אברכהן פועל להדחתו של מנכ"ל שופרסל עופר בלוך. מי יחליף אותו?

אברכהן יזדקק לרוב של הדירקטורים על מנת להדיח את המנכ"ל - רוב שלא יתקשה להשיג כיוון שיחד עימו לפני שבועיים נבחרו כגוש חמישה דירקטורים חדשים, שיחד עם אברכהן מהווים את הרוב הדרוש • בלוך אמר בעבר כי "יוכל לעבוד עם כל יו"ר חוץ מעם אברכהן" – אמירה עליה התנצל בהמשך

עופר בלוך, מנכ''ל שופרסל / צילום: שלומי יוסף
עופר בלוך, מנכ''ל שופרסל / צילום: שלומי יוסף

שבועיים לאחר שאיציק אברכהן חזר לשופרסל בתפקיד היו"ר, הוא פועל באופן רשמי להדחתו של המנכ"ל הטרי עופר בלוך. אסיפת הדירקטורים תתכנס בימים הקרובים, יתכן שאפילו היום, על מנת לדון בהמשך העסקתו של בלוך.

אברכהן יזדקק לרוב של הדירקטורים על מנת לבצע מהלך כזה, רוב שלא יתקשה להשיג כיוון שיחד עימו לפני שבועיים נבחרו כגוש חמישה דירקטורים חדשים, שיחד עם אברכהן מהווים את הרוב הדרוש.

אם יצליח אברכהן בהליך ההדחה של המנכ"ל הטרי שהחל לכהן בתפקידו רק לפני חודשיים, לא יהיה זה רק בשל הבאתו של בלוך לשופרסל על ידי יקי ודמני, היו"ר שהודיע על עזיבתו לאחר שהדירקטוריון החליט שלא להעמיד אותו לבחירה נוספת ולמעשה גרם להתפטרותו, אלא גם בעקבות האמירה של בלוך כי יוכל לעבוד עם כל יו"ר חוץ מעם אברכהן - אמירה עליה התנצל בהמשך, אולם אברכהן ככל הנראה לא שכח.

חברה, בעיקר בסדר גודל של שופרסל , חייבת שבין העומדים בראשה יהיו יחסי אמון וכבוד. בין אברכהן ובלוך לא שוררים יחסי אמון, ועוד לפני שנבחר ליו"ר רשת קמעונאות המזון הגדולה בישראל עלו הערכות כי אברכהן יעדיף למנות מנכ"ל אחר. אחד מהשמות שעלו היה אורי וטרמן, מנכ"ל רשת הפארם של שופרסל BE, שלו ולאברכהן יחסים קרובים והוא נחשב לאחד מבני טיפוחיו.

שם נוסף שעלה הוא רועי פרייבך, מנכ"ל שופרסל עסקים, וגם שמו של עמית זאב, מנכ"ל יינות ביתן-קרפור לשעבר שהוביל את כניסתה של ענקית הקמעונאות הצרפתית לארץ, מה שיכול להיות מהלך מסקרן בתחרות מול קרפור, במיוחד לאחר שרק אתמול בכיר משופרסל שהיה אמור לעבור לתפקיד סמנכ"ל תפעול בקרפור החליט להישאר עם אברכהן.

עד לפני חודש, המועמד הטבעי של אברכהן להחליף את בלוך היה אורי קילשטיין, שכיהן כמשנה למנכ"ל שופרסל וכסמנכ"ל הסחר והשיווק של הרשת לפני שעזב לעמוד בראש קניוני עזריאלי. אולם קילשטיין מונה בעצמו למנכ"ל יינות ביתן, שעד סוף השנה תשנה את פניה ואת שמה לקרפור.