מנכ"לית מאוחדת על החלפת רות רלבג בכללית: "אם יציעו לי, אשקול זאת"

בסביבת הכללית מסמנים את מנכ"לית מאוחדת סיגל רגב רוזנברג כמועמדת להחליף את המנכ"לית הפורשת רות רלבג • רגב רוזנברג כיהנה בעבר בכללית בשורה של תפקידים בכירים

סיגל רגב רוזנברג / צילום: ענבל מרמרי
סיגל רגב רוזנברג / צילום: ענבל מרמרי

גורמים בסביבת הכללית אמרו היום (ג') ל"גלובס" כי אחת המועמדות האפשריות שסומנו לניהול הקופה, אחרי פרישתה של המנכ"לית רות רלבג, היא סיגל רגב רוזנברג, היום מנכ"לית קופת חולים מאוחדת. רגב רוזנברג אמרה היום לגלובס כי "אם יציעו לי, אשקול זאת".

מכאן ניתן להבין כי רגב רוזנברג ככל הנראה לא הגישה את מועמדותה במסגרת הליך גיוס המועמדים לניהול הקופה, אולם המכרז מאפשר לקופה לפנות בעצמה למועמדים שלא ביצעו את ההגשה, בעיקר אם תתרשם כי לא נמצא המועמד הרלוונטי בין המגישים. פתיחת המעטפות של המגישים תתרחש ב-7.8, ואז הכללית תצטרך לקבל החלטה האם לפנות לרגב רוזנברג.

גורמים המקורבים לכללית סיפור ל"גלובס" היום כי בהליך המינוי שנערך ב-2021 שבו נבחרה רלבג למנכ"לית הכללית, מועמדותה האפשרית של רגב רוזנברג הוזכרה בתקשורת אך בפועל גם אז היא לא הגישה את המסמכים באופן רשמי. כאשר הגיע שלב פתיחת המעטפות, הכללית החליטה אז שיש לה מועמדת שהיא רוצה - רלבג - ולכן לא הגיעה לשלב הפניות לגורמים נוספים. אותו גורם הוסיף, כי בסבב הזה צפויים להשתתף מספר מועמדים שעובדים היום במשרות בכירות בכללית.

רגב רוזנברג אומרת היום כאמור כי תצטרך לשקול את מועמדותה, וסביר שגם אם אמנם תקבל את הפניה, זו לא תהיה החלטה קלה. מצד אחד, הכללית היא לא רק קופת החולים הגדולה בישראל ואחד הארגונים הגדולים מסוג זה בעולם, אלא גם כור מחצבתה.

היא החלה לעבוד בקופה ב-1993, כמנהלת הכספים של מחוז הדרום. לאחר מכן שימשה עוזרת ראש חטיבת הקהילה בקופה. במסגרת התפקיד הקימה וניהלה את מרכז הניהול הארגוני של כללית ואת מערכת המידע למנהלים. בשנת 2003 הפכה לחברת הנהלה, הקימה את אגף הבקרה והמידע בחטיבת הקהילה ועמדה בראשו. בשנת 2007 עברה לעמוד בראש אגף תכנון ומדיניות הבריאות בהנהלה הראשית של הקופה. בשנת 2010 מונתה לסמנכ"לית הפיתוח העסקי של בית חולים מאיר, וניהלה את מערך השירותים הרפואיים שמחוץ ל סל הבריאות, קשרים בינלאומיים, מועדון לקוחות עסקי ופרויקטים מקיפים להגדלת הכנסות.

ב-2013 מונתה לסמנכ"לית הכספים של מאוחדת, ובתקופה זו יצאה הקופה מגירעון תקציבי. ב-2018 חזרה לקופת חולים כללית בתפקיד סמנכ"לית חדשנות תכנון ומחקר; בסוף אותה שנה מונתה לתפקיד מנכ"לית מאוחדת. הקדנציה שלה עד כה נחשבת למוצלחת וללא דרמות מיוחדות.

את זה אי אפשר לומר על הקדנציות של המנכ"לים האחרונים בכללית. רלבג, ולפניה פרופ' אהוד דויסדון ונועז בר ניר, פגשו ועד עובדים כוחני ויו"ר חזק, ובסופו של דבר הקדנציות שלהם היו קצרות והסתיימו במפתיע. כך שלרגב רוזנברג בהחלט יש מה לשקול, לכאן או לכאן, אם וכאשר יוצע לה התפקיד.