עזיבה נוספת ברשת 13: עמי גלאם פורש מתפקיד סמנכ"ל התוכן

במסגרת תפקידו היה גלאם אמון על פיתוח לוח השידורים של רשת, שכלל בתקופה האחרונה מספר נפילות, למשל הירידה המשמעותית בנתוני הצפייה של "הישרדות" ו"האח הגדול"

עמי גלאם / צילום: איל יצהר
עמי גלאם / צילום: איל יצהר

כשברקע המשבר הקשה בנתוני הצפייה של רשת ומינויו של יורם אלטמן-אלדר לתפקיד מנכ"ל רשת, היום (א') הודיע סמנכ"ל התוכן עמי גלאם על פרישתו.

סמנכ"ל תוכן הוא אחד משלושת התפקידים החשובים בכלי תקשורת בכלל, ובערוץ טלוויזיה בפרט - לצד המנכ"ל והאחראי על הצד המסחרי. עבור גלאם זה הסיבוב השני בתפקיד: לאחר פיצול ערוץ 2 הוא כיהן בתפקיד במשך כחצי שנה, מאז שסמנכ"ל התוכן הקודם ארז בן הרוש החליט לפרוש ועד תחילת מיזוג רשת עם ערוץ 10. בעת המיזוג והחודשים הראשונים לאחריו ניהל את הערוץ יוסי ורשבסקי, שהביא לתפקיד את זיוית דוידוביץ', לשעבר מנהלת התוכן של ערוץ 10. עם הדחתו של ורשבסקי פוטרה גם דוידוביץ', וכך חזר גלאם אל התפקיד.

במסגרת תפקידו היה גלאם אמון על פיתוח לוח השידורים של רשת, שכלל בתקופה האחרונה מספר נפילות קשות - למשל הירידה המשמעותית בנתוני הצפייה של "הישרדות", "האח הגדול" ותוכנית הבידור "אקס פקטור".

מ"מאסטר שף" ועד "המסעדה הבאה"

גלאם הוא זה שפיתח ביחד עם יובל כהן (סמנכ"ל אסטרטגיית התוכן של רשת) את פורמט הריאליטי "המסעדה הבאה", שהתבררה כאחד הכישלונות היקרים של רשת. כפי שנחשף לראשונה בגלובס, גלאם חבש בעת כהונתו כובע נוסף ברשת - של מפתח תוכן ופורמטים, שנמכרו לרשת גם בעת כהונתו כסמנכ"ל. כך היה בתוכנית "המסעדה הבאה" שבה פרט לגלאם וכהן בכירים נוספים מרשת, וכך הנוגע לסיטקום שפיתח גלאם והעביר לאחת מחברות ההפקה, שהגישה אותו במסגרת קול קורא לסיטקומים שערכה רשת.

לגלאם יש ניסיון רב בפיתוח תוכן. בעבר הוא שימש כמנהל תחום הבידור והריאליטי אצל המתחרים בקשת, שם לקח חלק בהפקת פורמטים כגון "מאסטר שף", "סופר נני", "נראה אותך", "יצאת צדיק", "מה אתם הייתם עושים" ו"בקרוב אהבה". בהמשך יצא לעצמאות, הקים את "סטודיו גלאם", פיתח פורמטים כמו "עד סוף העולם", "טיול אחרי צבא" ו"ההחלטה" ושיווק אותם לערוצים שונים.

בין שני הסיבובים שלו ברשת נסע גלאם לארה"ב, שם ניסה לשווק פורמטים ורעיונות בשוק האמריקאי. גם היום נותרו לו פרויקטים שרצים בשוק מהתקופה שהיה מפיק-יזם.

כאמור גלאם נחשב בעיני רבים על מי שחתום על הכישלונות של רשת בתקופה האחרונה, אך כמאמר המשפט הידוע "- להצלחה אבות רבים, אבל הכישלון יתום". ההתעקשות של כלל ההנהלה לראות אך ורק דרך משקפי רווחיות, החיבור של המנהלים לשורת הרווח ולא לרייטינג ושותפים נוספים של גלאם לניהול התוכן הביאו לתוצאה הקשה.

נזכיר כי לאחרונה הודיע אבי בן טל, מנכ"ל רשת, על פרישתו, ובמקומו כאמור מונה לתפקיד יורם אלטמן-אלדר.

יורם אלטמן-אלדר, מנכ"ל רשת 13, מסר: "עמי הוא מהמנהלים המובילים של רשת 13, שפעל ימים כלילות כדי להבטיח את המשך הפעילות של הערוץ באחת התקופות המורכבות והמאתגרות ביותר מאז הוקם. קיבלתי בהבנה את החלטתו של עמי לעזוב את התפקיד, ואני מאחל לו הצלחה רבה המשך הדרך".

עמי גלאם מסר בתגובה: "החלטתי לסיים את תפקידי כסמנכ"ל התוכניות של רשת 13, אותו מילאתי בתקופה המורכבת ביותר שידעה החברה מאז נוסדה. אני רוצה להודות ליו"ר נדב טופולסקי ולאבי בן טל על האמון, החברות והדרך המשותפת. תודה גדולה והצלחה רבה בהמשך לחברים בחברה, לטאלנטים המצוינים של הערוץ, ליוצרים ולחברות ההפקה. תודה אחרונה לכל חברי מחלקת התוכניות של רשת 13, שהסתערו איתי על כל אתגר, גם כשנדמה היה שבלתי אפשרי להשיג אותו. בהזדמנות זו אני מאחל בהצלחה למנכ"ל יורם אלטמן-אלדר, שמביא איתו רוח רעננה וכוונות טובות".