בגובה של 6.6 מיליארד דולר וכן ציינה הוצאות פרישה ופיצויים למנהלים בהיקף של 50 מיליון דולר ועוד תגמולים מבוססי מניות בהיקף של 86 מיליון דולר.

קרן ARK של קת'י ווד לא מספקת את הסחורה

החברה היא ההחזקה השלישית בגודלה (6.8%) בקרן ארק (סימול ARKK) של גורו ההשקעות קת'י ווד, אחרי טסלה וזום. לווד יש אסטרטגיה מעניינת, והיא נלהבת מהשקעות ספקולטיבית בחברות שמייצרות מעט רווח או אפילו לא מייצרות רווח כלל - אך יש להן לדבריה פוטנציאל לשנות את העולם באמצעות "חדשנות משבשת".

קרן ARK Innovation  עלתה בשנת 2020 ב-149%, השנה הטובה ביותר שלה בזכות הימורים גדולים על טסלה ועל חברות שפרחו ברקע מגפת הקורונה, בהן זום, יצרנית הסטרימרים Roku וכן אותה טלאדוק, שהפעם איכזבה בגדול. בשנת 2021 מחקה הקרן את רוב העלייה שרשמה, ומתחילת 2022 צנחה כבר ב-48%, כך שהיא רחוקה מהשיא שלה ביותר מ-60%. בנובמבר האחרון אף החלה להיסחר קרן שורט (סימול SARK) שמהמרת נגד הקרן של ווד, ומספקת תשואה יפה למשקיעיה.

מרבית החזקות הקרן צנחו ובגדול מאז שהחלה שנת 2022: יצרנית הסטרימרים רוקו  התרסקה בכ-67%, ענקית שיחות הווידאו זום  צנחה ב-47%, פלטפורמת המסחר המקוון רובינהוד  צללה בקרוב ל-50%, בורסת הקריפטו המקוונת קוינבייס  מחקה 51% מערכה וענקית הרכב החשמלי של אילון מאסק טסלה  השילה מעל לרבע משוויה.