באינטל רצו לאשר תגמול ענק לבכירים. בעלי המניות לא אהבו את זה

בעלי המניות באינטל הצביעו נגד תגמולים לבכירי החברה • ההצבעה היא אומנם בגדר ייעוץ, אך עם זאת היא עלולה למנוע חבילת תגמולים של מאות מיליוני דולרים מבכירי החברה

בניין אינטל / צילום: Shutterstock
בניין אינטל / צילום: Shutterstock

בשבוע שעבר, נערכה הצבעה של בעלי המניות באינטל  בשאלת מענק חבילת תגמולים לבכירים בחברה. 34% בלבד מבעלי המניות הצביעו בעד מענק חבילת תגמולים, ירידה קלה מההצבעה שנערכה שנה קודם לכן, עם 38% של הצבעות בעד מענק תגמולים לבכירים. נראה כי בעלי המניות בחברה מעבירה סימני אזהרה שהם בוחנים מקרוב את ביצועיו של מנכ"ל החברה פט גלסינגר ותוכניותיו החדשות עבור חברת הענק. בהצהרה של דובר החברה נאמר כי "אנחנו לוקחים את המשוב של בעלי המניות שלנו ברצינות רבה, ומחויבים לטפל ולקחת ברצינות את דאגותיהם".

מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, נכנס לתפקידו כמנכ"ל אינטל בפברואר 2021 וקיבל חבילת תגמולים בשווי 178.59 מיליון דולר באותה שנה, על פי ההצהרה הפיננסית של החברה. החבילה כללה שכר של למעלה ממיליון דולר, בונוס של 1.75 מיליון דולר, מעל 140 מיליון דולר בהענקת מניות וכ-30 מיליון דולר בהענקת אופציות.

מאז נכנס לתפקיד המנכ"ל, גלסינגר לקח על עצמו כמשימה להחזיר לאינטל את שוויה. כמי שפעם שלטה בשוק השבבים, היא החלה להשתרך מאחורי המתחרים בגלל בעיות ייצור ולאבד נתח שוק כבד. גלסינגר הצהיר כי אינטל תחל בשינוי פנימי, תשקיע כספים רבים על בנייה של מפעלים חדישים יותר ותשמש חוזית כיצרנית בשביל מייצרי שבבים אחרים בנוסף לייצור עצמי כסחורת החברה.

רוב חברי ועדת התגמול באינטל (73%), דוגלים באמונה כי המענקים שהם נותנים לבכירי החברה, כגון המנכ"ל, הם תלויי ביצוע על פי מניית אינטל. נכון לסוף ינואר 2022 אמרה החברה כי המענקים הללו עומדים על %0, כיוון שמניות אינטל נסחרות נמוך יותר לעומת מחירן טרם כניסת גלסינגר לתפקידו, ולכן ייתכן כי גלסינגר לא יקבל את חלקו משווי המניות שהוענקו לו עם כניסתו לתפקיד.

"כבר לקחנו צעדים ספציפיים כדי לטפל בשאלות המשקיעים בנושא התגמולים, כולל הפיכת גישת התגמולים הכוללת שלנו לפשוטה יותר להבנה, הבהרה על יעדי הבונוס ביצועים השנתי שלנו, קישור ברור בין שכר לביצועים והגדלת השקיפות שלנו", מסר דובר אינטל.