חברות סנאט משני צדדי המפה הפוליטית בארה"ב הציגו הצעה משותפת לרגולציה על מטבעות קריפטו

בניסיון למסד נכסים דיגיטליים, הוגשה בארה"ב הצעת החוק הנרחבת ביותר לרגולציה על מטבעות קריפטו • חברות הסנאט סינת'יה לומיס וקריסטן גיליברנד הסבירו שהצעת החוק נועדה להנגיש את תחום הקריפטו לציבור האמריקאי

מטבעות קריפטוגרפיים. קרן בסמר תשקיע באמצעות מנגון קהילתי מבוזר / צילום: Shutterstock
מטבעות קריפטוגרפיים. קרן בסמר תשקיע באמצעות מנגון קהילתי מבוזר / צילום: Shutterstock

שתי סנאטוריות אמריקאיות, סינת'יה לומיס (רפובליקנית מוויומינג) וקריסטן גיליברנד (דמוקרטית מניו יורק) הגישו הצעת חוק בשם "חדשנות פיננסית אחראית" שמטרתה לחזק את הרגולציה בתעשיית הקריפטו. חברות הסנאט אמרו שמטרת החוק היא לאפשר לצרכנים אמריקאים להכנס לשוק הדיגיטלי, שנחשב לטריטוריה זרה לרבים מהם.

"אחת הבעיות היא שדברים לא מוגדרים כמו שצריך" אומרת חברת הסנאט לומיס, תומכת נלהבת של שוק הקריפטו, ומחזיקה במטבע ביטקוין. "מטרת הצעת החוק היא לאפשר לאנשים נוספים להרגיש בנוח לסחור בקריפטו, ולהרוויח מכך".

נקודות עיקריות בהצעת החוק יגדירו לראשונה את תחום הבלוקצ'יין והנכסים הדיגיטליים, וימנו את הוועדה למסחר בחוזים עתידיים בסחורות (CFTC) כאחראית על רגולציה על נכסים דיגיטליים שאינם אמצעי אבטחה. בשנים האחרונות ה-CFTC והרשות לניירות ערך בארה"ב נלחמו על שליטה ברגולציה על נכסים דיגיטליים ושוק הקריפטו. הצעת החוק תתין מסגרת לנכסים דיגיטליים, מטבעות דיגיטליים, תשלום במטבעות יציבים וחוזים חכמים, המשמשים לרכישת נכסים דיגיטליים. בנוסף, הצעת החוק תיגע במיסוי אפשרי עתידי של המסחר בקריפטו.

"הצעת החוק מראה שעל הסנאטורים להשתתף במסחר בשוק הדיגיטלי כדי להבין את הצרכים של האזרחים, בתחום כזה בו חדשנות ורגולציה נפגשים". אומרת אגנס גמביל, חוקרת בכירה המתמחה בכלכלה מבוזרת. "מטרת הרגולציה היא להגן על הצרכנים מרמאות, אבל בצורה מידתית שלא תמנע צמיחה והתחדשות בשוק".

לאור עלייה ברמות הרמאות בשוק הקריפטו קראה מזכירת האוצר ג'נט ילן לחידוש הרגולציה בתחום הקריפטו בחודש שעבר. במרץ, הנשיא ג'ו ביידן הורה לחזק את הגנת הצרכנים ולממן מחקרים בתחום הנכסים הדיגיטליים.

נכסים דיגיטליים, טכנולוגיית בלוקצ'יין ומטבעות קריפטו צמחו בצורה בלתי רגילה בשנים האחרונות, ואם ירתמו בצורה יעילה, הן טומנות פוטנציאל לצמיחה כלכלית", אמרה חברת הסנאט גיליברנד, "תפקידה של ארצות הברית להוביל ביצירת רגולציה על מוצרים פיננסים, במידה שתעודד את התפתחות הענף, ובמקביל תגן על הצרכנים".

לפי סקרים שנערכו, 21% מהאמריקאים הבוגרים סחרו או השתמשו במטבעות קריפטו. חברות הסנאט אמרו שהן הוצפו בהצעות מצד סוחרים בשוק הקריפטו, שרצו לתרום לעיצוב החקיקה. הן יציגו את החוק בוועידת קריפטו באוסטין, טקסס ומקוות לצד תמיכה ציבורית, להשיג תמיכה מחברי סנאט נוספים.