הקים חברה שמשווקת מוצרי מזון בריאים: "נושא היבוא עתיר בירוקרטיה; הרגולציה מעמיסה ומכבידה"

יניב איטליאנו בן 42 מפתח תקווה • נשוי פלוס 1 • מנכ"ל חברת איטליאנו החזקות • "החברה שלנו שמה לה למטרה לשפר את איכות החיים של הצרכן הישראלי. אחת מהמטרות שלנו היא להגדיל את המכירות גם בפריפריה" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

יניב איטליאנו, מנכ''ל חברת איטליאנו אחזקות / צילום: אלבום פרטי
יניב איטליאנו, מנכ''ל חברת איטליאנו אחזקות / צילום: אלבום פרטי

לאחר שנים שבהן כיהן בתפקידים שונים כשכיר בתחום המשקאות, בשנת 2013 יניב איטליאנו החליט לעלות שלב ולהקים את חברת איטליאנו אחזקות. החברה מתמחה ביבוא, הפצה ושיווק של מוצרי בריאות ואיכות בתחום המזון והמשקאות.

"בתחילת הדרך העסק התמקד בעיקר ביבוא משקאות בתחום הבריאות", מספר יניב. "לאחר מכן חתמנו על הסכמים עם יצרנים מקומיים להפצת מוצריהם בשוק הישראלי ולמעשה הרחבנו את הפעילות למגוון קטגוריות. כיום, החברה מייבאת, מפיצה ומשווקת מותגים מובילים פורצי דרך בסגמנטים של מוצרי צריכה טבעוניים, אורגניים, ללא גלוטן וללא סוכר וחלבון.

"החברה שלנו שמה לה למטרה לשפר את איכות החיים של הצרכן הישראלי, ולהביא לשינוי בהרגלי הצריכה באורח החיים הישראלי, ע"י יבוא מוצרי איכות נגישים לכלל האוכלוסיה. אנו עדים שטרנד הבריאות לא פסח על שום עיר בישראל ואחת מהמטרות שלנו לשנים הקרובות היא להגדיל את המכירות גם בפריפריה".

למרות השאיפות הגדולות, ההתחלה לא הייתה פשוטה. "לצערי הרב מאוד קשה להקים עסק בישראל. נושא היבוא עתיר בירוקרטיה והרגולציה מעמיסה ומכבידה על התהליך. העלויות הנלוות, בעיקר בערוצי המכירה שלנו שמצריכים אישורי בריאות, מכבידים ביותר. זו אחת הסיבות העיקריות שהובילו להחלטה שלנו להתחיל לעסוק גם בהפצת מוצרים של יצרנים מקומיים, לצד מוצרי היבוא שלנו".

קושי נוסף אותו חווה יניב הוא החדרת המוצרים לרשתות השיווק. "כמובן שלא התייאשתי מזה, ולאחר תהליך מתמשך שהחל בהרבה זיעה וטריקת דלתות, אני גאה לומר שכיום אנו פעילים בכל השוק הישראלי.

"שוק מוצרי הצריכה הבריאים ומוצרי הפרימיום נמצא בצמיחה מתמדת ואין ספק שזה מנוע צמיחה גדול בשוק הישראלי, שממשיך לגדול מדי שנה עם המון חדשנות. להערכתי הגסה השוק, שכולל בתוכו מספר קטגוריות כמו מוצרי צריכה טבעוניים, אורגניים, ללא גלוטן, ללא סוכר וחלבון, מגלגל מעל חצי מיליארד שקל בשנה".

לסיום, יניב מספר על המטרות העתידיות. "השאיפה שלנו היא להפוך לאחת מחברות המזון הגדולות בישראל ולהביא לצרכן את המוצרים האיכותיים והחדשניים ביותר.

"כחלק מהשאיפה הזאת אנו משיקים לראשונה מותג פרטי העונה לשם NATURELA (טבעי באיטלקית) המציע סדרת מוצרי בריאות איכותיים במספר קטגוריות: טבעוני, אורגני, 100% טבעי וללא גלוטן. הסדרה הטבעונית של נטורלה תציע מוצרים חדשניים בסגמנט הטבעונות ובעבודת יד לראשונה בישראל באחסנה במקפיא, כגון: פאי טבעוני ממולא בסויה, מאפה משה בתיבה ממולא בנקניקיות גזר, מאפה פילו טבעוני ועוד". 

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il