עופר כסיף | בלעדי

בגין תקיפת שוטר: המשטרה תזמן לחקירה באזהרה את ח"כ עופר כסיף

ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת יזומן לחקירה בגין אירוע מלפני כשלושה חודשים, בו תועד תוקף שוטר באגרוף לפניו • פעולות חקירה יבוצעו גם נגד ח"כ אחמד טיבי בשל עימות עם שוטרים • ח"כ כסיף בתגובה: "נדבך נוסף במדיניות האיפה ואיפה של רשויות החוק"

ח''כ עופר כסיף / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ח''כ עופר כסיף / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

המשטרה, על דעת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, תזמן לחקירה באזהרה את ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת), זאת בגין תקיפת שוטר. מדובר באירוע מלפני כשלושה חודשים, עת תועד ח"כ כסיף תוקף שוטר במכת אגרוף לפניו. זאת לאחר שהשוטר סירב לאפשר לכסיף להיכנס לאזור שנאסר לכניסה על-ידו. לדברי כסיף, הוא הגיע להפגנה במסאפר יטא נגד הכוונה לגרש אותם. 

המשטרה: לפתוח בחקירה פלילית נגד חברי הכנסת אחמד טיבי ועופר כסיף 

ח"כ כסיף טען כי לא תקף כלל את השוטר. לדבריו, "השוטרים הפרו את חסינותי שוב ושוב במהלך התהלוכה השקטה ומנעו ממני את תנועתי החופשית. הגדיל לעשות אחד השוטרים כשאיים ואמר לחברו: 'אם הוא ימשיך - לא רק אעצור אותו, אלא אירה בו'. אותו שוטר סירב למסור לי את שמו ואף האשים אותי שאיימתי לדרוס אותו. שוב המשטרה משקרת כדי לכסות על אלימותה, מחדליה ופשעיה".

בהמשך הכחיש כסיף שהכה את השוטר, זאת למרות שכבר פורסם התיעוד שמראה בבירור לכאורה כי כסיף אכן תקף את השוטר. מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי פנה ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה כי תורה על פתיחה בחקירה נגד כסיף לאחר האירוע. אחרי בחינה של גבולות החסינות הפרלמנטרית ודין ודברים מול המשטרה, החליטה היועמ"שית בהרב-מיארה כי יש לחקור את כסיף באזהרה בחשד לתקיפת שוטר.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר לאחר התקרית כי "ח"כ עופר כסיף חצה כל גבול והתנהל בצורה מחפירה כשהכה שוטר בראשו. בלתי נסבל שחברי כנסת מנצלים פעם אחר פעם את חסינותם כדי לעשות הון פוליטי על גבם של שוטרי ושוטרות משטרת ישראל, ומפעילים כלפיהם אלימות פיזית. אם יש להם טענה - שיפנו אותה אליי, ולא ייטפלו לשוטרים ולשוטרות שמבצעים במסירות ובתנאים מורכבים את משימותיהם".

יום קודם לתקיפת השוטר על-ידי כסיף, תועד ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) מתעמת עם שוטרים ובכך מאפשר לצעיר ערבי לחמוק מהשוטרים שביקשו לעכב אותו. המפכ"ל שבתאי ביקש גם במקרה של טיבי כי היועמ"שית תאפשר למשטרה לחקור את טיבי באזהרה.

לאחר דין ודברים מול המשטרה, הוחלט כי יתקיימו פעולות חקירה גם בנוגע לח"כ טיבי. חלק מן הפעולות כבר בוצעו, והתקבל אישור לבצע פעולות נוספות. טרם ברור האם החקירה בעניינו של טיבי תוביל בהמשך לחקירתו באזהרה.

ממשטרת ישראל לא נמסרה תגובה. 

כסיף: "נדבך נוסף במדיניות האיפה ואיפה של רשויות החוק" 

ח"כ כסיף מסר בתגובה: "החלטת היועמ"שית לאפשר את חקירתי (החלטה שפורסמה בתקשורת אך לא נמסרה לי באופן אישי או רשמי) היא נדבך נוסף במדיניות האיפה ואיפה של רשויות החוק. מתלונות שלי ושל אחרים נגד אלימות שוטרים, חיילים ומתנחלים, שרי הביטחון וביטחון הפנים והיועמ"ש - מתעלמים. לתלונה שקרית של שוטר אלים שפגע בי ובחסינותי - מתייחסים בכובד-ראש.

"'הפשיזם לא מתחיל כאשר יורים באנשים ברחובות, אלא כאשר רשויות המדינה (המשטרה, הפרקליטות, היועמ"ש) מתייחסות באופן שונה לפעילות פוליטית משמאל ומימין" (פרופ' זאב שטרנהל)'. ואידך זיל גמור". 

*** ח"כ עופר כסיף וח"כ עופר טיבי לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.