בעקבות האלימות בסניפים: עובדי בנק הפועלים ישבתו מחר בבוקר

ביום רביעי לא תהיה קבלת קהל ומענה טלפוני עד השעה 11:00 • סיבת השביתה: כ-470 מקרי אלימות נגד עובדי הסניפים מתחילת השנה • מבנק הפועלים נמסר: "אנו מוקיעים אלימות מכל סוג כלפי עובדינו. עם זאת, מדובר בעיצומים לא חוקיים, ללא הכרזה על סכסוך עבודה"

סניף בנק הפועלים / צילום: אביב גוטליב
סניף בנק הפועלים / צילום: אביב גוטליב

מחר (ד') לא תתקיים קבלת קהל ולא יינתן מענה טלפוני עד השעה 11:00 בכל סניפי בנק הפועלים, מרכזי הייעוץ והמוקד הטלפוני. זאת בעקבות מחאת העובדים על אלימות מצד לקוחות הבנק.

מנתוני הבנק עולה כי במחצית השנה הראשונה של 2022, אירעו כ־470 מקרי אלימות (מילולית ופיזית), כאשר רק בחודש יוני נרשמו כ־95 מקרי אלימות נגד עובדי הבנק. ובנוסף, נמסר מארגון העובדים של הבנק ש "בתקופה האחרונה, חלה החרפה ניכרת בעומסי העבודה איתם מתמודדים הבנקאים בעקבות הקיצוצים שמבצעת הנהלת הבנק במצבת כוח-האדם במערך הסינוף, זאת בזמן שכמות הלקוחות והמשימות הולכת וגדלה".

במסגרת המחאה, כל 180 סניפי הבנק מצפון ועד דרום, מרכזי הייעוץ והמוקד הטלפוני יהיו סגורים.

מרוני גרפונקל, יו"ר ארגון עובדי בנק הפועלים נמסר: "התרענו ללא הרף בפני הנהלת הבנק, כי הקיצוצים שהיא מבצעת בכוח-האדם גורמים לעומסים חמורים ומשפיעים באופן ישיר גם על מקרי אלימות נגד הבנקאים, שעושים את המיטב בתנאים המאתגרים. לצערנו, תרחיש זה מתממש ומידי יום עובדי הסניפים ונותני השירות מתמודדים עם יחס מזלזל ומשפיל ומקרי אלימות. מקרים אלה חייבים להיפסק ועל הנהלת הבנק לשים את ביטחון העובדים בראש סדר העדיפויות שלה".

מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "אנו מוקיעים אלימות מכל סוג שהיא כלפי עובדינו ונוקטים בגישה בלתי מתפשרת לשמירה על בטחון העובדים. עם זאת, מדובר בעיצומים לא חוקיים, על כל המשתמע מכך, ללא הכרזה על סכסוך עבודה, אשר פוגעים בלקוחות הבנק.

"במהלך שעות העיצומים הבנק ימשיך להעניק שירות באמצעי התקשורת הכתובה, יתגבר את נוכחות הדיילים בכניסה לסניפים אשר יסייעו לבצע פעולות במכשירים לשירות עצמי ואף יאריך את שעות פעילות המוקד הטלפוני באותו היום עד השעה 18:00.
בנוסף, לקוחותינו יכולים להמשיך לפעול באתר הבנק ובאפליקציה כל העת".