עסקת מקס: כלל קיבלה מקרן ורבורג פינקוס אורכה של שבועיים

אתמול הייתה אמורה להתקבע הכרעה בהשלמת מכירת השליטה בחברת כרטיסי האשראי מקס לידי כלל ביטוח, אך הצדדים לא הצליחו לסיים את העסקה • כלל מדווחת למשקיעים כי קיבלה מקרן ורבורג פינקוס אורכה שביקשה לסיום המהלך

יורם נוה, מנכ''ל כלל ביטוח וירון בלוך, יו''ר מקס / צילום: כדיה לוי, הדר דולן
יורם נוה, מנכ''ל כלל ביטוח וירון בלוך, יו''ר מקס / צילום: כדיה לוי, הדר דולן

נדחתה בשבועיים השלמת עסקת רכישת חברת כרטיסי האשראי מקס, על ידי חברת כלל ביטוח. המגעים שנמשכו אתמול (ה') במהלך היום בין חברת הביטוח הישראלית לקרן ורבורג פינקוס, בעלת השליטה בחברת האשראי, לא הסתיימו לכדי הכרעה. כפי שדיווחנו אמש, כלל פנתה לקרן ההשקעות האמריקנית בבקשה לקבלה אורכה להשלמת המגעים.

הבוקר (שישי) מדווחת כלל כי האורכה התקבלה וכי המגעים יימשכו בשבועיים הקרובים, עד ליום שישי ה-14 באוגוסט. בין שתי החברות מתנהלים מגעים למכירת חברת כרטיסי האשראי מקס על פי שווי של 2.47 מיליארד שקל. העסקה מקודמת על ידי מנכ"ל כלל, יורם נוה, שהוביל בנחישות את העסקה עד כה, למרות שבשוק ההון היו רבים שסברו כי המחיר גבוה מדי. בכלל וגם במקס גורסים כי פוטנציאל הצמיחה של החברה גבוה.

ביצוע העסקה דורש מחברת הביטוח להניח על השולחן 1.6 מיליארד שקל, 800 מיליון שקל נוספים הם חוב שיועבר לכלל. 500 מיליון שקל מתוך סכום זה גייסה כלל בינואר האחרון, כאשר כ-400 מיליון שקל החברה מקצה לבעלי המניות במקס כמניות כלל. כך, במועד סגירת העסקה חברת הביטוח צריכה להשלים את הסכום ב-700 מיליון שקל במזומן, כשלפני כחודש היא הודיעה כי סיכמה עם ורבורג פינקוס שתשלום של 370 מיליון שקל מתוכם נדחה לאפריל 2024. את יתרת הסכום היא תכסה ככל הנראה באמצעות הון זמין של 200 מיליון שקל ובאמצעות הנפקת זכויות או גיוס חוב.

אחד האירועים הכלכליים שהעיבו על העסקה, היה הסכם התפעול החדש של המתחרה העיקרית של מקס, חברת ישראכרט. לפני כשבוע וחצי נחשף אותו הסכם התפעול, שכתוצאה ממנו הועבר את החלק הארי של ההכנסות מתפעול כרטיסי האשראי הבנקאיים של הפועלים מידי חברת כרטיסי האשראי לידי הבנק התרסקה מניית ישראכרט בכמעט 20% בתוך שלושה ימים.