נופר אנרגיה מפעילה פרויקט נוסף בספרד בהיקף 155 מגוואט

עלות ההקמה של שלושת הפרויקטים בספרד עומדת על כ-348 מיליון אירו, והם צפויים להניב הכנסות שנתיות של כ-71 מיליון אירו , EBITDA שנתית של 62 מיליון אירו ו-FFO שנתי של כ-56 מיליון אירו

עופר ינאי, שחר גרשון,נדב טנא,נועם פישר / צילום: שלומי יוסף
עופר ינאי, שחר גרשון,נדב טנא,נועם פישר / צילום: שלומי יוסף

חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרג'י מדווחת הבוקר על הפעלה מסחרית של פרויקט Sabinar I בספרד, בהיקף של 155 מגוואט. זאת לאחר שלפני כחודש חיברה והפעילה החברה גם את פרויקט Olmedilla (169 מגוואט). שני הפרויקטים הוקמו וחוברו בהתאם לתוכניות העבודה של החברה. 

הספק הפרויקטים המתקדמים של החברה בספרד, במסגרת השותפות עם קרן נוי, עומד על 407 מגוואט - מתוכם Olmedilla וסאבינאר 1 מצויים בהפעלה מסחרית וסאבינאר 2 מצוי בהקמה.

לדברי נופר אנרג'י , עלות ההקמה של שלושת הפרויקטים עומדת על כ-348 מיליון אירו, והם צפויים להניב הכנסות שנתיות של כ-71 מיליון אירו , EBITDA שנתית של 62 מיליון אירו ו-FFO שנתי של כ-56 מיליון אירו. תעריף החשמל הממוצע שהחברה צופה ב-2023 ל-3 הפרויקטים, לאחר החתימה על הסכמי מכירת החשמל, עומד על כ-82.3  אירו למגוואט .

בנופר מציינים כי הסכם מכירת החשמל עבור פרויקט סאבינאר 1 נחתם עם חברה שהינה צרכנית חשמל משמעותית בספרד, ואשר עמה נחתם גם הסכם מכירת החשמל של פרויקט Olmedilla, במחירים קבועים.