פינוי בינוי בבת ים: שני מגדלים של 30 קומות במקום 51 דירות

מיכל סוריה, מנציגות ועד הדיירים ומדיירות המקור בפרויקט בבת ים: "גרתי בקומה הרביעית, והייתה בעיית רטיבות. לא היה ניתן לשפץ, כי הבעיה הייתה לא רק בדירה שלי" •  היזם יקבל 165 יחידות דיור, והדיירים יקבלו דירה חדשה בבניין חדש

פינוי בינוי ברחוב סוקולוב פינת ירושלים בבת ים / הדמיה: סטודיו ימית
פינוי בינוי ברחוב סוקולוב פינת ירושלים בבת ים / הדמיה: סטודיו ימית

סיפור הפרויקט: פרויקט YAM כולל שני מגדלים הממוקמים בסמוך לחוף הים בבת ים. המגדלים מתנשאים כל אחד לגובה של 30 קומות ונבנות בהם סה"כ כ־220 דירות.

מיכל סוריה, מנציגות ועד הדיירים ומדיירות המקור בפרויקט, מספרת: "רכשתי את הדירה שלי בסוקולוב ב־2010 לאחר שחלק ממנה קיבלתי בירושה והשאר השלמתי ברכישה. גרתי בקומה הרביעית, והייתה בעיית רטיבות. לא היה ניתן לשפץ, כי הבעיה הייתה לא רק בדירה שלי".

הפסיקות הסותרות של בג"ץ: מתי אפשר להגיש עתירה נגד תוכנית בנייה
תמ"א 38: למרות גילה ומצבה הבריאותי הדיירת המוגנת תפנה את הדירה במועד
על צל, סינון מזהמים ומי תהום: 4 עקרונות לשימוש נכון בעצים במרחב העירוני

לדבריה, הבניינים היו ישנים מאוד, אחד מהם ללא קומת קרקע שאין בו חניה, אחר הוכרז מסוכן על ידי העירייה, והשלישי היה ללא ועד בית. השכונה עצמה טובה, מציינת סוריה, "ויש בה הכול: מכולות, שירותים, קופות חולים והרבה אירועים בטיילת". לדבריה, הייתה מצוקת חניה. "האוכלוסייה הייתה מגוונת, היו הרבה אנשים מבוגרים, שלצערי חלק מהם נפטרו ולא יחזרו לדירות שלהם".

פינוי בינוי ברחוב זבולון 6־14 בקריית ים / הדמיה: מבטים הדמיות
 פינוי בינוי ברחוב זבולון 6־14 בקריית ים / הדמיה: מבטים הדמיות

איך התהליך התחיל?
"הגענו לפינוי־בינוי כי היזם - מנרב - הציע זאת בהתחלה. סגרנו עסקה עם מנרב אולם החברה נרכשה על ידי ICR שהמשיכה את התהליך. לקח 10 שנים עד שכולם חתמו כי חלק פחדו לעזוב את הבית, ופחדו שלא יישאר להם איפה לגור, אבל לאט לאט הכול התחיל להסתדר. בעלי הדירות הפנימו שהמצב גם ככה היה לא טוב והיה צריך לקדם פרויקט התחדשות בבניינים".

מה את ממליצה למי שמתחיל פרויקט חדש?
"אני ממליצה ללכת על זה. אומנם הולכים לגור בשכירות כמה שנים, אבל הרווח עצום - חוזרים לדירה חדשה. בכל מה שקשור לתמ"א 38/2 (הריסה ובנייה) צריך בעיקר סבלנות, עם זאת, זה יותר טוב מלשבת כמה שנים בתוך אתר בנייה אם זה היה תמ"א 38/1 (חיזוק ותוספות)".

התמורה ליזם: 165 יחידות דיור, בהן דירות בנות 3, 4 או 5 חדרים, לרבות פנטהאוזים בעלי 6 חדרים בשטח של 190 מ"ר, ומיני פנטהאוזים 6 חדרים בשטח 153 מ"ר הכוללים מרפסת. מחירי שיווק: דירות המיני פנטהאוז ופנטהאוזים נמכרות החל מ־6.5 מיליון שקל.

התמורה לבעלים: דירה חדשה בבניין חדש, גדולה ב־20 מ"ר מהדירה הישנה, עם חניה ומחסן.

לו"ז: הדירות פונו ב־2019, היתר בנייה: חפירה ודיפון התקבל באפריל 2019, היתר למגדלים במאי 2021. כיום בונים את הקומה השלישית בשני הבניינים.


הפרויקט: פינוי בינוי ברחוב סוקולוב פינת ירושלים בבת ים

המצב הקיים: 3 בניינים בני 3־4 קומות, ווילה אחת - בסך־הכול 51 יחידות דיור

היזם: ICR בניהולו של מורדי שבת

​הקבלן המבצע: תדהר בנייה

אדריכלים: קיקה בראז

עו"ד הדיירים: עו"ד אילן שרקון ממשרד CBA - שרקון, בן עמי, אשר ושות'

עו"ד היזם: עו"ד קובי יניב ממשרד יניב זלנסקי ושות'