גיל אגמון פורס רשת ביטחון לרכישת הענק של נייר חדרה

דלק רכב של אגמון וקרן תש"י הודיעו כי ישתתפו בגיוס ההון למימון העסקה וכן יעמידו יחד אשראי של 800 מיליון שקל כדי שהמימון לא יהיה תלוי במועד הגיוס

גיל אגמון / צילום: איל יצהר
גיל אגמון / צילום: איל יצהר

קצת יותר משבועיים לאחר שדווחה, נחתמה עסקת המכירה של חברת המיחזור וייצור הנייר אינפיניה  (לשעבר נייר חדרה). בעלת השליטה בחברה, קרן פימי של ישי דוידי, סיכמה על מכירת החברה בעסקת מיזוג לפי שווי של 2.35 מיליארד שקל. הרוכשות הן חברת המיחזור והתשתיות ורידיס , שבשליטת דלק רכב של גיל אגמון שקונה 70% מאינפיניה, וקרן התשתיות תש"י, בניהולו של ירון קסטנבאום שרוכשת את היתרה (ובעצמה מחזיקה בנתח מורידיס). לאחר השלמת העסקה תימחק אינפיניה מהמסחר בבורסה.

טרם לכך, בכוונת ורידיס ותש"י לפדות את האג"ח של איניפיניה (סדרה 6 ) כדי שזו תהפוך לחברה פרטית לחלוטין. מאותה סדרה נותרו לפירעון 287 מיליון שקל.

ורידיס אמורה לשלם 1.66 מיליארד שקל בעסקה

ורידיס, הנסחרת בבורסה לפי שווי של 4.2 מיליארד שקל, אמורה לשלם כ־1.66 מיליארד שקל בעסקה, ובכוונתה לבצע זאת על ידי גיוס הון בהיקף שנע בין 800 ל־900 מיליון שקל, ובנוסף לבצע גיוס חוב של 700 מיליון שקל. דלק רכב וקרן תש"י הודיעו כי ישתתפו בגיוס ההון המתוכנן, ובנוסף יעמידו מסגרות אשראי של 800 מיליון שקל (יחדיו) כדי להבטיח את מימון העסקה ללא תלות במועד ביצוע גיוס ההון.

אינפיניה מיחזור. ''אחד משלושת מגזרי השרשרת'' / צילום: אינפיניה מיחזור
 אינפיניה מיחזור. ''אחד משלושת מגזרי השרשרת'' / צילום: אינפיניה מיחזור

בעלי המניות של אינפיניה יקבלו בעסקה 362.5 שקלים למניה, גבוה ב-17% מהמחיר ביום שקדם להודעה על העסקה בחודש שעבר. קרן פימי מחזיקה ערב השלמת העסקה ב-44.8% ממניות אינפיניה, ושלושה גופים מוסדיים נוספים הם בעלי עניין (כלל ביטוח עם 12.4%, הראל עם 10.5% ובית ההשקעות מור עם 6%).

אינפיניה, המנוהלת על ידי גדי קוניא, אוספת וממחזרת נייר, ובאמצעות המפעל בחדרה היא מייצרת ממנו בעיקר גלילי נייר לקרטון. הכנסות החברה הסתכמו ב־912 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה, עלייה של 15% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, והיא רשמה רווח נקי של 67.3 מיליון שקל, עלייה של 229% ביחס לתקופה המקבילה.

קרן פימי רכשה את השליטה בחברה ב-2015 בתמורה ל־355 מיליון שקל. לפי הודעתה היא מממשת את ההשקעה בהחזר של מעל 300% על ההשקעה ורווח מצטבר של למעלה ממיליארד שקל. בין היתר מכרה פימי באוגוסט האחרון 14% ממניות איניפיניה למוסדיים ב-210 מיליון שקל, לפי שווי חברה של 1.57 מיליארד שקל.