האם הביטקוין יכול לשמר את מגמת העלייה? למה לצפות בשוק הקריפטו

הביטקוין זינק כמעט ב-5% ביממה שבין שלישי לרביעי לשווי של יותר מ-24 אלף דולר, הרמה הגבוהה ביותר מאז ה-13 ביוני, מה שהעלה את תקוות המשקיעים לעלייה מתמשכת • מטבע הקריפטו המוביל, שהספיק לחזור לירידות קלות מאז, עדיין נסחר בשווי נמוך ב-65% מהשיא שלו בנובמבר שנה שעברה

ביטקוין / צילום: Shutterstock, Roman Bodnarchuk
ביטקוין / צילום: Shutterstock, Roman Bodnarchuk

לאחר חודשים של תנודתיות בשווקי הקריפטו, הביטקוין  נסק והפגין עליות חדות של כמעט 5%, עד לשווי של יותר מ-24 אלף דולר, ביממה שבין שלישי לרביעי. מאז הספיק הביטקוין לחזור למגמה שלילית קלה והיום (ה') הוא משיל כ-3.5% לשווי של 22,858 דולר, אך האגוז הקשה לפיצוח ממשיך להעסיק את המשקיעים, שככל הנראה מתחילים לחזור לשוק התנודתי של מטבעות הקריפטו.

"ראוי לציין שגם ביטקוין וגם את'ריום ראו עליות גדולות יותר של מגמת נגד בשוק הדובי של 2018 לפני שבסופו של דבר נפלו לשפל מחזורי חדש, כך שמשקיעים לטווח ארוך יותר עדיין לא צריכים להניף את השלט שמכריז שהכל תקין", העיר מאט וולר, ראש חקר שוק גלובלי ב- Forex.com ביום רביעי.

"כמו נכסי סיכון רבים, שוק הקריפטו מרוויח ממשקיעים שמצמצמים את ציפיותיהם לשיא הריבית של הפד למחזור זה לכ-3.75% בסביבות סוף השנה", אמר וולר. המניות בארה"ב עלו ביום רביעי, בהתבסס על עליות יום שלישי.

מטבעות קריפטוגרפיים קטנים יותר זינקו גם: ביום רביעי האת'ר  רשם עלייה של 5.8% ב-24 שעות לשווי של כ-1,500 דולר, לפי CoinDesk .בייננס עלה ב-3.3% לכ-270 דולר בשיאו, ומאז ירד לכמעט 250 דולר ו-Dogecoin עלה כמעט ב-10% ל-0.07 דולר.

ובכל זאת, השוק ממשיך לעכל את מגמת פשיטות הרגל שמדביקה שחקים בולטים בעולם הקריפטו: קרן הגידור לנכסים דיגיטליים Three Arrows , המלווה Celsius והסוכנות המסחר Voyager Digital . אחת הנפגעות האחרונות עשויה להיות בורסת הקריפטו ZIPMEX הסינגפורית, שהודיעה ביום רביעי כי גם היא תשהה משיכות.