המשבר בהייטק: גוגל מפסיקה לגייס ומיקרוסופט חותכת בחצי את המשרות הפתוחות

גוגל מקפיאה את גיוסי העובדים למשך שבועיים • בבלומברג דווח כי הקפאת המשרות של מיקרוסופט הגיעה גם למוצרי ליבה כמו פלטפורמת הענן אז'ור וחטיבת הסייבר שלה, ומשרות הפנויות באתר הישראלי של ענקית המחשבים ירדו מ-80 ל-40 בתוך שבוע

גוגל / צילום: Shutterstock
גוגל / צילום: Shutterstock

ענקית החיפוש גוגל הודיעה על הקפאת גיוסי עובדים למשך שבועיים, כך לפי דיווח באתר חדשות הטכנולוגיה דה אינפורמיישן. סגן נשיא בכיר בגוגל, פרבקאר רג'אוון, שלח הודעה פנימית בתוך החברה כדי ליידע את העובדים על ההחלטה. כרגע לא נודע כיצד ישפיע המהלך על הסניף הישראלי של גוגל, אך יש לשער כי היא תושפע במידה זו או אחרת.

"ננצל את הזמן הזה כדי לבחון את צרכי מספר העובדים שלנו ולהתאימם לסדרי העדיפויות בדרישות לעובדים מהצוותים השונים בשלושת החודשים הקרובים", כתב הבכיר. לטענת גוגל, הקפאת הגיוסים לא תשפיע על הצעות עבודה קיימות ועל תהליכי ראיונות שכבר החלו, אך היא לא תרחיב הצעות חדשות נוספות למועמדים.

דובר גוגל אישר לגופי התקשורת בעולם - "כפי שסונדאר הכריז, אנחנו מאטים את הגיוס לשאר השנה. בהתאם לכך, אנחנו משהים את רוב ההצעות החדשות למשך שבועיים כדי לאפשר לצוותים לתעדף את התפקידים שלהם ואת התוכניות הגיוס לשאר השנה". בשבוע שעבר ביקש מנכ"ל החברה, סונדאר פיצ'אי מעובדיו להתמקד בגיוס עובדים בתפקידים הנדסיים, טכניים וקריטיים. המנכ״ל קרה לעובדיו לנהוג באחריות ולפעול לפי סטנדרטים של אחריות תקציבית כעת, הגיוס הושהה לחלוטין. סביב הדיווחים הללו, בגוגל אמרו שהם גייסו עשרת אלפים עובדים ברבעון השני של 2022 בלבד.

ירידה של 46% במספר המשרות שמפרסת מיקרוסופט בלינקדאין

עוד נודע כי גם מיקרוסופט מגבירה את קצב הקפאת המשרות שלה. רשת בלומברג דיווחה כי הקפאת המשרות הגיע גם למוצרי ליבה כמו פלטפורמת הענן אז'ור וחטיבת הסייבר שלה. למרות שלא ברורה ההשפעה על מרכזי המו״פ של מיקרוסופט בישראל, הרי שזו משמשת כמרכז העולמי של החברה בתחום פיתוח טכנולוגיות סייבר. בנוסף, מספר המשרות המפורסם באתר ירד מ-80 ל-40 בתוך שבוע, אם כי הסיבות לכך אינן ברורות. בשבוע שעבר הבהירו בסניף הישראלי כי החברה גייסה 900 עובדים בישראל בשנה האחרונה וכי לא קיימת השפעה ישראלית למהלכים.

בבדיקה ברשת לינקדאין (בבעלות מיקרוסופט) ניתן לראות כי מיקרוסופט העולמית רשמה ירידה של 46% במספר המשרות המפורסמות ברשת; זו ירידה משמעותית, שכן אפל צמצמה את מספר המשרות שלה ברשת ב-2% בלבד, ואילו גוגל אף העלתה במשך אותה תקופה את מספר המשרות שהיא מפרסמת ב-2%. מטא, שכבר החלה בהקפאות גיוסים בחודש אפריל, האטה את קצב פרסום המשרות בלינקדאין ב- 59%.

על פי בלומברג, הקפאת המשרות בענקית התוכנה החלו כבר בחודש מאי, והשפיעה בעיקר על צוותי ווינדוס, אופיס וטימז. ביוני, פורסם כי החברה מצמצמת גיוסים גם בתחום אבטחת המידע. החברה פרסמה אזהרת רווח בשל התחזקות הדולר וצפויה להודיע על ביצועיה ברבעון השני בשבוע הבא. בשבוע שעבר הודיעה כי תפטר פחות מאחוז ממספר העובדים שלה, כלומר מספר הנמוך מ- 18,000 בכל העולם.