ללא הסברים: סין דוחה את פרסום נתוני התמ"ג

נתונים נוספים שפרסומם נדחה: תוצר תעשייתי חודשי, השקעה בנכסים קבועים, השקעות ומכירות בתחום הנדל"ן, מחירי הדיור ומכירות קמעונאיות • הצמיחה הכלכלית בסין נמצאת בשפל של ארבעה עשורים, ולפי הבנק העולמי היא צפויה לצמוח השנה בקצב איטי יותר משאר הכלכלות המתפתחות באסיה

הבנק המרכזי של סין (PBOC) / צילום: Shutterstock
הבנק המרכזי של סין (PBOC) / צילום: Shutterstock

סין החליטה לדחות את פרסום נתוני התמ"ג לרבעון השלישי של השנה, שהיו אמורים להתפרסם מחר (ג') ולא סיפקה הסבר לדחייה.

הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה הודיעה כי הנתונים יתפרסמו ביום שני הבא במקום ביום שלישי הקרוב בשעה 10:00 בבוקר. בין הנתונים שפרסומם נדחה: תוצר תעשייתי חודשי, הפקת אנרגיה, השקעה בנכסים קבועים, נתונים על השקעות ומכירות בתחום הנדל"ן, מחירי הדיור ומכירות קמעונאיות.

הצמיחה הכלכלית בסין נמצאת בשפל של ארבעה עשורים, ולפי הבנק העולמי היא צפויה לצמוח השנה בקצב איטי יותר משאר הכלכלות המתפתחות באסיה - לראשונה מאז 1990.

רק לפני כשבועיים חתך הבנק העולמי את התחזית לשנה הנוכחית מ-5% ל-2.8. אם לא די בכך, המטבע המקומי נחלש השנה במעל 10% מול הדולר האמריקאי - שפל שנתי שלא נראה מאז 1994.

הצפי עד כה היה לעלייה משמעותית בקצב הצמיחה ביחס לרבעון הקודם, מ-0.4% ל-3.4%, אלא שעדיין מדובר בשפל של עשרות שנים. אנליסטים צופים תחזית מעט יותר אופטימית בהשוואה לבנק העולמי, ומעריכים כי סין תסיים את השנה עם צמיחה של 3.2%.