למרות השוק הקשה: שתי חברות ביומד סיימו סבב גיוסים

חברת דוט קומפליינס הודיעה בשבוע שעבר על גיוס של 23 מיליון דולר • חברת וריליטי מדיקל, שפיתחה טיפול חדש למניעת שפיכה מוקדמת, הודיעה על גיוס של 10 מיליון דולר ומקווה להשלים גיוס של 40 מיליון דולר

ביומד / צילום: Shutterstock
ביומד / צילום: Shutterstock

הירידות בחברות הביומד הנסחרות בשוק ההון, הובילו לזהירות רבה יותר גם בקרנות ההון הסיכון שלא יכולות כרגע לבנות על אקזיטים דרך שוק ההון כדי לממש את השקעותיהן, ובוודאי שלא חברות בשלבים מוקדמים. ובכל זאת, הקרנות שהספיקו לגייס הון לפני המשבר מלאות במזומנים, והן יודעות שכעת זה הזמן לתפוס את ההזדמנויות שעשויות להתממש כשיחזור הסנטימנט החיובי לשוק.

בתקופה הקרובה, נהיה כנראה עדים לגיוסים שהופכים סלקטיביים יותר, קטנים יותר בהיקפם ובוולואציות נמוכות יותר, אבל לפחות בינתיים, הגיוסים לא עוצרים.

חברת דוט קומפליינס אשר פיתחה מערכת שנועדה לעזור לחברות לעמוד ברגולציות שונות, הודיעה בשבוע שעבר על גיוס של 23 מיליון דולר. את הגיוס הובילה קרן Israel Growth Partners , בהשתתפות המשקיעים הקיימים וורטס וונצ'רס ו- TPY Capital. יחד עם הסבב הזה, גייסה עד היום החברה כ-33 מיליון דולר. הגיוס הזה מדגים את סוג החברות שיהיה להן קל יותר לגייס בתקופה הזו, חברות שנמצאות כבר בשוק ויכולות להתממן מהכנסותיהן אם לא יהיו מקורות אחרים במשך תקופה. מהחברה נמסר כי יש לה 200 לקוחות ב-15 מדינות.

שוק התוכנות החכמות הייעודיות לניהול רגולציה הוא שוק חדש יחסית. החברה, שהוקמה ב-2015 מספקת פתרונות מבוססים על הפלטפורמה של Salesforce , ומקצרת תהליכים בהבאת מוצרים חדשים לשוק. 

"דוט קומפליינס טלטלה תחום שנע באיטיות ויצרה סטנדרט חדש של פתרונות קלים ליישום", אמר דורון סיטבון, מייסד ומנכ"ל החברה. "המימון הנוסף יאפשר לנו להציע לארגונים נוספים מתחומי מדעי החיים לבצע אוטומציה מהירה בתהליכי הפיתוח והייצור שלהם, תוך כדי הקפדה על עמידה ברגולציה".

"פתרונות חדשניים לאיכות ועמידה ברגולציה הפכו לנדבך מרכזי בפעילותן של חברות מדעי החיים", אמר יוני לוי, שותף ב-Israel Growth Partners. "חברת דוט קומפליינס ביססה את מעמדה כמובילת שוק ומובילה טכנולוגית והרחיבה במהירות את מעגל לקוחותיה".

10 מיליון דולר לתפקוד מיני

חברת וריליטי מדיקל, שפיתחה טיפול חדש למניעת שפיכה מוקדמת, הודיעה על גיוס של 10 מיליון דולר מחברת הביטוח מגדל (8 מיליון דולר) ומקבוצת ארקין (2 מיליון). החברה מקווה להשלים גיוס של 40 מיליון דולר. המוצר של החברה מבוסס על מדבקה המייצרת גרוי חשמלי. בין המשקיעים הקיימים של החברה נמצאת שותפות אלמדה הבורסאית, המחזיקה בה כ-5.6%. החברה הקומה בחממת NGT.

המוצר קיבל לאחרונה אישור FDA לשיווק בארה"ב ויש לו אישור CE לשיווק באירופה. החברה החלה לשווק אותו ישירות לצרכן, ובהמשך היא מכוונת למכור אותו ברשתות כמו וולמרט, CVS, בוטס וכדומה.

שפיכה מוקדמת היא ההפרעה השכיחה ביותר בתפקוד המיני של הגבר. שכיחותה מוערכת בכ-25% מהגברים (המספרים תלויים בהגדרה הסובייקטיבית ל'מוקדם'). היקף השוק העולמי הרפואי לטיפול בשפיכה מוקדמת מוערך כיום בכ 2.9 מיליארד דולר.

לדברי דוד סלטון, מנכ"ל ויריליטי מדיקל, "סגירת ההשקעה בצורה מהירה ובתנאי השוק הנוכחיים, המאופיינים באי ודאות גדולה, מלמדת על הפוטנציאל העסקי הגלום בחברת ויריליטי"