מאנדיי עקפה את התחזיות: הכנסות של 109 מיליון דולר ברבעון הראשון

תחזית ההכנסות לרבעון הבא גבוהה מתחזיות האנליסטים, 117-119 מיליון דולר, צמיחה של 66%-69% ביחס לרבעון המקביל

טקס פתיחת המסחר של מאנדיי בנאסד''ק ביוני 2021 / צילום: נאסד''ק
טקס פתיחת המסחר של מאנדיי בנאסד''ק ביוני 2021 / צילום: נאסד''ק

מאנדיי, שפיתחה מערכת הפעלה לעבודה, עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון הראשון של השנה כשהציגה הכנסות גבוהות מהתחזיות - כ-109 מיליון דולר - והפסד נקי Non-GAAP מצומצם ביחס לתחזיות, 96 סנט למניה. גם תחזית ההכנסות לרבעון הבא גבוהה מתחזיות האנליסטים, והיא ל-117-119 מיליון דולר, צמיחה של 66%-69% ביחס לרבעון המקביל.

בשנה כולה צופה מאנדיי הכנסות של 488-492 מיליון דולר, צמיחה של 58%-60% ביחס לשנה קודמת, עם הפסד תפעולי Non-GAAP בגובה 135-139 מיליון דולר.

מאנדיי  הונפקה בוול סטריט לפני קרוב לשנה במחיר של 155 דולר למניה, ותוך זמן קצר זינקה המניה לשיא של כ-445 דולר למניה, אך מאז המניה נחלשה ולאחר פרסום הדוחות לשנת 2021, המניה ירדה אל מתחת למחיר ההנפקה. כיום מחיר המניה הוא כ-110 דולר - ירידה של 75% מהשיא - ומשקף לחברה שווי שוק של 4.8 מיליארד דולר.

ההכנסות ברבעון הראשון צמחו ב-84% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו כאמור ב-109 מיליון דולר, אך שיעור הצמיחה צפוי להתמתן ברבעון הבא וברמה השנתית. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), מאנדיי הציגה ברבעון הפסד נקי של 66.7 מיליון דולר, עלייה לעומת הפסד של 39 מיליון דולר ברבעון המקביל.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות, שיעור הרווח הגולמי נותר ללא שינוי על 89%, ובשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של 43.2 מיליון דולר, עלייה של 77% לעומת הרבעון המקביל. ההפסד הנקי למניה היה 96 סנט למניה, בעוד שהאנליסטים ציפו ל-1.02 דולר למניה. שיעור שימור הלקוחות (Net Dollar Retention) היה מעל 125%, מספר הלקוחות עם ARR (הכנסות חוזרות שנתיות) הגבוה מ-50 אלף דולר גדל ב-187% לעומת הרבעון המקביל.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה שלילי בגובה 12.9 מיליון דולר, בהשוואה לתזרים שלילי מפעילות בסך 599 אלף דולר ברבעון המקביל. בסיום הרבעון יתרות המזומנים של מאנדיי הסתכמו בכ-850 מיליון דולר.

מאנדיי הגיעה לשוק הציבורי בתקופה שבה השוק קיבל בהתלהבות רבה חברות שצומחות במהירות, גם אם אינן רווחיות, מתוך תפיסה שהן משקיעות בצמיחה העתידית שלהן ובכך יבטיחו לעצמן רווחיות גבוהה יותר בעתיד. עם זאת, טעמי המשקיעים השתנו מאז, ועל רקע סביבה מאקרו-כלכלית מאתגרת, השוק מחפש כיום רווחיות. סמנכ"ל הכספים אלירן גלזר התייחס לשינוי כשאמר: "המשך גידול וצמיחה עתידיים של החברה ימשיכו לעמוד בראש סדר העדיפויות שלנו, אך אנו ממוקדים באותה מידה בשיפור מתמשך של היעילות התפעולית והתזרימית".

רועי מן, מייסד ומנכ"ל משותף, מסר: "ברבעון הראשון רשמנו צמיחה חזקה בהכנסות, במספר הלקוחות בדגש על לקוחות גדולים ובהעמקת השימוש במאנדיי בקרב לקוחות קיימים והגדלנו את ה-Net Dollar Retention, זאת בהמשך לניצול ההזדמנויות היעיל בשוק הגדול בו אנו פועלים".

"אנו שמחים לעשות את הצעד הבא בהתפתחות המוצר שלנו עם השקת מוצרי monday Work OS", אמר המייסד והמנכ"ל המשותף של מאנדיי ערן זינמן. "מוצרים אלה יספקו פתרונות ורטיקליים מקיפים עם יכולות ופונקציונאליות מתקדמות, הנותנים מענה לצרכים ספציפיים של לקוחותינו".

מניית מאנדיי רושמת ירידה של כ-6% במסחר המוקדם בניו יורק.