בדרך לוול סטריט: מובילאיי הגישה תשקיף לקראת הנפקה ראשונית

לפי התשקיף, החברה שבשליטת אינטל הציגה צמיחה חזקה בהכנסות בשנים האחרונות: ממכירות של 879 מיליון דולר ב-2019 ל-967 מיליון דולר ב-2020 ו-1.39 מיליארד דולר בשנה שעברה

אמנון שעשוע, מייסד ומנכ''ל מובילאיי / צילום: מובילאיי
אמנון שעשוע, מייסד ומנכ''ל מובילאיי / צילום: מובילאיי

חברת מובילאיי הגישה אמש (ו') לנאסד"ק תשקיף לקראת הנפקה ראשונית בוול סטריט.

לפי התשקיף, החברה שבשליטת אינטל הציגה צמיחה חזקה בהכנסות בשנים האחרונות: ממכירות של 879 מיליון דולר ב-2019 ל-967 מיליון דולר ב-2020 ו-1.39 מיליארד דולר בשנה שעברה - זינוק של 58% בתוך שנתיים. במחצית הראשונה של 2022 דיווחה מובילאיי על הכנסות של 854 מיליון דולר, זינוק של 21% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

החטיבה הכי צומחת: מובילאיי הפכה לנחמה של אינטל העולמית 
דחיית ההנפקה של מובילאיי: התוכניות לרכב האוטונומי יחכו  
מובילאיי חשבה שהיא פועלת מעל לחוקי השוק, אבל המציאות הורידה אותה לקרקע | פרשנות

הפסדי החברה הצטמצמו מ-328 מיליון דולר ב-2019 ל-75 מיליון דולר בשנה שעברה. מנכ"ל מובילאיי, אמנון שעשוע, ציין בתשקיף כי 50 חברות משתמשות כיום בטכנולוגיה של החברה על פני 800 דגמי רכב. מהתשקיף עולה כי מובילאיי רכשה לאחרונה מאינטל את מלוא הבעלות על חברת הבת moovit, העוסקת בתחום "ניידות כשירות", ושנרכשה על ידי אינטל לפני כשנתיים תמורת 900 מיליון דולר. המשמעות היא שמוביט מהווה חלק מההנפקה של מובילאיי.

ביולי נחשף בגלובס כי מייסד ומנכ"ל החברה אמנון שעשוע הודיע במכתב לעובדים על דחיית ההנפקה בשל תנאי השוק. "הבעיה כיום עם תנאי השוק הרעים היא לא הערכות שווי נמוכות יותר, אלא חוסר היציבות בשווקים. היעדר יציבות יכול להשפיע לרעה על התוצאות של כל הנפקה, הן ביום ההנפקה והן בהמשך", כתב שעשוע לעובדים בחודש שעבר, ולצד זאת הביע תקווה שההנפקה בכל זאת תתרחש ב-2022.

בתשקיף לא פורסם היקף המניות שמובילאיי תנפיק, ולא מחירן, אך בפרסום של בלומברג בספטמבר נכתב כי אינטל קיצצה את ב-40% את הערכת השווי של החברה. הערכת השווי של מובילאיי נעה תחילה סביב 50 מיליארד דולר, וכעת מדווח בלומברג כי השווי נחתך ל-30 מיליארד דולר. נציגי אינטל או מובילאיי לא הגיבו לפרסום. 

החתמים שמובילים את ההנפקה הם גולדמן זאקס ומורגן סטנלי. החברה צפויה להיכנס לנאסד"ק תחת הטיקר MBLY. 

כזכור, אינטל הודיעה בדצמבר האחרון כי בכוונתה להנפיק את מובילאיי בנאסד"ק לקראת אמצע 2022, כאשר אינטל תישאר בעלת החזקות מהותית.