כלי התקשורת בעולם מופתעים: "בחירות מספר 5 בישראל בתוך כשלוש שנים"

רבים מכלי התקשורת בעולם התייחסו לאופי הקואליציה הנוכחית, ולעובדה שקמה כחיבור אד-הוק שנועד למנוע מבנימין נתניהו להתמנות לתפקיד ראש הממשלה או להכריז על בחירות חדשות • הבילד הגרמני: "שוב פעם בחירות בישראל!"

ראש הממשלה נפתלי בנט בהצהרתו הערב (ב') לתקשורת / צילום: צילום מסך מתוך חדשות 12
ראש הממשלה נפתלי בנט בהצהרתו הערב (ב') לתקשורת / צילום: צילום מסך מתוך חדשות 12

כלי התקשורת הבינלאומיים דיווחו הערב (ב') בהפתעה-יחסית על העובדה שישראל ככל הנראה תלך לבחירות נוספות בעוד כמה חודשים, ורבים מהם ציינו כי מדובר בסיבוב בחירות חמישי בתוך כשלוש וחצי שנים בלבד. "הסכמה בין בנט ללפיד", דווח בעמוד הבית של המגזין הגרמני "דר שפיגל", "ממשלת ישראל תיזום בחירות חדשות". באתר הרשת האמריקאית CNN דווח בראש עמוד הבית כי השניים "מסכימים לפזר את הממשלה הישראלית". "ראש ממשלת ישראל יפזר את הכנסת", הודיע ה"וושינגטון פוסט".

רבים מכלי התקשורת התייחסו לאופי הקואליציה הנוכחית, ולעובדה שקמה כחיבור אד-הוק שנועד למנוע מבנימין נתניהו להתמנות לתפקיד ראש הממשלה או להכריז על בחירות חדשות. "מטרת הקואליציה הייתה למנוע מנתניהו את לשכת ראש הממשלה, אבל כעת יש לו הזדמנות לשוב ולתפוס את השלטון בבחירות", נכתב ב"וול-סטריט ג'ורנל".

הדיווח ב-CNN / צילום: צילום מסך
 הדיווח ב-CNN / צילום: צילום מסך

"בנט נאבק לשמור על שלמות הקואליציה הסוררת שלו, המורכבת משמונה מפלגות, ועריקות הותירו את הגוש החבוט שלו ללא רוב בפרלמנט כבר קרוב לחודשיים", ניתח ה"גרדיאן" הבריטי, שגם הוא דיווח על ההתפתחות בראש עמוד הבית שלו. "חילוקי הדעות העמוקים בין המפלגות בקואליציה", הסביר ה"וול-סטריט ג'ורנל", "יצרו ברית משונה. חבריה התווכחו והתנצחו ביניהם על מדיניות הקשורה להתנחלויות, לפלסטינים ולשאלות של דת ומדינה".

הדיווח בגרדיאן / צילום: צילום מסך
 הדיווח בגרדיאן / צילום: צילום מסך

כלי התקשורת הבינלאומיים העריכו כי הבחירות יתקיימו באוקטובר או בנובמבר. "שוב פעם בחירות בישראל!", הכריזה כותרת הערב באתר הצהובון הגרמני "בילד". מקבילו האוסטרי "אוסטריה" פרסם תמונה גדולה של לפיד, שלצדה נכתב "קואליציית אנטי-נתניהו התפרקה". חלק מכלי התקשורת ציינו כי יאיר לפיד יכהן כראש ממשלת המעבר עד לקיומן של הבחירות. "כל הניסיונות לייצב את הקואליציה מוצו", ציטט ה-FAZ מפרנקפורט את הודעת ראש הממשלה נפתלי בנט. גם העיתון הדני "פוליטיקן" מצא לנכון להציב את הידיעה בעמוד הבית שלו, ודיווח כי "יאיר לפיד, העומד בראש מפלגת מרכז-ימין, ייקח את המושכות בתחילה כראש הממשלה החדש של ישראל".

הדיווח בבילד / צילום: צילום מסך
 הדיווח בבילד / צילום: צילום מסך

ההכרזה על הקדמת הבחירות והחילופים בראשות ממשלת המעבר מתפרסמים על רקע ביקורו הקרוב של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל, שמעורר עניין רב בתקשורת הבינלאומית. כלי התקשורת האמריקאים ציטטו את שגריר ארה"ב בישראל שאמר כי "הביקור יתקיים כמתוכנן".

הפרסום באוסטריה / צילום: צילום מסך
 הפרסום באוסטריה / צילום: צילום מסך