עסקת ענק: אדובי רוכשת את תוכנת העיצוב הפופולרית פיגמה ב-20 מיליארד דולר

פיגמה היא פלטפורמה מקוונת המאפשרת למעצבי מוצר וחוויית משתמש בחברות הייטק לפתח ממשקים ולחלוק אותם עם שאר בעלי התפקידים בחברה • העסקה צפויה לצאת אל הפועל בימים הקרובים

שנטנו נראיין, מנכ''ל אדובי / צילום: Associated Press, Isaac Brekken
שנטנו נראיין, מנכ''ל אדובי / צילום: Associated Press, Isaac Brekken

ענקית תוכנות העיצוב והשיווק אדובי  רוכשת את פיגמה (Figma) האמריקאית תמורת 20 מיליארד דולר בעסקה המשלבת מזומן ומניות - כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל". העסקה צפויה לצאת אל הפועל בימים הקרובים וככל הנראה להתפרסם עם הדיווח של אדובי על הכנסותיה.

פיגמה היא פלטפורמה מקוונת המאפשרת למעצבי מוצר וחוויית משתמש בחברות הייטק לפתח ממשקים ולחלוק אותם עם שאר בעלי התפקידים בחברה, כמו מפתחי תוכנה, מנהלי מוצרים ואנשי שיווק. בשנים האחרונות היא הפכה לכלי ניהול פרויקטים חשוב בארגונים, והיא עשויה להשלים את פורטפוליו מוצרי העיצוב שלה, הכולל בין השאר את פרמייר, פוטושופ ואילוסטרייטור. לאדובי יש גם אחיזה משמעותית במחלקות שיווק בחברות עם מערכת ניהול השיווק שלה, Marketing Cloud.

אחד היתרונות שקיימים בפיגמה ככלי לפיתוח ועיצוב מוצרים מקוונים היא האפשרות לשתף את אבות הטיפוס של המוצר דרך הענן למחשבים שולחניים וטלפונים חכמים. החברה הוקמה לפני עשור על ידי שני סטודנטים למדעי המחשב באוניברסיטת בראון, דילן פילד ואוון וואלאס לפני כעשור, עם החזון לאפשר לכל אחד ליצור מוצרים ולשתף אותם עם כל אחד דרך הדפדפן.

פילד הוא חניך של פיטר תיל, שותפו לשעבר של אילון מאסק בפייפאל, והמשקיע הראשון בפייסבוק. הוא הצטרף לתכנית המלגות שחילק תיל ב-2012 על מנת לעודד יזמים צעירים לפרוש מלימודיהם ולהקים חברה בתמורה ל-100 אלף דולר. השותף השני בחברה, וואלאס, הצטרף לחברה לאחר סיום לימודיו.

עד היום גייסה פיגמה 332.8 מיליון דולר, כאשר בסיבוב הגיוס האחרון שנערך ביוני 2021 קיבלה החברה תג מחיר של 10 מיליארד דולר. בין המשקיעים בחברה: קרנות ההון סיכון גריילוק, אינדקס, אנדריסן הורוביץ וקליינר פרקינס. על פי מאגר PitchBook, אחד המרוויחים בעסקה הוא הישראלי תומר לונדון, יזם ישראלי בוגר הטכניון שהקים בארה"ב את חברת גוסטו (Gusto).