ברווח של מיליארד שקל ואחרי תשואה של 300%: ישי דוידי מעביר את נייר חדרה לידי גיל אגמון

חברת איכות הסביבה ורידיס של אגמון על סף רכישת אינפיניה (לשעבר נייר חדרה) תמורת 2.4 מיליארד שקל במזומן - פרמיה של 17% על מחיר השוק • המוכרת, קרן פימי, צפויה לסכם תקופת השבחה בת שבע שנים באינפיניה עם תשואה פנומנלית של כ-300%

גיל אגמון וישי דוידי / צילום: איל יצהר
גיל אגמון וישי דוידי / צילום: איל יצהר

ישי דוידי לקראת אקזיט נוסף, מוצלח במיוחד, בעולמות הנייר. קרן ההשקעות פימי שמוביל דוידי נמצאת על סף עסקה למכירת אינפיניה , לשעבר נייר חדרה, לידי חברת התשתיות ואיכות הסביבה ורידיס , שבה שולט איש העסקים גיל אגמון.

פימי, שכבעלת שליטה באינפיניה הייתה אחראית מרכזית לתהליכי השבחה ומיקוד בחברה בשבע השנים האחרונות, צפויה לסכם על עסקה למכירת אינפיניה לידי ורידיס במזומן, לפי מחיר של 362.5 שקל למניה או 2.35 מיליארד שקל עבור אינפיניה.

העסקה נוקבת בפרמיה של 17.5% ביחס למחיר השוק של מניית אינפיניה טרם פתיחת המסחר היום (חמישי) בת"א. ורידיס דיווחה לבורסה שהעסקה אמורה להוביל למחיקת אינפיניה, אחת החברות הבורסאיות הוותיקות ביותר (מאז 1959) מהמסחר בת"א באמצעות מיזוג משולש הופכי.

 
  

עבור המוכרת בעסקה, קרן פימי, המחזיקה כיום בכ-45% ממניות אינפיניה, מדובר בעסקה מוצלחת במיוחד הצפויה להציף רווח מצרפי של כמיליארד שקל המהווה תשואה של פי 4 על ההשקעה, השקעה הנחשבת לאחת החשובות ברמה האישית לדוידי, המכהן בתפקיד יו"ר אינפיניה.

פימי נכנסה להשקעה בחברת נייר חדרה באוגוסט 2015, כאשר רכשה מידי בעלת השליטה הקודמת, קבוצת כלל תעשיות של לן בלווטניק 59% ממניות נייר חדרה בתמורה ל-355 מיליון שקל. בהמשך, השקיעה הקרן סכומים נוספים במניות החברה ומנגד, היא נהנתה מדיבידנדים שחילקה אינפיניה בשנים האחרונות. אשתקד ביצעה הקרן מימוש חלקי בהחזקותיה כשהכניסה גופים מוסדיים בהפצת כ-14% ממניות אינפיניה תמורת 206 מיליון שקל.

החוב הצטמצם במיליארד שקל מאז כניסת פימי

אינפיניה, שבעת העברת השליטה בה לידי פימי היתה חסרת מיקוד עסקי ובמצב פיננסי רעוע, עברה תחת שליטה הקרן תהליך של מיקוד בעסקיה והיא כיום "חברת מיחזור, קרטון ואריזה", העוסקת בשלושה מגזרי פעילות מרכזיים: מיחזור, איסוף ועיבוד של פסולת קרטון ונייר; וייצור ומכירה של גלילי נייר ממוחזרים לקרטון.

לאחר רכישת השליטה מינתה פימי את גדי קוניא לתפקיד מנכ"ל אינפיניה, תפקיד שהוא משמש בו עד היום, והחברה יצאה למסע ארוך של טיפול והשבחת עסקיה. מחברה שהפסידה בקצב שנתי של מעל 150 מיליון שקל טרם רכישת השליטה ונשאה חוב של 1.2 מיליארד שקל, לחברה שונה לגמרי במונחים עסקיים עם חוב מצומצם של כ-200 מיליון שקל בלבד.

גדי קוניא - מנכ''ל נייר חדרה / צילום: שלומי יוסף
 גדי קוניא - מנכ''ל נייר חדרה / צילום: שלומי יוסף

פימי והנהלת החברה הובילו השקעות הוניות גדולות שביצעה אינפיניה במפעל בחדרה ששינו את אופי הפעילות שלו והעבירו הפוקוס העסקי לתחום ייצור של גלילי נייר לקרטון, שמאופיין בביקוש צומח ויציב לאורך שנים ובחסמי כניסה גבוהים, בשל השקעה הונית משמעותית שנדרשת לשם הקמת מפעל ייצור.

