רכישה נוספת לדאטה דוג בישראל: קונה את Seekret בכ-70 מיליון דולר

סיקרט של היזמים עידן גינדי, ואלרי פליסקין ואופיר יפת עוסקת בניהול ממשקי תוכנות חיצוניים, והכנסותיה מוערכות בפחות ממיליון דולר • דאטה דוג מתכננת להפעיל בישראל מרכז של כ-500 איש בתוך כשלוש שנים

צוות סיקרט / צילום: סיקרט
צוות סיקרט / צילום: סיקרט

חברת מערכות המידע האמריקאית דאטה דוג ממשיכה לבצע רכישות בישראל, ומנצלת את הערכים הנמוכים בשוק לרכישת חברות קטנות. היום (ה') הודיעה החברה על רכישת סיקרט (Seekret) הישראלית של היזמים עידן גינדי, ולרי פליסקין ואופיר יפת בכ-70 מיליון דולר.

סיקרט עוסקת בניהול ממשקי תוכנות חיצוניים (API). היא החלה כחברת סייבר לתחום ה-API אך שינתה כיוון עסקי, וכיום היא עוסקת בתחום ניהול הממשקים בחברות. ככל הידוע החברה לא ייצרה מכירות רבות, והכנסותיה מוערכות בפחות ממיליון דולר.

גינדי, פליסקין ויפת הקימו את סיקרט לפני שנתיים בלבד לאחר שעבדו יחד בחברת הסייבר אקסוניוס ורצו לנהל חברה משל עצמם. הם גייסו לפי ההערכה פחות מ-10 מיליון דולר מקרן ההון סיכון הישראלית חץ, טרגט גלובל הגרמנית של יוצאי גיזה, וממשקיעים פרטיים דוגמת יזם השבבים אריאל מייסלוס שמכר את חברת בקרי האחסון אנוביט לאפל לפני כעשור ואסף עזרא, מנכ"ל גרנולייט, שמכר אותה לאחרונה לאינטל.

דאטה דוג  היא אחת מחברות התוכנה הצומחות בתחום ניטור נתונים וביצועים (Observability) לחברות תוכנה וענן. היא הונפקה לפני כשנתיים בניו יורק ונסחרת כיום בשווי של 35 מיליארד דולר. ביחס לחברות טכנולוגיה אחרות, מנייתה נפגעה פחות מהמשבר הנוכחי ומאז תחילת השנה רשמה ירידה של 30%. החברה רווחית ובעלת תזרים מזומנים חיובי.

דאטה דוג מנצלת את המחירים הנמוכים בהייטק הישראלי כדי לבצע רכישות קטנות יחסית ולגייס עובדים נוספים. מטרתה להפעיל בישראל מרכז של כ-500 איש בתוך כשלוש שנים. בעבר רכשה את עוזקוד (OzCode) והמנכ"ל שלה, שמעון חסון, משמש כיום כמנהל דאטה דוג בישראל. מרכז הפיתוח במגדל תוהא בתל אביב מעסיק כ-40 עובדים, כולל 25 עובדי סיקרט. למרות שהיא עוסקת במקור בתחום ניטור המידע, דאטה דוג מתרחבת בעת האחרונה לתחומי תוכנה ארגונית רבים בהם אבטחת מידע של אפליקציות בענן - והחלה להתחרות בוויז ואורקה - כמו גם ניהול ספריות וממשקים.