חזר מארה"ב והקים חברה שמייבאת פרטי אומנות: "הפערים גדולים, מהר מאוד הרגשתי את הקושי לנהל פה עסק"

ברק נחמני, תושב תל אביב, רווק בן 35 • הבעלים של ריזורט - גלריה לעיצוב שמייבאת ומייצרת אוצרות אומנות ופרטי עיצוב ייחודיים • "ארה"ב ידועה בסגנון בירוקרטי גמיש, עם תמיכה בעסקים. בעבר שקלתי לחזור לשם, אך האהבה לאנשים ניצחה את הבירוקרטיה" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

ברק נחמני, הבעלים של ריזורט / צילום: מרינה מושקוביץ
ברק נחמני, הבעלים של ריזורט / צילום: מרינה מושקוביץ

בגיל 21 יצא ברק נחמני לטיול גדול בארצות הברית ולאחריו החל עבודה זמנית בקונצרן ענק במדינה. בהמשך, הוא נשלח לרילוקשיין לסין בתפקיד מנהל שרשרת האספקה של החברה בה עבד. במסגרת התפקיד הוא ניהל ליין גדול של מוצרים בתחום הלייף־סטייל והאופנה, דבר אשר פתח עבורו ערוצים לשווקים בעולם. ערוצים אלו שימשו את החברה שהקים בשנת 2018 - ריזורט.

חברת ריזורט היא חברה קמעונית שמייבאת, מייצרת ואוצרת אומנות הקשורה לעיצוב הפנים. בנוסף לייבוא, החברה מייצרת רהיטים בהתאמה אישית תוך שימוש בחומרי גלם ברמת פרמיום. כמו כן, היא מייצרת אריגים בעבודת יד. יחד, פריטים אלו יוצרים אומנות ויוקרה לאוהבי הסטייל והעיצוב, ומוצגים בגלריית ריזורט בנווה צדק.

"תהליך הקניינות, העיצוב והייבוא מתחילים ברעיונות שמתגבשים תוך כדי המסעות שלי בעולם ואף במדינות עולם שלישי וביעדים אקזוטיים. לזה נוספו התערוכות הבינלאומיות והחשיפה למגוון רחב של סגנונות עיצוב והיכולת שלי לשלב בין כולם", אומר ברק.

ברק מספר על קשיי הניהול שהוא חווה. "הניהול מאתגר בישראל. כיבואן, אני חש את הקושי בתהליכי הייבוא המורכבים ובעיקר את שרשרת הבירוקרטיה - הבידוק, התקן, התשלומים. הדברים מורגשים ביתר שאת בכל הקשור לשחרור מהמכס עד שהפריט מגיע לגלריה. היום יותר מתמיד אנו מרגישים גם את מחירי השינוע שעלו במאות אחוזים".

כאמור, תקופה משמעותית בחייו העביר ברק בארה"ב, אך בסופו של דבר החליט לחזור לישראל. "מצד אחד, אני אוהב את המדינה שלנו. מצד שני, אני מרגיש את הקושי ברמה יומיומית ואת ההתעסקות הבלתי פוסקת ביכולת לשרוד, הן ברמה הכלכלית והן ברמה הבירוקרטית.

"ארצות הברית בכלל, וקליפורניה בפרט, ידועים בסגנון ניהולי בירוקרטי גמיש, עם מעטפת של המדינה ותמיכה רבה בעסקים קטנים. הפער בין ישראל לארה"ב היה משמעותי. מהר מאוד חשתי את הקושי לנהל עסק בישראל ואף שקלתי לחזור לארה"ב, אך אני שמח שבסוף נשארתי. האהבה שלי לאנשים ולמותג שפיתחתי ניצחה את הבירוקרטיה".

"אני מוכרח לציין", הוא מוסיף. "שאני מתחיל להרגיש את השינוי בישראל. אומנם הוא קטן אך יש שינוי, התעוררות והבנה בצורך להגמיש תהליכים במדינה. כבר מתחילים להבין שכשאתה מנהל עסק בישראל, כמעט בלתי אפשרי להרוויח - הוצאות, שכר הדירה, הארנונה הגבוהה לעסקים, שכר העבודה ועל זה מוסיפים את המיסים הנוספים והתשלומים. קשוח אמרתי? כן קשוח".

למרות זאת, ברק מנסה להישאר אופטימי. "הידע והניסיון שרכשתי מארצות הברית ומסין הם עבורי גם סוג של אופטימיות, כי אפשר גם אחרת".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il