"עבור מי שמאסו בהתקפי חרדה לפני פרזנטציה בעבודה": אחים שהקימו פלטפורמה דיגיטלית ללימוד אנגלית

יוסי בן 30 ויובל בת 27 • בעלי חברת טוקינג ללימוד אנגלית • "הביקוש בשמיים ולא רק בקרב מי שלא יודע אנגלית" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

יוסי ויובל ינקו, בעלי חברת טוקינג ללימוד אנגלית / צילום: דניאל שלו
יוסי ויובל ינקו, בעלי חברת טוקינג ללימוד אנגלית / צילום: דניאל שלו

היה זה ראיון עבודה בחברת הייטק שהביא את יוסי ינקו (30) להבין שכדי להתקדם בשוק העבודה למגרש של הגדולים, עליו לשפר את האנגלית. "גיליתי שבשביל להתקבל לחברות הטובות, שכולם חולמים עליהן כמו Google ו-TikTok, אצטרך לעבור סדרת ראיונות שחלקן הגדול בשפה האנגלית".

"הבנתי שזה אתגר שלא אוכל לעמוד בו עם רמת האנגלית שהייתה לי. גם אחרי השלמת תואר ראשון במינהל עסקים והתמקצעות בעולמות הדיגיטל והשיווק בגופי התקשורת המובילים בישראל, לא דיברתי מספיק בשביל להצליח".

לאחר שנרשם לשני בתי ספר ללימודי אנגלית, הבין שתוכניות הלימודים לא מספיק מתאימות לו ולא יביאו אותו לתוצאה הרצויה - לדבר אנגלית. באותה נקודה הוא החליט לקחת את חסכונותיו ולהשקיע אותם במיזם אישי, שיוכל לענות על הצורך של צעירים ובוגרים - להתגבר על החשש משימוש באנגלית ובכך לפתוח בפניהם אפשרויות תעסוקה חדשות ומגוונות.

יחד עם אחותו, יובל (27), הם הקימו את Talking, פלטפורמה דיגיטלית ללימודי אנגלית מדוברת עם מורים מכל העולם: "Talking התחילה כתשובה לכל מי שבבית הספר למדו לעבור מבחן כתוב ולא למדו לפתוח את הפה ולדבר אנגלית".

"בית הספר שלנו הוא המקום הנכון עבור כל מי שמאס בניסיונות נואשים לתרגם ולכתוב מיילים בעזרת Google Translate, לחוות התקף חרדה לפני הובלת פרזנטציה באנגלית בלימודים או בעבודה וגם עבור כל מי שרוצה לדעת איך זה מרגיש לפתח שיחה, פשוט באנגלית".

"הכניסה לשוק לא הייתה פשוטה, שכן המתחרים הם בעלי ותק ומוניטין רב לצד גב כלכלי רחב וזה דרש מאיתנו להיות יצירתיים אל מול המתחרים", אומרת יובל. "הרצון היה לייצר שיטת לימוד שתעניק את הביטחון המירבי לדבר באנגלית, ויחד עם זאת תתאים את עצמה לצרכים של כל לומד ולעולמות התוכן האישיים, וזאת בשונה משיטות הלימוד המסורתיות שהיו קיימות עד לאותה נקודה ומתקדמות בעיקר בהקשבה ופחות בביטוי ודיבור".

הצעד הראשון שעשו האחים, היה לגייס את מייק לוי (61), מרצה בכיר באקדמיה למעלה מ-30 שנה, לתפקיד המנהל מקצועי של Talking כדי שיתווה את הקרקע הלימודית, כמו גם גיוס המורים.

"אחרי חודשים ספורים בתוך המיזם, גילינו שהביקוש בשמיים והוא לא ער רק בקרב מי שלא יודע אנגלית, הוא ער גם בקרב המעוניינים לשפר את האנגלית המדוברת שלהם - גם אם היא טובה. חברי כנסת, מנכ"לים, שחקני תיאטרון וקולנוע, ספורטאים מצטיינים ואפילו מרצים באוניברסיטה מהווים רק חלק קטן מרשימת הלומדים שלנו״, משתפת יובל.

יוסי מספר כי ״כל לומד מדבר אצלנו לפחות 1,500 דקות שכולן באנגלית. אנחנו מאמינים שהדרך הטובה ביותר ללמוד שפה - היא פשוט לדבר אותה. הלימודים נערכים בשיטת אחד-על-אחד עם מורים אישיים בעלי היכולת לבנות בעבור כל לומד תכנית אישית המורכבת מהמטרות ועולמות התוכן, ובכך מתאפשר לכל לומד למקסם את יכולות השיחה בשפה האנגלית". עם הפנים קדימה, הם מספרים כי הם עובדים כעת על המוצר נוסף שיופנה לאתגר חדש - הכנה לראיון עבודה בשפה האנגלית.

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il