מת סמנכ"ל הכספים של רשת Bed Bath & Beyond שנקלעה לקשיים

הבכיר בן ה-52 ניהל שיחה עם משקיעים כמה ימים לפני כן, כדי לפרט על התוכניות החדשות של הרשת למציאת מימון, קיצוץ במשרות וסגירת סניפים

סניף של רשת Bed Bath & Beyond בניו יורק / צילום: Reuters, Anthony Behar
סניף של רשת Bed Bath & Beyond בניו יורק / צילום: Reuters, Anthony Behar

סמנכ"ל הכספים של Bed Bath & Beyond, גוסטבו ארנאל, התאבד ביום שישי האחרון לאחר שקפץ מגג בניין בניו יורק.

ארנאל, בן 53, מת יומיים לאחר שתידרך את המשקיעים ברשת הקמעונאות לבית כי החברה מאתרת דרכים למציאת מימון חדש, ביניהן קיצוץ במשרות הזמינות וסגירת כחמישית מסניפי הרשת בארה"ב. ארנאל היה ותיק בתחומי המימון ועבד בחברה קרוב לשנתיים.

מותו משאיר את Bed Bath & Beyond, שמנסה לאתר מנכ"ל, עם פער בהנהלה בזמן שהמשקיעים בחברה מודאגים מהפעילות שלה. החברה חווה קשיי מימון חמורים ועוברת שינוי מהותי באסטרטגיה העסקית שלה.

הפער בהנהלה החל בחודש יוני האחרון, כאשר המנכ"ל לשעבר מארק טריטון עזב את החברה, לאחר שנסיונותיו לשינוי בחברה הובילו לנפילה במכירות וברווחים. המנהלת העצמאית סו גוב ממלאת את מקום המנכ"ל בחברה בעוד Bed Bath & Beyond ממשיכה בתהליך האיתור למנכ"ל חדש קבוע.

ארנאל גר בגורד השחקים בן ה-57 קומות במנהטן שמוכר בכינוי "מגדל הג'נגה" בשל צורתו - דירות ערומות אחת על השנייה בצורת בלתי אחידה. 

גורד השחקים המכונה ''מגדל הג'נגה'' במנהטן / צילום: Shutterstock, Alexandre Tziripouloff
 גורד השחקים המכונה ''מגדל הג'נגה'' במנהטן / צילום: Shutterstock, Alexandre Tziripouloff

ממשרד הבוחן הרפואי של העיר ניו יורק (שאחראי על נתיחות לאחר המוות בעיר) נמסר אמש (א') כי בבדיקה בוסס כי ארנאל אכן מת כתוצאה מהתאבדות. עיתון הניו יורק פוסט דיווח על מותו.

"כל ארגון Bed Bath & Beyond עצוב משמעותית בשל האובדן המטלטל הזה", נמסר רשמית מהחברה ביום ראשון. בהודעה לא הוכרז מחליף לארנאל והחברה סירבה להרחיב בנושא, מפאת חשש לפרטיות משפחתו של ארנאל המנוח.

הגיע לרשת ב-2020 כחלק מצוות להתייעלות

בשיחה עם משקיעים בשבוע שעבר, ארנאל דן בתוכניות לבנייה מחדש של החברה וסיפק תחזיות כלכליות לעתיד. הוא גם אמר לאנליסטים כי החברה עדיין בתהליכי חשבונאות סופיים לקראת פרסום הדוחות הרבעוניים בסופו - 27 באוגוסט.

ארנאל, בכיר ותיק מאוד בתחומי מוצרי הצריכה, הצטרף לרשת המוצרים לבית בחודש אפריל 2020. הוא היה חלק מצוות חדש שהורכב ע"י טריטון, המנכ"ל דאז. הם פיתחו אסטרטגיה חדשה כדי להחיות את המכירות שעיקרה היה להתמקד במותגים פרטיים - המהלך ניכר את לקוחות החברה. ארנאל היה אחד מהבכירים הבודדים בחברה שנשארו לאחר שהמנכ"ל טריטון עזב.

