מה לצפות מאירוע ההכרזה המרכזי בכנס המפתחים של אפל הערב?

אפל צפויה להכריז הערב בכנס המפתחים שלה WWDC על הפיתוחים האחרונים שלה בתחום התוכנה למכשיריה השונים: אייפון, מק, אייפד, שעונים וטלוויזיה • לפי ההערכות, החברה תשיק את הדור הבא למעבד ה-M1 שלה, מחשבים חדשים ואולי אפילו משקפי מציאות רבודה 

חנות של אפל בבייג'ינג / צילום: Associated Press, Andy Wong
חנות של אפל בבייג'ינג / צילום: Associated Press, Andy Wong

כנס המפתחים של אפל, WWDC (ראשי התיבות של Worldwide Developers Conference) יתחיל הערב (ב'). באירוע המרכזי החברה צפויה להציג את הפיתוחים האחרונים שלה בתחום התוכנה למכשיריה השונים: אייפון, מק, אייפד, שעונים וטלוויזיה.

בדומה לשנתיים האחרונות, גם הפעם, כנס המפתחים יהיה וירטואלי והאירוע המרכזי עדיין יוקלט מראש וישודר. לעומת זאת, אפל הזמינה השנה מאות מפתחי תוכנה, עיתונאים וסטודנטים למטה שלה בקופרטינו, קליפורניה, כדי לצפות בהכרזה, לקבל סיורים בקמפוס ולדבר עם אנשים פרונטלית. זה לא דומה לאלפים שהיו מגיעים לסן חוזה לפני הקורונה, אבל נראה שדברים מתחילים לחזור לשגרה.

בין מערכות הפעלה לשעונים חכמים

אפל תכריז על האסטרטגיה הכללית שלה לזירות השונות לשנה הקרובה. איך מערכות ההפעלה השונות ישודרגו ובמה החברה חושבת שצריך להעמיק. הערב החברה תכריז על הדורות החדשים של מערכות ההפעלה למכשירים השונים, ולפי דיווח בבלומברג, iOS 16, מערכת ההפעלה החדשה של האייפונים החדשים, צפויה לכלול עיצובים חדשים ופיתוחים חדשים לאפליקציות השונות.

אפל מייצרת עד 20 מיליארד דולר בשנה ממכירות תוכנה בחנות האפליקציות שלה, וההכרזות הערב חשובות לביצועים הפיננסיים שלה. מבחינת החברה, מפתחי תוכנה צד שלישי צריכים לבחור באפל בתור הפלטפורמה העדיפה ביותר, ואירוע שיועד למפתחים הוא חשוב במיוחד. אם הערך הציבורי שלה ירד, גם המכירות שלה יצנחו.

בין השמועות שרצות, אפל צפויה לשלב פיצ'ר always-on, משמע מסמך שדולק כל הזמן כמו באנדרואיד. בנוסף, בחטיבת השעונים נקבל כנראה כמה תכונות כושר ובריאות חדשות, לצד עיצובים חדשים לשעון.

בחטיבת החומרה, יש כמה שמועות לגבי שני עניינים חשובים: ראשית, אפל צפויה להכריז על הדור הבא למעבד ה-M1 שלה, שככל הנראה ייקרא M2. שנית, אנו לפעמים מתבשרים באירועים מהסוג הזה גם על מוצרי חומרה, לרוב המיוחדים והיקרים המכוונים למתכנתים (בדומה להכרזה ב-2019 בה הכריזו על ה-Pro שעלה 6,000 דולרים ומסך מחשב של 5,000 דולרים). השמועה הנוכחית היא שאפל תציג לפחות שני מחשבים חדשים "בסביבות אמצע השנה". הדיווח בבלומברג אומר כי יש רשימה שלמה של מחשבים שאפל עובדת עליהם, כולל מק פרו חדש, ושהיא צפויה להכריז עליו. לצד זאת, יש שמועות שמקבוק אייר יקבל עיצוב חדש וגם מק פרו חדש עם מעבד עצמאי של אפל.

חוץ מאלו, גם משקפי המציאות המעורבת של אפל נמצאים על הפרק. עם זאת, השמועות מצביעות שהם לא יגיעו הערב, למרות הדיווחים על כך שלפני כשבועיים, הדירקטוריון באפל התנסה בהם. מה שבטוח, האירוע הוא הכנה לאירוע הסתיו הענקי של החברה, בו אפל תשיק אייפונים חדשים ומי יודע - אולי גם משקפי מציאות רבודה.