הערים שהמיליונרים אוהבים: לאן בורחים עשירי רוסיה?

ניו יורק, טוקיו, וסן פרנסיסקו הן הערים בהן בחרו הכי הרבה מיליונרים לגור • כך לפי הניתוח הרבעוני של קבוצת ייעוץ הדיור הנלי ושות' • המיליונרים בורחים מרוסיה וסין לאיחוד האמירויות

ניו יורק, העיר עם הכי הרבה תושבים מיליונרים בעולם / צילום: Shutterstock, IM_photo
ניו יורק, העיר עם הכי הרבה תושבים מיליונרים בעולם / צילום: Shutterstock, IM_photo

קבוצת ייעוץ הדיור הנלי ושות' מפרסמת בכל רבעון את עשרים הערים בעלות מספר התושבים המיליונרים הגדול ביותר. הרבעון, בראש הרשימה נמצאת ניו יורק עם  345,600 תושבים מיליונרים. אחריה טוקיו, בה מתגוררים 304,900 מיליונרים, ולונדון נדחקת למקום הרביעי, אחרי אזור המפרץ בסן פרנסיסקו. 

על פי הניתוח הרבעוני של הנלי ושות', חצי מהערים בעשירייה הראשונה נמצאות בארה"ב. נתון מעניין נוסף הוא התזוזה בין הערים. במקומות המובילים רואים ירידה לעומת שנים קודמות. ניו יורק איבדה 12% מתושביה העשירים ב-2022, ולונדון, הממוקמת במקום הרביעי, איבדה 9%. לעומתן, באזור מפרץ סן פרנסיסקו הייתה עלייה של 4%. הניתוח מחשיב מיליונרים כאנשים עם שווי שוק של יותר ממיליון דולר.

אזור מפרץ סן פרנסיסקו, למרות מיקומו השלישי במספר המיליונרים, נמצא במקום הראשון במספר המיליארדרים המתגוררים בו, עם 62 מיליארדרים. ניו יורק נמצאת במקום השני עם 59 תושבים מיליארדרים.

הנתונים בניתוח מגיעים מסטטיסטיקה שנאספה על ידי חברת New World Wealth  חברת איסוף נתונים מסעודיה, שעוקבת ומנתחת את נתוני הצריכה של עשירי העולם.

הנתונים מראים שריאד, בירת סעודיה, ושארג'ה, העיר השלישית בגודלה מבחינת אוכלוסייה באיחוד האמירויות, הן הערים עם הצמיחה הגבוהה ביותר של מיליונרים עד כה השנה.

אבו דאבי ודובאי גם הן בין הערים הצומחות ביותר בכמות המיליונרים המתגוררים בהן. את הצמיחה באיחוד האמירויות אפשר לייחס למדיניות המס המקלה של האמירויות, ולהגירה של עשירי רוסיה.

עיר נוספת הצומחת במספר העשירים המהגרים אליה היא אוסטין, טקסס, עם "רק"  15,800 מיליונרים, אבל צמיחה של 14% בשנת 2022. הסיבה לצמיחה המהירה היא מעבר של חברות וסטארט-אפים לערים אלה, בין היתר בגלל תשלומי מס נמוכים.

בייג'ינג ושנגחאי, הנמצאות במקום התשיעי ועשירי, בהתאמה, במדרג הערים העשירות, חוו הפסדים גם הן. בייג'ינג ירדה ב-6% בשנת 2022, ושנגחאי איבדה 5%.

על פי תחזית הנלי ושות', סין את במקום השני של הגירה שלילית של עשירים ב-2022. במקום הראשון על פי התחזית נמצאת רוסיה.

10 הערים המובילות במספר התושבים המיליונרים:

1. ניו יורק, ארה"ב
2. טוקיו, יפן
3. אזור המפרץ, סן פרנסיסקו
4. לונדון, אנגליה
5. סינגפור, סינגפור
6. לוס אנג'לס, ארה"ב
7. שיקגו, ארה"ב
8. יוסטון, ארה"ב
9. בייג'ינג, סין
10. שנגחאי, סין