עופר כסיף | בלעדי

המשטרה ליועמ"שית: להגיש כתב אישום נגד ח"כ עופר כסיף בגין תקיפת שוטר

מדובר באירוע שהתרחש לפני קרוב לחצי שנה, בו תועד כסיף תוקף שוטר במכת אגרוף לפניו • בחקירתו שלל כסיף מכל וכל את הטענה כי תקף את השוטר, וטען כי מדובר בטעות אופטית בשל זווית הצילום, וכי דווקא הוא הקורבן באירוע • כסיף בתגובה: "נדבך נוסף ברדיפה הפוליטית של מתנגדי הכיבוש"

ח''כ עופר כסיף / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ח''כ עופר כסיף / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

המשטרה סיימה את חקירת פרשת החשד לתקיפת השוטר על-ידי ח"כ עופר כסיף (חד"ש; הרשימה המשותפת). המלצת המשטרה, שהועברה ליועצת המשפטית לממשלהת גלי בהרב-מיארה, היא להעמיד לדין את ח"כ כסיף בגין תקיפת שוטר.

במשטרה מסרבים להגיב לדברים, אולם גורם בכיר אומר לגלובס כי "התיעוד מלמד על תקיפה מצידו של כסיף נגד השוטר. יידע כל אדם שיתקוף שוטר כי משטרת ישראל תמצה איתו את הדין. אפס סובלנות לאלימות נגד שוטרים".

המשטרה: לפתוח בחקירה פלילית נגד חברי הכנסת אחמד טיבי ועופר כסיף
בגין תקיפת שוטר: המשטרה תזמן לחקירה באזהרה את ח"כ עופר כסיף

כזכור, בתחילת אוגוסט חשפנו בגלובס כי המשטרה, על דעת היועמ"שית בהרב-מיארה, החליטה לזמן לחקירה באזהרה את ח"כ כסיף, וזאת בגין תקיפת שוטר באירוע שהתרחש לפני קרוב לחצי שנה, בו תועד כסיף תוקף שוטר במכת אגרוף לפניו, זאת לאחר שהשוטר סירב לאפשר לכסיף להיכנס לאזור שנאסר לכניסה על-ידו. לדברי כסיף, הוא הגיע להפגנה במסאפר יטא נגד הכוונה לגרש את התושבים המקומיים. 

ח"כ כסיף טען כי לא תקף כלל את השוטר. לדבריו, "השוטרים הפרו את חסינותי שוב ושוב במהלך התהלוכה השקטה ומנעו ממני את תנועתי החופשית. הגדיל לעשות אחד השוטרים, כשאיים ואמר לחברו: 'אם הוא ימשיך - לא רק אעצור אותו, אלא אירה בו'. אותו שוטר סירב למסור לי את שמו ואף האשים אותי שאיימתי לדרוס אותו. שוב המשטרה משקרת כדי לכסות על אלימותה, מחדליה ופשעיה".

בהמשך הכחיש כסיף שהכה את השוטר, זאת למרות שכבר פורסם התיעוד שמראה בבירור לכאורה כי כסיף אכן תקף את השוטר. 

"חצה כל גבול" 

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי פנה ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה כי תורה על פתיחה בחקירה נגד כסיף לאחר האירוע. אחרי בחינה של גבולות החסינות הפרלמנטרית ודין ודברים מול המשטרה, החליטה היועמ"שית בהרב-מיארה כי יש לחקור את כסיף באזהרה בחשד לתקיפת שוטר.

בחקירתו במשטרה שלל כסיף מכל וכל את הטענה כי תקף את השוטר, וטען כי מדובר בטעות אופטית בשל זווית הצילום. כסיף עמד על כך שגרסת השוטר לפיו תקף אותו היא גרסה שקרית, ודווקא הוא הקורבן באירוע. 

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר לאחר התקרית כי "ח"כ עופר כסיף חצה כל גבול והתנהל בצורה מחפירה כשהכה שוטר בראשו. בלתי נסבל שחברי כנסת מנצלים פעם אחר פעם את חסינותם כדי לעשות הון פוליטי על גבם של שוטרי ושוטרות משטרת ישראל ומפעילים כלפיהם אלימות פיזית. אם יש להם טענה - שיפנו אותה אליי, ולא ייטפלו לשוטרים ולשוטרות שמבצעים במסירות ובתנאים מורכבים את משימותיהם".

יום קודם לתקיפת השוטר על-ידי כסיף, תועד ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) מתעמת עם שוטרים ובכך מאפשר לצעיר ערבי לחמוק מהשוטרים שביקשו לעכב אותו. המפכ"ל שבתאי ביקש גם במקרה של טיבי כי היועמ"שית תאפשר למשטרה לחקור את טיבי באזהרה.

באוגוסט פרסמנו כי לאחר דין ודברים מול המשטרה, הוחלט כי יתקיימו פעולות חקירה גם בנוגע לח"כ טיבי. חלק מן הפעולות כבר בוצעו, והתקבל אישור לבצע פעולות נוספות. טרם ברור האם החקירה בעניינו של טיבי תוביל בהמשך לחקירתו באזהרה. 

כסיף: "נדבך נוסף ברדיפה הפוליטית של מתנגדי הכיבוש"

ח"כ כסיף מסר בתגובה לפרסום בגלובס על החלטה לזמנו לחקירה כי "החלטת היועמ"שית לאפשר את חקירתי (החלטה שפורסמה בתקשורת אך לא נמסרה לי באופן אישי או רשמי) היא נדבך נוסף במדיניות האיפה ואיפה של רשויות החוק. מתלונות שלי ושל אחרים נגד אלימות שוטרים, חיילים ומתנחלים, שרי הביטחון וביטחון הפנים והיועמ"ש - מתעלמים. לתלונה שקרית של שוטר אלים שפגע בי ובחסינותי - מתייחסים בכובד-ראש.

"'הפשיזם לא מתחיל כאשר יורים באנשים ברחובות, אלא כאשר רשויות המדינה (המשטרה, הפרקליטות, היועמ"ש) מתייחסות באופן שונה לפעילות פוליטית משמאל ומימין' (פרופ' זאב שטרנהל)'. ואידך זיל גמור".

היום (א') מסר ח"כ כסיף בעקבות פרסום הידיעה בגלובס: "חמור ביותר שהמשטרה מועלת בתפקידה ומנהלת חקירה דרך אמצעי התקשורת. לא ייתכן שבכיר מטעמה מזהם את עבודת הפרקליטות בהבעת עמדות ודעות בלתי מבוססות, וכל זאת בניסיון נואל להפעיל לחץ בלתי ראוי על היועמ"ש.

"זהו נדבך נוסף ברדיפה הפוליטית של מתנגדי הכיבוש, והפעם על-ידי תלונה שקרית של שוטר אלים שפגע בי ובחסינותי. משטרת ישראל תוקפת באלימות מפגינים וקבוצות מיעוט דרך קבע. גם אני הוכיתי קשות בידי שוטרים, תקיפה שתועדה וטויחה על-ידי מח"ש, בהמשך לטיוחן של תלונות רבות נגד שוטרים אלימים מדי שנה".

במשרד המשפטים מסרו כי התיק נמצא בבחינת הפרקליטות. 

*** חזקת החפות:  ח"כ עופר כסיף לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.