פעילות האנרגיה הסולארית של תדיראן עולה, והחברה דיווחה על שיא בהכנסות במחצית הראשונה

איחוד תוצאות החברה האיטלקית VP Solar, שנרכשה בתחילת 2022, דחפה את פעילותה של קבוצת תדיראן • דיווחה על זינוק של 75% בהכנסות המחצית ועל עלייה חדה גם במדדי הרווחיות

משה ממרוד, מנכ"ל ובעלי תדיראן / צילום: סיון פרג'
משה ממרוד, מנכ"ל ובעלי תדיראן / צילום: סיון פרג'

הכניסה לתחום ציוד האנרגיה ממשיכה לדחוף את פעילותה של חברת תדיראן גרופ , שבשליטת משה ממרוד. היום דיווחה החברה על הכנסות שיא של 1.19 מיליארד שקל במחצית הראשונה של 2022, המשקפות צמיחה חדה של 75% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

צמיחה חדה זו נבעה בעיקרה מאיחוד תוצאות החברה האיטלקית VP Solar, שנרכשה בתחילת 2022. החברה האיטלקית מספקת ציוד להקמת תחנות כוח פוטו-וולטאיות (תחנות המיצרות חשמל באמצעות קליטת קרני השמש), ורכישתה נועדה להרחיב את פעילותה של תדיראן בתחום האנרגיה הסולארית לאירופה.

בזכות הצמיחה החדה בהכנסות הציגה החברה גם עלייה של 42% ב-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) ל-154 מיליון שקל במחצית הראשונה. הרווח הנקי גדל במחצית הראשונה ב-20% ל-79 מיליון שקל ולאחר הצגתו הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד של 40 מיליון שקל לבעלי המניות.

צופה הכנסות שנתיות של יותר מ-2 מיליארד שקל 

תחום הפעילות הוותיק המוכר של תדיראן הוא מגזר מוצרי הצריכה, הכולל יבוא, שיווק, הפצה ומכירה של מזגני אוויר ומערכות מיזוג וטיפול באוויר לשוק הביתי, המסחרי והתעשייתי. כמו-כן, כולל מגזר זה גם הפצת מוצרי חשמל לבנים לשימוש ביתי.

לפני פחות משנתיים נכנסה תדיראן לראשונה לתחום האנרגיה באמצעות השקת פעילות ורכישת חברות ליבוא, הפצה וסחר של מוצרי אנרגיה פוטו-ולטאית (סולארית), מערכות אל-פסק, מערכות אגירת אנרגיה, וכן ניהול טעינת כלי רכב בישראל ופתרונות להתייעלות אנרגטית. במגזר האנרגיה פועלת תדיראן דרך חברות בת, שאת חלקן כגון אביאם ו-VP SOLAR, רכשה בשנתיים האחרונות.

רכישות עלו הגדילו את חלקה של פעילות האנרגיה מסך הכנסות תדיראן גרופ ל-54.4% במחצית הראשונה של 2022, לעומת כ-30% בשנת 2021 כולה. להערכת הנהלת תדיראן, בשנת 2022 פעילות האנרגיה תמשיך להתרחב, ושיעור תרומתה יעלה על 50%, כאשר סך הכנסות החברה יעלו על סך של 2 מיליארד שקל.

משה ממרוד, מנכ"ל החברה ובעל השליטה, ציין כי "אנו שמחים להציג רבעון נוסף עם הכנסות שיא כתוצאה מהמשך מימוש מוצלח של אסטרטגיית הצמיחה שלנו. תוצאות VP Solar, החברה האיטלקית אותה רכשנו, חזקות ומעודדות ואנו רואים פוטנציאל רב להמשך צמיחה.

"אנו נמצאים בעיצומו של הקיץ, אליו נערכנו מבעוד מועד עם מלאים גדולים מהרגיל, המאפשרים לנו לעמוד בהצלחה בביקוש הגבוה המאפיין עונה זו. לאחרונה הודענו על חתימת הסכמים משמעותיים לאספקת מערכות אגירת אנרגיה לשתי חברות מובילות בתחום האנרגיה הירוקה. אנו גאים על בחירתן בנו ורואים בכך הבעת אמון במקצועיות הקבוצה וביכולותיה".

 
  

תוצאות חזקות גם במבט רבעוני

ברבעון השני של 2022 צמחו הכנסות תדיראן ב-76% ל-681 מיליון שקל, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. צמיחה זו נרשמה בעיקר בזכות גידול בהכנסות מגזר האנרגיה, ואיחוד לראשונה של תוצאות החברה האיטלקית VP Solar שרכישתה הושלמה בינואר השנה.

הצמיחה בשורת ההכנסות חלחלה לשורות הרווח, ואת הרבעון השני של השנה סיימה הקבוצה עם EBITDA של 92.2 מיליון שקל, המשקף עלייה של כ-46% לעומת הרבעון המקביל. כפועל יוצא מהשלמת רכישת VP Solar, רשמה החברה ברבעון השני ובמחצית הראשונה כולה גם גידול מהותי בהוצאות המימון, שנבע משיערוך תמורה מותנית והתחייבות בגין אופציית מכר לזכויות שאינן מקנות שליטה על רקע התחזקות האירו מול השקל.

הרווח הנקי לבעלי המניות הסתכם ברבעון השני ב-41 מיליון שקל, ושיקף צמיחה של 9% לעומת הרבעון המקביל. תדיראן גרופ נסחרת כיום בבורסה לפי שווי של 4.4 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה טיפס ב-18% מתחילת השנה וב-312% בשלוש השנים האחרונות.