הקיצוצים בסנאפ מגיעים לישראל: עשרות יפוטרו מהאתר בהרצליה

סך המפוטרים של סנאפ בעולם יעמוד על כ-1,300 עובדים, כאשר עיקר הקיצוצים יתבצעו בפרויקטים חדשים וניסיוניים • בישראל, מהלך הקיצוצים ייפגע ככל הנראה בעיקר במרכז הפיתוח בהרצליה המבוסס על רכישת חברת Voca שפיתחה סוכנים וירטואליים לתחום שירות הלקוחות

סנאפ / צילום: Shutterstock
סנאפ / צילום: Shutterstock

הרשת החברתית סנאפ החליטה לצאת בשבוע שעבר לסבב פיטורים שיכלול כ-20% מעובדיה, והמהלך צפוי להביא לסיום עבודתם של עשרות עובדים במרכזי הפיתוח של החברה בישראל. סך המפוטרים בעולם יעמוד בסך-הכול על מעט פחות מ-1,300 עובדים, כאשר עיקר הקיצוצים יתבצעו בפרויקטים חדשים וניסיוניים של הרשת החברתית, כאלה שאינם אחראים על שורת הרווח של החברה. 

סנאפ פספסה בדוחות, המניה צונחת ולוקחת את נאסד"ק איתה 
אינטל וסנאפ מצטרפות להאטה בגיוסי עובדים חדשים 
סנאפ פרסמה אזהרה חריגה, צנחה ב-43% והרעידה את התעשייה כולה 

בין הפרויקטים המקוצצים: פיתוח מיני אפליקציות ומשחקים בתוך סביבת סנאפצ'ט; אפליקציית המיפוי החברתית Zenly; משקפי המציאות הרבודה, עבורם נרכשה חברת וויב אופטיקס בחצי מיליארד דולר בשנה שעברה; והרחפן המצלם "פיקסי" שבוטל כבר בחודש שעבר. גם פעילות הפרסום של החברה תעבור רה-ארגון לאחר עזיבתו של ראש החטיבה, ג'רמי גורמן, לנהל את מערכת הפרסום החדשה בנטפליקס.

בישראל פועלת סנאפ באמצעות מרכזי פיתוח מקומיים, המבוססים על רכישות עבר ואינם מנוהלים באופן מרוכז אלא כפופים כל אחד לחטיבה אחרת בארה"ב. ככל הנראה, מהלך הקיצוצים ייפגע בעיקר במרכז הפיתוח בהרצליה המבוסס על רכישת חברת ווקה (Voca) שפיתחה סוכנים וירטואליים לתחום שירות הלקוחות. בסנאפ לא פרסמו מה מטרת הרכישה, אך היא הייתה ככל הנראה מיועדת לפתח מוצר שיאפשר ליותר עסקים להיכנס לפלטפורמה של סנאפ. 

בסנאפ בישראל מועסקים כ-80 עובדים על פני שלושה מרכזי פיתוח בתל אביב, בהרצליה ובמושב כפר יהושע בעמק יזרעאל. רובם ככולם מהנדסים או מומחי טכנולוגיה בתחומי למידת מכונה, ראייה ממוחשבת, עיבוד קול ומשחקים.

סנאפ, האפליקציה שהמציאה את פורמט הסטורי הפופולרי מאוד במוצריה של מטא, צמחה מאוד בשנות הקורונה כאשר משתמשים רבים נתקעו בבתים ושוחחו זה עם זה מרחוק. במרץ 2020, עם פרוץ מגפת הקורונה, החברה העסיקה 3,427 עובדים. ברבעון שעבר היא העסיקה כבר 6,446 עובדים. עם היציאה מהקורונה נתקלה סנאפ בירידה בדפוסי השימוש, כמו גם באיפול שהטילה אפל על נתוני קבוצות משתמשים, בהם עשו שימוש אפליקציות כמו פייסבוק וסנאפ לצורך התאמת פרסומות. 

מסנאפ נמסר בתגובה: "בשבוע שעבר הודענו על ארגון מחדש בחברה שמטרתו מיקוד בסדר עדיפויות הכולל שלושה נדבכים: הרחבת הקהילה שלנו (מספר המשתמשים - א"ג), גידול בהכנסות ותחום המציאות הרבודה. כתוצאה מכך אנחנו מצמצמים בפעילותם של מספר פרויקטים ומקטינים את הקבוצה בכ-20%. במקביל, ג'רי האנטר יקודם לתפקיד סמנכ"ל התפעול. שינויים בקנה-מידה כזה הם תמיד קשים, ואנחנו מחויבים לתמוך בעובדים שעוזבים אותנו במסגרת המהלך הזה. אנחנו אסירי-תודה על תרומתם לסנאפ".