ניוסייט הישראלית תמוזג ל-SPAC לפי שווי כולל של 380 מיליון דולר

שוק ה-SPAC עוד לא התייבש: חברת ניוסייט מנס ציונה, שמפתחת שבבים עבור ליידארים לרכב וטכנולוגיות לניטור מים, יוצאת להנפקה באמצעות מיזוג עם SPAC אמריקני

ערכת בדיקה לאבחון קורונה של ניוסייט / צילום: Newsight Imaging
ערכת בדיקה לאבחון קורונה של ניוסייט / צילום: Newsight Imaging

שוק ההנפקות ההיי-טק בנאסד"ק התייבש לאחרונה, אבל מעת לעת עדיין יוצאות חברות ישראליות להנפקה למרות חוסר הוודאות בשוק. אחת מהן היא מפתחת השבבים הישראלית ניוסייט (Newsight Imaging) מנס ציונה, שהודיעה על כוונתה להתמזג עם חבר SPAC בשם Vision Sensing Acquisition Corp (סימול VSAC).

המיזוג יתבצע לפי שווי של 215 מיליון דולר לחברה ושווי כולל של 380 מיליון דולר לחברה הממוזגת. החברה צופה לתקבולים של 143 מיליון דולר מהעסקה ומימון של עד 40 מיליון דולר. המיזוג צפוי להסתיים ברבעון האחרון והחברה תיסחר בנאסד"ק תחת הטיקר NSIM.

ניוסייט, שהוקמה ב-2016, מפתחת צ'יפים לראיית מכונה בשלושה ממדים וניתוח ספקטראלי לשימושים שונים, כולל עבור חיישני לייזר לרכב אוטונומי (LIDAR). החברה, בניהולו של אלי אסולין, מתמחה גם בפיתוח ומכירת חיישנים לזיהוי איכות מים וזיהוי חומרים רעילים במים אמצעות חברות בנות.

במאי 2020 החלה בפרויקט משותף עם בית החולים שיבא, המתמקד באיתור סמנים ביולוגיים של וירוס הקורונה באותה טכנולוגיה של ראייה ממוחשבת וניתוח ספקטרום. על בסיס זה הוקמה החברה הבת וירוסייט, שפיתחה מערכת לאבחון קורונה באמצעות בדיקות רוק. 

החברה גייסה עד היום עד היום כ-15 מיליון דולר כאשר הגיוס האחרון שהובל על ידי קרן INFINITY CAPITAL ומשקיעים מאסיה בוצע במאי 2020.

בינואר השנה הודיעה על הקמת חברת סטארט-אפ חדשה שמתמקדת בניטור ופענוח איכות המים מרחוק בשיתוף עם "מקורות". החברה מחזיקה ב-14 פטנטים רשומים באירופה ובארה"ב.