"מניחים את אבן היסוד לממשלה הבאה": גנץ וסער הכריזו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות

בני גנץ וגדעון סער הודיעו כי יתמודדו יחד בבחירות הקרובות • "ישראל נמצאת במשבר הדמוקרטי הגדול בתולדותיה", אמר גנץ בנאומו; סער: "היעד הוא הקמתה של ממשלת אחדות לאומית רחבה שאינה נסמכת על הקצוות" • ההסכם שנחתם בין השניים משאיר פתח לצירופו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ונוספים

בני גנץ וגדעון סער. צילומים: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
בני גנץ וגדעון סער. צילומים: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

יו"ר סיעת כחול לבן, השר בני גנץ, ויו"ר תקווה חדשה, השר גדעון סער, הודיעו הערב (א') על ריצה משותפת בבחירות הקרובות. "ישראל נמצאת במשבר הדמוקרטי הגדול בתולדותיה. יותר מדי שנים שנתניהו גורר את הליכוד והמדינה לכרסום בממלכתיות. ישראל זקוקה ליותר מזה. ישראל צריכה מרכז שיוביל אותה", הכריז גנץ בנאומו.

לדברי גנץ, "היום אנחנו מניחים את אבן היסוד לממשלה הבאה. אני ושותפי גדעון סער מתחילים לצעוד בדרך לפתרון המשבר הפוליטי וליצור את הבית של המרכז הממלכתי. נחתור להקמת ממשלת אחדות רחבה ללא קיצונים". 

"היעד הוא הקמתה של ממשלת אחדות לאומית רחבה שאינה נסמכת על הקצוות. גנץ הוא היום המנהיג המתאים לעמוד בראש ממשלת אחדות כזו. יחד אנחנו ימין ממלכתי ומרכז בטחוני", אמר סער, והוסיף: "כאחד מהאנשים בעלי הניסיון בממשלה ובכנסת, עקבתי אחרי גנץ בשנים האחרונות. הוא קיבל החלטות שביסודן טובת המדינה, מעל כל שיקול אישי ומפלגתי. יותר מכך, גנץ עמד איתן מול מכונת הרעל, הוא הוכיח יכולת התמודדות, יכולת עמידה ויכולת ספיגה". 

גנץ וסער חותמים על ההסכם ביניהם / צילום: יח''צ
 גנץ וסער חותמים על ההסכם ביניהם / צילום: יח''צ

השיחות בין שתי המפלגות החלו עם פיזור הכנסת. ההסכם שנחתם היום בין גנץ לסער משאיר פתח לצירופו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ונוספים, שגנץ פועל ושואף שיצטרפו לגוש המרכז שהוקם. בנוסף, גנץ סיכם עם סער שישמרו עבורו מקומות גם לאנשים נוספים אם יביא איתו.

עיקרי ההסכם בין גנץ לסער:

- חלוקת סדר רשימת בחירת המועמדים על ידי כל מפלגה לגבי 20 המקומות הראשונים ברשימה: כחול לבן - מקומות מספר 1, 3, 4, 6, 8, 9, 11, 12, 14, 15, 17, 19. תקווה חדשה - מקומות מספר 2, 5, 7, 10, 13, 16, 18, 20.
- אותיות הרשימה - כן, כינוי הרשימה יוסכם בהמשך.
- שני המנהיגים סיכמו יחד שבראש מטה הבחירות יעמוד נציג כחול לבן.
- איוש התפקידים ייעשה בהסכמה משותפת, במקרה שלא תהיה הכרעה - גנץ יקבע.
- -לאחר הבחירות יוקם צוות משא ומתן קואליציוני משותף.
- אם גדי איזנקוט יצטרף שמור לו המקום השלישי, וכן מקומות 9 ו-16

בכחול לבן נאמר היום כי גנץ מתכוון לשמור לעצמו שני שליש מ-15 המקומות הראשונים, ורוב גם במקרה שאיזנקוט מצטרף. כך המיקומים של רשימת כחול לבן ללא חיבורים נוספים יהיו: 1, 3, 4, 6, 8, 9, 11, 12, 14, 15, 17, 19, 21, 22, 23 - 15 מקומות מתוך 23.