בכירים ב-Bed Bath & Beyond אמרו בשבוע שעבר כי הם מחדשים את האסטרטגיה של החברה, מחזירים את המותגים הארציים המוכרים וסוגרים כ-150 חנויות שאינן מתפקדות כשורה. השינוי מגיע בעוד החברה מתקדמת בצעדי ענק לעונת החגים האמריקאית, זמן בו הרשת והמתחרות שלה סובלות ממיעוט בלקוחות בסניפים.

החברה שורפת את רזרבות המזומנים שלה ברבעונים האחרונים, היא סיימה את חודש מאי עם כ-100 מיליון דולר בקופה. שווי השוק של Bed Bath & Beyond נפל מתחת למיליארד דולר, משיא של 17 מיליארד דולר לפני כעשור.

בשבוע שעבר Bed Bath & Beyond הודיעה כי גייסה 500 מיליון דולר למימון, כולל הלוואת 375 מיליון דולר דרך ג'י.פי מורגן ושותפיו. ארנאל ובכירים אחרים בחברה אמרה כי הזרמת המזומנים תעזור בייצוב עסקי החברה בטרם הכניסה לעונת החגים.

רכבת הרים במחיר המניה ומכירות חשודות של החזקות

מניות Bed Bath & Beyond חווה רכבת הרים השנה בעוד המשקיעים הימרו על עתידה והרימו את מחיר המניה לאחר שהמשקיע האקטיביסט ריאן כהן גילה כי בבעלותו מניות בחברה. המניה ספגה מהלומה ב-18 באוגוסט כשכהן מכר את כל החזקותיו בחברה, כחמישה חודשים לאחר שרכש את המניות.

בתאריכים 16-17 באוגוסט ארנאל מכר כ-55 אלף ממניות החברה בבעלותו בסך כ-1.4 מיליון דולר, זאת בזמן שמחיר המניה של Bed Bath & Beyond קפץ לכ-20 דולר. מניית החברה, שננעלה בשישי האחרון בוול סטריט במחיר של 8.63 דולר, נפלה ב-66% בשנה האחרונה.

מניותיו של ארנאל נמכרו בתוכנית שנקבעה מראש עוד באפריל 2022 בשיתוף עם הרגולציה על שוק ההון בארה"ב. תוכניות כאלו נקבעות בד"כ בידי גורמים פנימיים בחברות כדי למכור את המניות במכירים שנקבעו מראש. בבעלותו של ארנאל המנוח היו עדיין כ-255 אלף מניות לאחר המכירה.

החברה גילתה בשבוע שעבר ביום רביעי כי ארנאל וגם המשקיע כהן נתבעו ע"י בעלי מניות Bed Bath & Beyond בטענה כי השניים ניסו לנפח את מחיר מניות החברה לפני שכהן מכר אותן.

החברה הגיבה עוד בשבוע שעבר כי היא מאמינה שמדובר בתביעה לא מבוססת. אמש החברה סירבה להרחיב על המקרה. דובר של המשקיע כהן סירב להגיב בנושא. גם התביעה במקרה סירבה להגיב.

ארנאל הצטרף ל-Bed Bath & Beyond לאחר שכיהן כסמנכ"ל הכספים ביצרנית מוצרי הביוטי Avon ובמשרות בכירות בענקית פרוקטר & גאמבל. כשהוא הצטרף לחברה, המנכ"ל טריטון אמר כי הידע העמוק שלו בקמעונאות וצרכנות יאיצו מאוד את התוכניות לשיקום החברה.

"החברה צריכה לפעול מהר כדי לייצב את המצב", אמרה קאת'י לוג, ראש המחלקה הכלכלית בפירמת סטאנטון צ'ייס, שמאתרת מועמדים לתפקידים בכירים לחברות. "הם צריכים פירמת איתור לסמנכ"ל כספים אמין שיוכל לתקשר באופן אפקטיבי עם המשקיעים, על מנת לזכות באמונם שוב".