רוני גמזו עוזב את תפקיד מנכ"ל איכילוב, יקבל מינוי "דומה ליו"ר"

פרופ' רוני גמזו כיהן כמנכ"ל בית החולים איכילוב משנת 2015 והיה גם פרוייקטור הקורונה של ישראל • עדיין לא ידוע מי יחליפו, אך צוין כי ימשיך לכהן בתפקיד "דומה ליו"ר" בבית החולים

רוני גמזו / צילום: אבישג שאר ישוב
רוני גמזו / צילום: אבישג שאר ישוב

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל בית החולים איכילוב משנת 2015, הודיע היום (ד') כי הוא עוזב את תפקידו. גורמים המקורבים לבית החולים ציינו כי גמזו ימשיך לכהן בתפקיד "דומה ליו"ר" בבית החולים, ויעסוק בפיתוח העסקי של בית החולים וגיוס משאבים, הכוונה אסטרטגית החברות הבנות שהוקמו בשנים האחרונות בתחום הטכנולוגיה ופיתוח הקשרים הבינלאומיים של בית החולים. עדיין לא ידוע מי יהיה מחליפו, אך כל מחליף כזה ככל הנראה יצטרך לעבוד בצמידות לגמזו בתפקידו החדש.

בעבר הוזכר גמזו כמתחרה אפשרי בזירת הפוליטיקה העירונית, מול רון חולדאי. גמזו ציין לאחרונה כי הוא בוחן תפקידים ציבוריים ועסקיים, אך לא הכריז רשמית על כוונותיו.

גמזו החליף בתפקיד מנכ"ל איכילוב את פרופ' גבי ברבש. בעבר שימש כמנכ"ל משרד הבריאות. במהלך תקופתו כמנכ"ל איכילוב, שימש במקביל גם כפרוייקטור הקורונה בממשלתו של בנימין נתניהו, אך עזב לאחר כמה חודשים.

גמזו בילה את רוב הקריירה שלו באיכילוב. ב-1997 החל התמחות בגניקולוגיה ומיילדות, והמשיך גם להתמחות במנהל רפואי בבית החולים. ב־2002, בעודו מתמחה, מונה לסמנכ"ל לכלכלה רפואית בבית החולים איכילוב, ובשנת 2008 מונה למנהל בית החולים הכללי באיכילוב. הוא עזב לכמה שנים לניהול משרד הבריאות כאמור, וחזר לנהל את המרכז הרפואי כולו ב-2015.

במקביל לתפקידו כמנכ"ל איכילוב, שימש בתפקיד מנהל התוכנית הלאומית לבריאות דיגיטלית במשרד הבריאות בשנים 2015-2017, ובשנת 2019 כיהן כיו"ר ועדת סל התרופות.

כאשר מונה גמזו לפרוייקטור הקורונה, החליפו אותו כממלאי מקום זמניים גיל פייר ויצחק שפירא.