הביקוש לגלילי נייר לקרטון, המהווים חומר גלם מרכזי בייצור מוצרי אריזה מקרטון גלי, גדל בעולם באופן עקבי לאורך השנים. הגידול בביקוש הונע לאורך העשורים האחרונים בעיקר על ידי גידול טבעי באוכלוסייה ושיפור ברמת החיים, המתבטא בגידול ברמת צריכת מוצרים.

בנוסף, מדווחת החברה על שתי מגמות משמעותיות נוספות, התומכות בשנים האחרונות בגידול המואץ בביקוש לקרטון: הראשונה, היא צמיחת המסחר המקוון שרוב מוצריו נמכרים באריזות קרטון ובשנים האחרונות קפץ מדרגה, והשנייה היא המודעות והעיסוק ההולך וגובר בעולם כולו בנושא הקיימות ואיכות הסביבה ובכלל זה, במעבר לשימוש באריזות ממוחזרות ו/או ניתנות למיחזור מקרטון חלף אריזות פלסטיק.

בד בבד הושג שיפור ניכר בתוצאות העסקיות: אם בשנה שקדמה לרכישת השליטה ע"י של פימי (2014) יצרה אינפיניה EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) של 85 מיליון שקל בשנה, הרי שכיום עומד הקצב על קרוב ל-400 מיליון שקל בשנה. זאת לאחר שאת המחצית הראשונה של 2022 סיכמה החברה עם EBITDA של 194 מיליון שקל.

בשורת ההכנסות עומדת אינפיניה על קצב מכירות שנתי של כ-1.8 מיליארד שקל, כשאת הרבעון השני מסכמת החברה עם הכנסות של 458.3 מיליון שקל, עלייה של 12% בתוך שנה ורווח נקי של 35.8 מיליון שקל, עלייה של 161%.

אינפיניה מחלקת רווחים בהיקף של כ-100 מיליון שקל בקצב שנתי (12 החודשים האחרונים). עם זאת, במהלך שנת 2019, עוד לפני הקורונה, עקב שחיקה במחירי הנייר בעולם, נקלעה החברה לתקופה של שפל וירידה בביצועים ולמשך מספר רבעונים הפסיקה החברה לחלק דיבידנדים.

לאור ההיחלשות בביצועים העסקיים, המניה ירדה בפרק זמן של שנה וחצי, מתחילת 2019 עד לשיא משבר הקורונה, בשיעור חד של 70%. אולם בהמשך, נוכח ההתאוששות המהירה בשווקים ובעסקי החברה עצמה, שינתה המניה כיוון ומאז ימי השפל ועד עתה זינקה ביותר מ-350%.

הפעילות משיקה לתחום עיסוקה המרכזי של ורידיס

עבור הרוכשת המיועדת של אינפיניה, ורידיס, מדובר בפעילות המשיקה לתחום עיסוקה המרכזי. ורידיס, שבשליטת יבואנית המכוניות דלק רכב  (51%) של אגמון, פועלת כיום בעיקר בתחום איכות הסביבה, כגון שירותי טיפול בפסולת (איסוף, מיון, מיחזור וכן הקמה ותפעול של אתרי מיון והטמנה), התפלת מי ים (מתקן התפלה באשקלון) וכן בתחום האנרגיה (ייצור והספקת חשמל באמצעות שותפות שהקימה עם חברת תחנות הכוח או.פי.סי של עידן עופר).

מנכ"ל ורידיס הוא אילן בן סימון ובראש הדירקטוריון שלה מכהן אגמון. בעסקה הנרקמת משאירה לעצמה ורידיס את האופציה להכניס שותפים לעסקת הרכישה של אינפיניה.

כיום מחזיקים באינפיניה, מלבד קרן פימי, מספר גופים מוסדיים גדולים, העיקרי שבהם הוא כלל ביטוח שמחזיק בקרוב ל-12% מהון המניות, אחריו נמצאים הראל (10.5%) ובית ההשקעות מור (6%). המוסדיים צפויים לתמוך בעסקה הנרקמת שכן הם אמורים לקבל פרמיה נאה לידיהם.

ורידיס, הנסחרת בשווי של 4.2 מיליארד שקל, הייתה אחת ההנפקות הבולטות במונחי שווי בשנים האחרונות. ההנפקה כללה גיוס של 882 מיליון שקל במניות, שעיקרו היה הצעת מכר. כ-80% מהסכום זרם לבעלי הבית, דלק רכב של אגמון וקרן התשתיות תש"י, והיתרה לקופת החברה. מניית ורידיס עלתה מאז גיוס ההון ביוני שעבר בשיעור של 8%.