מנכ"ל אלוני חץ לא צופה שהבורסות יהיו סגורות לגיוסי ההייטק בחמש השנים הקרובות

מנכ"ל חברת האחזקות בנדל"ן המניב והאנרגיה הירוקה סבור כי בעוד שהאופציות של עובדי ההייטק אולי מאבדות מערכן, החברות גייסו מיליארדי דולרים שיאפשרו להן להמשיך לשכור משרדים במחירים הגבוהים ב"אזור הקורקינט" של תל אביב

נתן חץ, מנכ''ל אלוני חץ / צילום: איל יצהר
נתן חץ, מנכ''ל אלוני חץ / צילום: איל יצהר

הטלטלה העזה שפוקדת את הבורסות בעולם, בדגש על מניות הטכנולוגיה, עדיין לא מובילה לשינוי בענף הנדל"ן המשרדי בארץ. כך מעריך מנכ"ל אלוני חץ, נתן חץ, שהוא גם בעל המניות הגדול בחברה (14.4%). חץ סבור כי לפי שעה, גם לנוכח המפולות, חברות ההייטק יוכלו לחזור בהמשך לגייס בבורסות והענף יחזור ויתאושש.

"אני לא צופה שהבורסות יהיו סגורות עבור חברות ההייטק לתקופה של 4-5 שנים", אומר חץ לגלובס. מדד הנאסד"ק, מוטה מניות הטכנולוגיה, נפל עד היום בכ-28% מתחילת השנה. כאשר המגמה הכללית בשווקים היא שלילית. מניית אלוני חץ  ירדה בתום המסחר היום ב-3.8% למחיר המגלם לחברה שווי שוק של 7.94 מיליארד שקל. מתחילת השנה ירדה מניית החברה ב-20.4%. אלוני חץ מושפעת בעקיפין מהנעשה בתחומי הטכנולוגיה, משום שהיא מחזיקה בין היתר בשליטה (53.9%) בחברת אמות שלה שטחי משרדים ענפים באזורי הביקוש. כך למשל בונה אמות יחד עם גב ים  את מגדל תוהא-2 בתל אביב, שיושלם בעוד ארבע שנים ושטחיו מיועדים לענקיות הטכנולוגיה.

חץ מציין כי בעוד שעבור עובדי ענף הייטק, קריסת המניות כן עשויה להשפיע על ידי גימוד ערך האופציות שקיבלו, החברות עצמן כבר גייסו מיליארדי דולרים מוחשיים בשנה שעברה, ולכן תחושת המצוקה שלהן קטנה יותר. ומעבר לכך הוא מעריך שגם הטלטלה הנוכחית בשווקים בסופו של דבר תשכח והשווקים ייפתחו מחדש לגיוסי הון, כשסצנריו קיצוני שבו הבורסות לא זמינות למניות הטכנולוגיה למספר שנים, אינו סביר ביניו.

"בישראל וגם בארה"ב נוצרה עליית מחירים במחירי המגורים (עקב התעשרות עובדי ההייטק, ח"ש). זו תהיה ברכה גדולה אם 'הרגשת העושר' הזאת, כלומר מחירי המגורים בתל אביב לא יתחרו 'באליפות העולם'. עם זאת, חברות ההייטק גייסו את הכסף לקופתן. ומדובר בגיוסים של מיליארדי דולרים. לכן, ב'אזור הקורקינט' של תל אביב (מתחמי המשרדים בלב תל אביב, ח"ש) - עדיין אין שטחי משרדים פנויים."

אלוני חץ מחזיקה במגוון פעילויות בתחום הנדל"ן המניב. מעבר להחזקה באמות, היא מחזיקה גם בפעילויות פרטיות כמו ברוקטון אוורלסט בבריטניה, חברת קאר האמריקנית הפועלת בעיקר בבוסטון ובטקסס, ובחברת האנרגיות המתחדשות אנרג'יקס שבה מחזיקה אלוני חץ ב-53%.

הרווח התזרימי התפעולי (FFO) שנוצר לבעלי המניות של אלוני חץ מאחזקותיה השונות, הסתכם ברבעון הראשון הסתכם בכ-133 מיליון שקל, עלייה של 20% ל-133 מיליון שקל ביחס לתקופה המקבילה. ההון העצמי של החברה. סך ההכנסות של אלוני חץ עלו ב-33% והסתכמו ב-189.4 מיליון שקל ברבעון הראשון. בשורה התחתונה עלה הרווח הנקי ב-45.8% והסתכם ב-155 מיליון שקל.